Welke (elektrische) kolf??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dee-tje, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo dames,

Bij de eerste heb ik een borstkolf gehuurd, maar dit was erg prijzig. Als je het bedrag voor een dag keer het x aantal weken dat ik borstvoeding heb gegeven bij elkaar optelt, kom je op een aardig hoog bedrag uit. Omdat ik dit keer erg graag langer borstvoeding wil geven (ben zwanger van de tweede ) zou ik dus graag een borstkolf aan willen schaffen. Ik kon vorige keer namelijk echt niet zonder, had extreem veel melk en stuwing en moest echt afkolven wilde het dragelijk zijn.
    Nu zag ik de volgende kolf, van Avent:

bol.com | Philips Avent SCF332/01 - Comfort enkele elektrische borstkolf incl. fles...

En ben even benieuwd naar jullie ervaringen? Is dit een fijne kolf? Of heeft iemand een andere tip? Bedankt alvast!!

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
  3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb een ouder model van Avent, maar die bevalt nog prima. Fijne kolf, makkelijk in het gebruik.

4. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ik heb de Medela Freestyle. Erg fijne kolf. Je kan er enkel en dubbelzijdig mee kolven. De sterkte van de zuigkracht kan je instellen, je kan een eigen programmaatje instellen (eerst hoelang en met welke sterkte er de tsr opgewekt moet worden, dan wanneer hij over moet gaan op afkolven, en met welke sterkte dat moet gebeuren). Hij is klein, maakt weinig herrie, en belangrijk, hij werkt op een accu. Ik kolf zeker een week (en dat zijn dan ehh 15 x 20 minuten) op 1 accuduur zonder op te laden. Ideaal!

Nadeel is dat hij prijzig is, maar via MP zijn ze ook volop te krijgen. In de doos zit wel een hele complete set. De kolf, een tas, koeltasje, koelelement, flesjes...

Ik ben er echt tevreden over!

Freestyle

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik heb zelf deze:
    Tommee Tippee

Ben er zelf wel tevreden over, maar hij is niet super krachtig volgens mij (lastig vergelijken.. haha) Hij is in 4 standen in te stellen, maakt wel wat geluid, maar ik vind het niet storend. Oh, en hij kan op batterijen! Maar ik heb geen idee hoe lang, want ik heb ze zo nog niet nodig gehad :p

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier ook heel tevreden over de medela freestyle. Ik heb er wel een handsfree bh bij gekocht voor handsfree kolven.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Welke kolf je koopt, hangt (naast budget) af van
    waar je de kolf voor gaat gebruiken.
    Een keer met vriendinnen shoppen?
    2 dagen per week werken?
    Fulltime werken?

Des te meer je de kolf gebruikt, des te meer stimulans
    je borsten kunnen gebruiken.
    Met 3 dagen per week werken begon ik met een enkelzijdige kolf.
    Toen ik overstapte op dubbelzijdig kolven ging het zoveel beter!

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    je moet even bellen met je ziekenfonds want je kan (ligt aan hoe je verzekerd bent) tot 200,- vergoed krijgen en heb begrepen dat je ook een kolf kan declareren

9. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Bedankt, dames! Ik ga de verschillende opties even vergelijken. En zal mijn verzekering eens even nakijken :)

10. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik kan uit je berichtje niet opmaken of je wilt kolven in de kraamtijd wegens stuwing of dat je wilt gaan kolven als je weer gaat werken.

Over in de kraamtijd: geen idee wat voor kolf je dan moet hebben, ik heb de medela symphony gehuurd, maar dat was juist om de hoeveelheid melk te vergroten! Als je teveel melk hebt, zou je kunnen kijken wat je daar, naast de druk eraf kolven, nog meer aan kunt doen. Bijvoorbeeld blokvoeden (google maar eens). En bedenk dat kolven (meer dan alleen de druk eraf) juist stimulerend werkt!

Als je een kolf zoekt voor als je gaat werken, hangt je keuze af van hoeveel dagen je werkt. Ikzelf werk 4 dagen en dan zit je eigenlijk vast aan dubbelzijdig elektrisch (zoals bijv de medela freestyle, maar er zijn ook andere merken, zoals lansiloh of ameda).

11. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Het gaat mij in eerste instantie echt om de stuwing, omdat ik daar zoveel pijn en last van heb ondervonden dat ik borsten als steen had. Ik had op dat moment nog geen kolf en heb ml dezelfde dag nog een laten huren bij de vk. Uiteindelijk gebruikte ik die iedere dag om de druk eraf te kolven, omdat ik anders jankte van de pijn én mijn borsten waren zo hard dat de kleine niet meer goed kon aanhappen, ze kreeg gewoon geen grip omdat alles zo strak stond en verslikte zich door de stroming melk. Omdat ik het allemaal erg overweldigend vond en niet goed wist wat ik met dit alles aan moest (eerste keer mama, alles nieuw en slechte begeleiding) heb ik de bv na een aantal weken gestaakt. Daar heb ik wel verdriet van gehad maar ik zag het gewoon niet meer zitten door de ongemakken. Nu, als ik er achteraf op terug kijk, heb ik daar best spijt van en wil ik het dit keer graag anders doen. Ik weet nu wat ik evt kan verwachten, en wil het mezelf daarom zo comfortabel mogelijk maken zodat ik er mee kan dealen als ik weer zoveel pijn heb. Ik wil de bv dit keer heel graag langer volhouden omdat ik het toch wel echt fijne momenten vond, afgezien van de last, en ik het gewoon het beste vind. :)
    Daarna, als ik weer mocht gaan werken (is nu nog even onzeker, ivm studie ) dan wil ik hem eventueel ook daar voor gebruiken, maar in eerste instantie dus gewoon voor thuis.

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dit is een geweldige kolf apparaat, overdag drinkt Atilla gewoon uit mijn borst, en voor 's nachts kolf ik dan, dan geef manlief 's nachts fles.
    Ohh en dat fles van Avent is zoo fijn, heeft een vorm van een borst & tepel.. Ben dus zeer tevreden!!:D

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Kolf je dan s'nachts ipv voeden?

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Nee in de avond tussen 18:00 / 22:00 kolf ik dan.
    En s nachts krijgt hij (meestal) flesje van zijn papa (rond 03:00)
    En 06:00 krijgt hij weer borst ( en de rest van de dag ook)

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Maar sla je dan het voedingsmoment van 03.00 zelf helemaal
    over?

16. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Nu nog wel ja, heb nog pijn van mijn kz wond, daarom
    neemt manlief het over voor mij ❤️
    En als ik kan opstaan doe ik dat, maar laatste 2 dagen lukt me niet echt..

ts: sorry dit is beetje offtopic 🙈

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Off topic idd, sorry.
    Kijk heel erg uit voor je productie...
    Nachtvoedingen zijn DE voedingen om de boel te boosten.Nu heb je eigenlijk
    een voeding afgebouwd, terwijl je net begonnen bent,want je slaat een voeding over terwijl je baby
    wel wil eten. 8 uur zonder stimulans is in dit stadium eigenlijk
    een groot risico.
    Ik snap het wel, heb ook ks gehad. Man tilde dochter
    uit wieg voor mij. Dan hoefde ik niet op te staan (auw).Want
    dat is nog lastig natuurlijk.

Wellicht ten overvloede en weet je bovenstaande al...maar soms zijn mama's niet
    op de hoogte over het vraag/aanbod systeem, hoe bv werkt :)
    Denk ook aan het clusteren wat je kindje binnenkort ook zal willen gaan doen, waarschijnlijk in de avonduren. Het is belangrijk dat dit kan, ook ivm
    productie. Dan kan je beter een keer in de ochtend kolven.

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Ohhh oke, dit kreeg ik dus als advies bij het kraamzorg hotel..
    Ik denk dat mijn pijn na paar dagen over gaat, dan krijgt mijn schatje om 03:00 ook borst, ik vind bv geven geweldig en ook zoo speciaal!

En bedankt voor je advies! 👍

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    En zorg goed voor jezelf (ergo laat je goed verzorgen;))

20. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hier ook erg tevreden over! En het beste is dat t op alle borsten/maten past :)

Deel Deze Pagina