Welk haarverzorgingsproduct voor schijndood haar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mmmrolmops, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Mijn haar viel voordat ik zwanger bleek te zijn al met bosjes uit. Mede doordat het veel minder uitviel kreeg ik al argwaan of dat ik niet toch zwanger zou kunnen zijn. Ik was wel al maanden aan het zink en ijzer, wat dmv bloedonderzoek te laag bleek.

Het is droog en ooit zat er een krul/slag in, maar dat is totaal verdwenen. En het is dus flink uitgedund en ik weet niet meer wat ik ermee moet, anders dan het in een staart binden. (Wat voor mijn werk sowieso wel moet. Wat ook niet bevorderlijk werkt)

Bij de kapper kunnen ze ook niets anders dan de dooie punten er af knippen want voor laagjes is het te dun.

Nu ben ik mij aan het verdiepen in professionele kappersmerken zoals kerastase, redken, ed. en dan vooral herstellende producten, maskers, serum om mijn haar uit de schijndood te kunnen halen.

Wie heeft waar goede ervaringen mee? Aub geen in de drogisterij verkrijgbare artikelen, daar ben ik klaar mee.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik vind je titel echt geweldig.. 😂 Schijndood haar..

Maar on topic,
    Kokosolie ... gewoon even verwarmen tussen je handen en dan ruim aanbrengen in je haar. Laat het rustig een halfuur zitten. (Eventueel een handdoek of alufolie er omheen)

Daarna je haar gewoon wassen (wel 2 keer heb ik gedaan)

3. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik zal het eens proberen, al heb ik een aversie tegen kokos. Maar dan was ik wel 3 keer.:D

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Haha.. bij de action heb je kokosolie zonde geur😂Dat scheelt vast al iets

5. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    925
    342
    63
    Vrouw
    ik heb laatst van m'n broertje producten van Tigi de s factor lijn gekregen. Ik heb wel het idee dat mijn haar veel minder droog is en makkelijker handelbaar zeg maar.

6. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Voordat je die hele dure producten aanschaft. Van Elvive heb je olie in e3n glazen flesje. Superspul is dat. 3 pompjes in je haar en je haar glanst mooi en wordt minder droog. Met een fles doe ik 6 of 7 maanden. Iedere dag gebruik ik het en mijn haar wordt er niet vet van.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Tigi en CHI, ik vind zelf Biosilk het fijnste. Dat zijn natuurlijke shampoos zonder toevoegingen die je wel hebt in de shampoo die je bijvoorbeeld bij de Etos koopt. Je haar zal waarschijnlijk wel eerst heel droog worden. ( had ik tenminste) Maar als je het een paar weekjes gebruikt knapt je haar er echt van op!
    Toen mijn haar er echt heel slecht uitzag heb ik ook een glans spray gekocht. Opeens vond iedereen dat ik heel mooi haar had.:) Ik weet even de naam niet van het merk, maar als je dat wilt weten kan ik het altijd even voor je opzoeken.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    2 eetlepels kokosvet, 1eetlepel pure arganolie, 1eetlepel olijfolie.
    Kort verwarmen in de magnetron. En dan een nacht in laten trekken. Het is een megavet haarmasker, maar werkt supergoed!!
    En zo min mogelijk shampoo gebruiken, dat droogt je haar uit.

9. Ansji

Ansji Niet meer actief

Probeer eens sls (Sodium Lauryl Sulfate) vrije haarproducten, die zijn verkrijgbaar bij de Tuinen.

Lees maar eens de etiketten van de reguliere schampoo's, deze bestanddelen zitten in alle shampoo's en drogen je haar erg uit.

Ik vind die van dr. Organics het fijnst, die schuimen goed en ruiken ook lekker, mijn haar is er goed van opgeknapt. Het is wel even wennen, eerst lijkt je haar vetter maar na een maand gebruik merkte ik echt verschil! Het heeft zijn eigen slag terug, lijkt gladder en mijn haaruitval is wat verminderd.

Maar uiteraard blijft het toch een zoektocht naar wat bij jou past. Succes!

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je kunt verschillende dingen proberen, maar waarschijnlijk is de staat van je haar hormonaal. Na mijn 1e zwangerschap heb ik ook dun haar, vooral bovenop m'n hoofd, bij de scheiding. Is wel weer iets beter geworden, maar niet zoals het was. Nu heb ik een implanon en daar krijg ik ook echt lelijk haar van, moet elke dag wassen anders is het vet. Met de yasmin pil hoefde ik het maar 2x per week max te wassen.

Van verzorgingsproducten wordt het bij mij alleen maar slapper en vetter.

11. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Is dat die van rond de 10 euro?

12. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Daar ben ik dus ook bang voor, dat mijn haar vet word ipv verzorgd door al die dingen. Ik ga die kokos olie wel proberen maar ben bang dat mijn haar er zwaar en vet van wordt Het punt is dat ik weinig haar heb, en dat ik dan dus nog minder lijk te hebben.

13. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ja graag!

14. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ja zoiets. Ik koop die dingen altijd in de 2=1 aanbieding :D

15. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Ga je dan met dat spul in je haar op je kussen liggen? Of dek je het ergens mee af?

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de kokosolie in het haar van mijn dochter gedaan. Ik heb een na foto van haar haar gemaakt voor je.. het was vreselijk droog en pluizig en bijna niet doorkambaar van ellende. Zo zie je in ieder geval dat het niet vet een zwaar wordt

Bijgevoegde bestanden:

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
  18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja das leuk, maar ik ben hormonaal niet bepaald in de overgang. Het begon bij mij dus toen ik 25 was, na de geboorte van m'n oudste. Ben nu 32 en het is gelukkig wel een stuk beter. Ik weet niet hoe dat zit met ts, maar bij mij hielp dit helemaal niks helaas.

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Nettle Leaf supplement. En Camellia olie.

20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik weet dat mensen zweren bij kokosolie, maar er zit niks in waardoor je haar mooi zou worden. Bovendien kan bepaald haar er niet goed tegen (heb ik zelf ook last van gehad).

Mijn eigen haar was vorig jaar ook een drama. Het viel uit, was ontzettend droog, pluizig en vet.
    Ik heb het flink laten knippen (bob) op 1 lengte om het voller te laten lijken. Bij een natuurwinkel shampoo en conditioner zonder troep gekocht en gebruik een goede argan olie. Verder niks qua verzorging omdat je al snel teveel gebruikt en daardoor je haar juist uitdroogt en vet word.
    Natuurlijk gebruik ik ook geen hitte, heb een goede borstel, was het minder en gebruik lauw water.

Na zes maanden was het weer super gezond en ben het weer langer aan het laten groeien.

Deel Deze Pagina