Hoi allemaal, onze huidige stofzuiger is stuk en gaan dus een nieuwe kopen. Hadden een krachtige Miele die heel fijn is met snoer. Ik zit nu alleen te denken aan een draadloze van bv Dyson, maar is zo’n draadloze wel fijn? Ik stofzuig vaak elke dag eventjes en het lijkt me prettig dat je zo’n draadloze stofzuiger “gewoon” even pakt. Volgens mij neemt het ook minder ruimte in in de kast. Alleen is het erg duur (2x zo duur als de Miele) en ik heb begrepen dat ze soms niet zo krachtig zijn of het lang volhouden. Iemand die haar ervaring wil delen? Zou je voor een draadloze gaan of beter een “gewone” met snoer?
Daar is recent nog een topic over geweest? Misschien heb je daar wat aan? https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/welke-steelstofzuiger.721778/ https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/draadloze-stofzuiger.721028/#post-24064231
ik zou persoonlijk never nooit voor een draadloze gaan en zeker geen dyson. belachelijke prijzen en ze gaan best snel kapot. hebben niet zoveel kracht en gaan niet echt lang mee. ik heb op dit moment een miele met snoer. ding is 14 jaar oud en is werkelijk waar niet kapot te krijgen. mocht deze gaan hemelen dan koop ik weer een miele.
Een draadloze is leuk voor erbij maar daar blijft het bij. Ik vind het meer veredelde kruimeldieven. Absoluut dus met snoer, lekker lang snoer zodat je actieradius goed groot is. Veel minder of niet meer je stekker in een ander stopcontact hoeven steken, werkt erg prettig. Miele werkt erg fijn of philips. Deze merken hebben zeker mijn voorkeur. Dyson vind ik belachelijk veel geld voor belachelijk belabberd werkmateriaal
Bedankt voor jullie reactie! Hebben net nog een Samsung gezien (draadloos) die een heel stuk goedkoper is dan de dyson variant. Gaan morgen even kijken in de winkel hoe die aanvoelt. En anders gaan we inderdaad toch maar weer voor 1 met snoer!
Wij hebben de Dyson V11 echt fantastisch. We gebruiken hem echt 6x per dag. Na het ontbijt, na de lunch. Na een geknoeid koekje. Vind het echt fijn
Hier de Dyson en ik ben echt helemaal om, zoveel makkelijker...heb 2 extra lange trappen en 2 katten, moet er niet aan denken die elke keer zonder Dyson te doen. Maar ik had hem qua geld nooit gekocht als ik de zorgbonus niet had gehad, toen mocht het van mezelf, want ja ze zijn belachelijk prijzig. Nog een stokoude Nilfisk staan, nou die heeft zn geld wel 20x waargemaakt, maar das nu echt de 'bouw'stofzuiger zegmaar, te kort snoer, veel te zwaar ding, rij er altijd mee tegen mn enkels en alle hoeken, maar blijft t perfect krachtig doen Dus als ik ooit weer voor een gewone zou gaan: Nilfisk.
Hier ook weer over op 1 met snoer ( bosch) Mijn zoontje van destijds nog geen 2 kreeg het voor elkaar een draadloze van rowenta door 2e te breken Lag op de grond ging er op staan en maakte een sprongetje Vind ook met die draadloze dat die zuigkoppen zo dik zijn vaak .. echt irritant als je gauw even onder de bank /bed mee wilt pakken
Hier een dyson fan maar heb een gladde vloer en trap en dus makkelijk te gebruiken. Ligt dus aan je situatie ik heb boven vloerbedekking en daar werkt het wel maar is niet zo makkelijk.
Wij hebben ook al jaren een Dyson stofzuiger. Zo handig in gebruik en maakt prima schoon. Wil sowieso nooit meer eentje met snoer. We nemen de Dyson zelfs mee op vakantie met onze caravan. Ideaal Ook de auto stofzuigen we ermee.
Hebben net in de winkel “proef gezogen” en vond t toch wel een beetje tegenvallen.. vond m niet zo krachtig zuigen als degene die we hadden met snoer. Was niet de dyson hoor, maar Samsung. Vonden de dyson iets te duur
Ik heb een Miele met snoer en een Bosch steelstofzuiger. Vind ze beide fijn, Miele voor grondig stofzuigen van hele huis, Bosch voor snel even kruimels ed. Miele gebruik ik meestal 1-2x per week, Bosch (bijna) dagelijks. Als ik 1 stofzuiger moest kiezen werd het zeker een Miele met snoer. Zuigt toch echt beter en geen gedoe met lege accu als ik alle ruimtes grondig wil stofzuigen.
Dit dus, hier een 2e miele. De eerste heeft het meer dan 14 jaar gedaan. Heb wel een draadloze “goedkope” van 100 euro erbij maar dat is voor de kruimels die altijd bij toverslag hier verschijnen En inderdaad, 300/400 euro voor een stofzuiger? Dat vindt ik geen prijzen meer.
2 jaar terug hebben wij een Dyson gekocht omdat onze Miele het had begeven, zonde van het geld geweest! De Dyson is echt een stuk minder krachtig dan de Miele, bijvoorbeeld dummies moest ik de Dyson altijd voor op tillen omdat hij het anders niet pakte. Wij hebben al vrij snel weer een Miele gekocht en de Dyson verkocht!
Nu al jaren een dyson en wil nooit meer anders. Heb sowieso ook een robotstofzuiger die elke ochtend de hele benedenverdieping. De rest ( bank, kleed, trap etc ) doe ik met de dyson. En tussendoor de kruimels.
Ik gebruik deze nu al bijna een jaar en hartstikke tevreden mee. Hij is niet duur, zuigt alles weg en doet wat hij moet doen. https://www.bol.com/nl/nl/p/rowenta-compact-power-xxl-ro4853-stofzuiger-zonder-zak/9300000000518556/?s2a=#product-reviews
Zo bij ons ook. Robot die beneden elke nacht zijn rondje doet en afentoe boven overdag. Verder de dyson voor de trap, bank, hoekjes waar de robot niet kan komen, etc. We hebben ook nog een miele met snoer, maar die gebruiken we zelden. We doen hem niet weg trouwens, want de accu van mijn dyson is al een keer stuk geweest en dan vind ik het wel heel fijn om nog een andere stofzuiger te hebben en niet overhaast een nieuwe accu hoef te kopen. De dyson zuigt best goed, maar ik gebruik hem meestal wel op de turbostand en dan is de accu vrij snel leeg. Bij de nieuwere types is dat beter geloof ik (wij hebben een v8 pro). Als de dyson stuk gaat, wil ik weer een snoerloze steelstofzuiger, maar misschien wel een ander merk. De service van dyson heb ik slechte ervaringen mee, mijn accu ging net buiten de garantie stuk, terwijl hij helemaal niet intensief gebruikt was (mijn man pakte in het vorige huis vaak de miele voor boven), maar dyson gaf niet thuis.