Welke onderdelen nieuw kopen bij kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sterre82, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben wat rond aan het kijken voor een 2e hands elektrische borstkolf ( medela ) en vroeg me af welke onderdelen ik uit hygiënisch oogpunt nieuw moet aanschaffen?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    alles waar melk mee in aanraking komt.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja oke maar zou bijvoorbeeld mijn eigen harmony ook gebruikt kunnen worden op een swing? Dat ik er alleen een nieuw slangetje tussen zet of gaat dat niet?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou de slangetjes ook vervangen, ook al komen die niet met de melk in aanraking. Dus borstschilden, kleppen, membranen en slangen.

Je andere vraag weet ik niet. Ik heb zelf een Pump in Style.

Ik ben toen naar de thuiszorgwinkel gegaan met de kolf (was van schoonzus geweest) en daar hebben zij mij aangeraden wat ik nieuw moest kopen. Ook voor de zekerheid dus de slangetjes.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is de Swing een open systeem en kan er dus melk bij de motor komen. Dat zou ik wel meenemen in je overweging om een tweedehands kolf te kopen.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zit het inderdaad te lezen, dat word em dus niet. Ik vind het sowieso lastig want ik lees dat de motortjes ook snel slijten. Wat is nu echt een goede 2e hands electrische borstkolf... Lastig lastig :(

7. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Een goede tweedehands is een swing of freestyle (of pump in style) van medela. Ze zijn tweedehands nog best wel prijzig maar dat is ook met een rede. Wanneer je de kolf niet veel gebruikt zou je hem straks ook weer goed moeten kunnen verkopen voor bijna dezelfde prijs.
    De swing is een gesloten systeem volgens mij. Ik dacht eigenlijk alles van medela?
    Nieuw kopen zoals eerder gezegd; schilden, flesjes, slangetjes en membranen.
    Ik heb een tweedehands pump in style. Werkt prima. Ik heb de borstschilden, flesjes, membranen en slangen van de harmony gebruikt. Wel even de het dopje van het slangetje aan de ene kant doorknippen, anders past deze niet.
    Succes ermee!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hevn: ze raden her niet aan om een swing of Pisa 2e hands te kopen omdat het een open motortje heeft waar moedermelk in kan komen.

Tweedehands kolf kopen: verstandig?

Bedankt voor de tip van het slangetje!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.212
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoeveel ga je kolven? De elektrische kolf die ik bij de oudste heb gekocht, heb ik deze keer niet eens tevoorschijn gehaald. Ik kolf alleen nog maar met de handkolf. Bij de oudste merkte ik op een gegeven moment ook dat ik daarmee gewoon veel meer opbrengst had. Sterker nog; laatst had ik haast en toen heb ik de ene borst met de handkolf gedaan en de andere echt met de hand (je kunt jezelf maar een koe voelen, haha.) En ik had het idee dat ik met de hand minstens zo vlot kolfde als elektrisch. Alleen is het knoei-risico groter, dus ik zou het voor op je werk niet aanraden. Maar als je (zoals ik nu) maar een paar keer per week kolft en ook thuis, zou ik persoonlijk liever een nieuwe handkolf kopen dan een tweede hands elektrische.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik wil op mijn werk gaan kolven straks voor 2 a 3 dagen per week.

Inmiddels heb ik een pump in style kunnen overnemen van een bekende waarbij ik het er op hygiënisch oogpunt wel op durf te gokken.
    Toch wil ik een nieuwe afkolfset kopen maar ik zie dat die van de symphony ook gebruikt kunnen worden voor de pump in style, klopt dat?

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dacht ik wel maar weet het niet zeker.
    Ameda Lactaline was een goed alternatief maar dat is dus niet meer nodig.

Deel Deze Pagina