Welke elektrische melkopschuimer hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik wil een melkopschuimer :D.

Maar dan wel 1 die ik gewoon inplug zodat ie zelf de melk verwarmt en opschuimt. Lekker makkelijk dus ;).

Welke hebben jullie? En bevalt ie, of juist niet?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb er eentje van de Lidl, is zo'n 2 x per jaar te koop daar, SilverCrest heet het merk. Bevalt prima, het schuim is te vergelijken met dat van de melkopschuimer van Nespresso van mijn ouders. Mijn zus heeft zo'n opschuimer van Saeco en bij haar wordt het schuim wat dikker/harder, maar ook prima.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Een nespresso, bevalt uitstekend alhoewel het me wel stoort dat hij niet in de vaatwasser mag en je als je em vaak achter elkaar wilt gebruiken tussendoor moet afwassen omdat hij anders aankoekt

4. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    wij die losse van phillips/senseo/seaco?? hadden eerst een nespresso apparaat met melkopschuimer maar deze vind ik stukken beter en lekker makkelijk schoon te maken en niet duur!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb die van senseo, lekker dik schuim, makkelijk schoon te maken. Ik kan niet meer zonder.

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hier van de Aldi, 4 x pj in de folder, kost 20€ echt prima ding!

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Lattemento LM150 melkopschuimer | Lattemento | Bobplaza

Wij hebben deze maar zie dat hij niet meer leverbaar is. Wij hebben hem ook in het wit gehad, maar omdat hij bij ons op het aanrecht staat vonden we dit er beter bij passen omdat al ons apparatuur van metaal is. Hij bevalt prima.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    die van nespresso, ik vind hem heel erg fijn en heb hem al een aantal jaren in gebruik. Vullen tot het streepje en op het knopje drukken. Je kan kiezen voor alleen verwarmen of verwarmen en schuimen.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben deze: INVENTUM Melkopschuimer MK350 online kopen op Kijkshop.nl

Bevalt erg goed! Heb ook een van lattemento gehad maar vond daarbij het nadeel dat het roerdingetje aan een stokje aan de deksel zit, dit zorgt ervoor dat het lastiger is om schoon te maken. Uiteindelijk is toen na ruim een jaar een stukje daarvan afgebroken waardoor we hem weg konden gooien.

Daarna de goedkoopste van de kijkshop gehad, maar hiervan liet na 4 maanden de anti aanbaklaag van de bodem los. Dus we mochten hem omruilen voor de huidige opschuimer.

Deze schuimt heel erg goed en is makkelijk schoon te maken. Deksel wordt meestal niet eens vies, dus dat scheelt weer :)
    Tussendoor schoonmaken moet wel als je nog een lading schuim wil maken, maar dat heb je volgens mij altijd.

10. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Oke, kom ik dan:

PRODUKT Melkklopper - IKEA

Laagje koude melk in je beker, even flink met dit schuimertje er doorheen, daarna in de magnetron tot de melk omhoog komt: VOILA!

Afspoelen onder de kraan en klaar. Hebben eerder een of ander duur ding gehad dat om te beginnen niet goed werkte, ten tweede lastig schoon te maken was en ten derde ruimte innam op het aanrecht. Vind dit al met al de beste keuze!... :)

11. Amethist

Zo één wil ik dus niet. Ik heb geen zin om de melk apart te verwarmen in de magne.

12. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ah, ik begrijp het! Ik vind het zelf juist makkelijk omdat ik aansluitend (bovenop/door de melk) de koffie in de beker laat lopen en het dus al met al minder werk en minder vaat geeft op deze manier. Maar inderdaad: je hebt dan als tussenstap de magnetron nodig!

(Het helpt bij mij waarschijnlijk dat ik ZO ONGELOFELIJK gefrustreerd werd van dat retedure, maar niet werkende ding op het aanrecht, dat ik juist daarvan voorgoed genezen ben! :p)

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben de aeroccino van nespresso. Bevalt al sinds 2008 prima.
    Lekker schuim en ook te gebruiken om gewoon warme melk te maken.

14. Amethist

Dank ladies, ik ga ze allemaal eens opzoeken online.

15. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Aerocinno van nespresso. Had je gister moeten zeggen! Had je hem zelf kunnen proberen! Maar de latte machiatto smaakte wel lekker toch!:D

16. Amethist

Hij was heerlijk!

17. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Van krups,je kan er cappuchinoschuim en latte machiatoschuim mee maken en er gewoon melk in opwarmem, super ding!

18. Setnil

Setnil Lid

24 jan 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook die van nespresso, bevalt prima..... Er was laatst een melkopschuimertest :) op tv, bij radar of kassa dacht ik. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Uitzending radar 6 januari 2014

19. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij hebben die van Senseo, echt een superding. Lekker warm, dik schuim en makkelijk schoon te maken

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0

Deze hebben wij ook... Doet het goed maar nadeel vind ik wel het schoonmaken, de onderkant en een stukje bovenkant waar de deksel sluit bij het handvat mogen niet nat worden. Echt voorzichtig schoonmaken, schoonmoeder is hierdoor al met haar 3e bezig.

Deel Deze Pagina