Welke (elektrische) kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nasibal, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hoi mama's

    Mijn zoontje is nu bijna 6 weken en ik wil graag gaan oefenen met een flesje. Tijd om te gaan kolven dus!

    Alleen... Ik ben een absolute leek op kolf-gebied! Dus ik ben op zoek naar tips en adviezen! Welke kolf gebruiken/gebruikten jullie?

    Het lijkt me dat een elektrische het fijnste werkt. Enkelzijdig zou voor mij denk ik voldoende zijn. Het is vooral voor dat ik eens een middagje of avond weg kan, dus heel intensief zal hij niet gebruikt worden (alleen om een voorraadje op te bouwen in de vriezer en om af te kolven als ik niet thuis ben). Ik ga eind januari weer werken en ik verwacht tegen die tijd over te zijn op kv (kolven op mijn werk zie ik nu in ieder geval niet echt zitten). Aangezien dit mijn laatste baby is en ik de kolf dus alleen voor deze korte periode zal gebruiken, wil ik er ook niet al te veel aan uitgeven. Evt. via marktplaats is ook nog een optie.

    Ik heb tot nu toe 3 in de winkel gezien die me wel aanspraken:
    Medela swing (die enkelzijdige)
    Avent elektrische
    Difrax BtoB

    Iemand ervaring met één van deze kolven? Of een andere die echt ideaal zou zijn voor mijn situatie?
     
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ik heb een avent handkolf en een medela freestyle (dubbelzijdige electrische kolf).