Welke (elektrische) kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nasibal, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hoi mama's

    Mijn zoontje is nu bijna 6 weken en ik wil graag gaan oefenen met een flesje. Tijd om te gaan kolven dus!

    Alleen... Ik ben een absolute leek op kolf-gebied! Dus ik ben op zoek naar tips en adviezen! Welke kolf gebruiken/gebruikten jullie?

    Het lijkt me dat een elektrische het fijnste werkt. Enkelzijdig zou voor mij denk ik voldoende zijn. Het is vooral voor dat ik eens een middagje of avond weg kan, dus heel intensief zal hij niet gebruikt worden (alleen om een voorraadje op te bouwen in de vriezer en om af te kolven als ik niet thuis ben). Ik ga eind januari weer werken en ik verwacht tegen die tijd over te zijn op kv (kolven op mijn werk zie ik nu in ieder geval niet echt zitten). Aangezien dit mijn laatste baby is en ik de kolf dus alleen voor deze korte periode zal gebruiken, wil ik er ook niet al te veel aan uitgeven. Evt. via marktplaats is ook nog een optie.

    Ik heb tot nu toe 3 in de winkel gezien die me wel aanspraken:
    Medela swing (die enkelzijdige)
    Avent elektrische
    Difrax BtoB

    Iemand ervaring met één van deze kolven? Of een andere die echt ideaal zou zijn voor mijn situatie?
     
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ik heb een avent handkolf en een medela freestyle (dubbelzijdige electrische kolf).
    De electrische ben ik pas gaan gebruiken toen ik ging werken. Om te oefenen en het aanleggen van een voorraadje vond ik de handkolf veel fijner. Om te oefenen gebruikte ik zo'n 40 cc, na het oefenen dronken ze verder aan de borst. Het aanleggen van een voorraadje deed ik door na een voeding met de handkolf even na te kolven. Een aantal keer 30-50 cc zorgt uiteindelijk ook voor een prima voorraad. Ik kolfde een kleine hoeveelheid veel makkelijker met de handkolf. Met de electrisch moest ik er echt voor gaan zitten.
    Zeker voor de korte periode zou ik zelf kiezen om te starten met een handkolf (volgens mij zijn die ook goed 2e hands verkrijgbaar), bevalt dat niet kun je altijd nog overstappen op electrisch.
    Maar het is wel heel erg persoonlijk wat fijn is..
     
  3. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Ik vind de Medela Freestyle echt super. Heel tevreden mee. Krachtige compacte kolf met hele complete set. Ook fijn dat hij op accu is, dus geen gedoe met snoer en stopcontact.
     
  4. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Oh maar inderdaad zie dat het voor een korte periode is.
    Dan idd handkolf of via marktplaats. Medela heeft een open systeem dus zou ik niet tweedehands kopen.
    Horigen chicture kun je voor een mooie prijsje tweedehands kopen, ook een hele goede kolf.
     
  5. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb een Medela swing maxi (dubbele)

    Echt heel fijn!
     
  6. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Ik heb de Medela swing heel lang gebruikt. Enkelzijdig.
    Vond het een heel fijn apparaat. En het allerfijnste was dat hij zo klein en compact is dat hij zo in je hand tas past!
     
  7. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Bedankt voor jullie reacties dames! Het is de medela swing geworden. Tot nu toe heel tevreden! :thumup:
     
  8. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    #8 Plusje, 5 nov 2018
    Laatst bewerkt: 5 nov 2018
    Als je een tweedehands medela swing hebt aangeschaft, is het verstandig om naast nieuwe slangen ed. ook de pomp schoon te maken met alcohol (die uit je kraampakket).
    Instructie kan je hier vinden: Medela Swing schoonmaak instructie - Moeder en baby
    PDFhttps://www.moederenbaby.nl › bvs › pdf
    Of zoek op medela swing schoonmaken alcohol.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    De difrax werd hier afgeraden door de lactatiekundige. Weet niet meer waarom.

    Ik heb de horigen chicture. De witte versie. Een erg fijne kolf!
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Medela freestyle
     

Deel Deze Pagina