Welke energieleverancier? N.a.v het oxxio topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Eneco. De rest lijkt goedkoper maar dan komen er achteraf nog transportkosten over. Bij Eneco niet omdat dit de 'hoofdbeheerder' is van het energienetwerk. Althans, hier in de omgeving (buurt van Rotterdam). Dit is althans wat mijn man zegt, hij is cvmonteur (niet van Eneco dus geen persoonlijk voordeel haha). Ik heb geen idee of het klopt maar ik hoef bij hem niet te beginnen over overstappen want dat gebeurd niet. We zijn wel tevreden.

2. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ja die transport kosten inderdaad dat moet je niet vergeten,

Ik zit al 14 jaar bij eneco

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Essent, afgesloten in de Mediamarkt en kregen een cadeaubon twv 175 euro. Tarieven ook gewoon normaal dus wij waren om :)

Wij stappen ieder jaar over erg tevreden steeds.

4. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Wij zitten naar alle tevredenheid bij Essent... Ik lees veel slechte dingen over Oxxio, dus kan de verleiding niet weerstaan ook even iedereen te waarschuwen voor WoonEnergie (dat gaat via je verhuurder). WoonEnergie is een dochteronderneming van Oxxio (kwamen we achteraf pas achter helaas) en mogelijk nog slechter als Oxxio zelf.
    Bedragen werden dubbel gerekend, betaalde facturen werden telkens herinneringen van gestuurd en na telefoontjes en mails ontkent van hun kant dat die facturen betaald waren... Weken zijn wij bezig geweest met hun met bellen, mailen en Betalingsbewijzen sturen (we hadden immers echt wel betaald). Uiteindelijk overgestapt naar Essent omdat we het niet langer trokken zo en het openstaande bedrag steeds hoger werd... We zijn nog steeds aan het betalen, maar 100% zeker dat er facturen dubbe gerekend zijn want we hadden alle Betalingsbewijzen..... Dus wat je ook doet, ga NOOIT naar WoonEnergie want dat kost je een hoop geld!

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Na jarenlang tevreden te zijn over Nuon vond mijn man het nodig over te gaan stappen en wel naar Oxxio, heeft ons een hoop geld gekost (en woorden want ik had al een geschiedenis met Oxxio) ...ze hebben ook een app waarop je kan zien hoeveel je verbruikt en die gaf aan dat we in het groene gebied zaten maar kregen toch een aftekening van 350 euro! Zitten nu sinds een maand bij Eneco en de monteur die "Toon" installeerde zei dat Oxxio een onderdeel van Eneco is om snel geld binnen te slepen en hij had het inderdaad ook over de transportkosten die vaak vergeten worden...

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

oeps en wij zijn net overgestapt naar oxxio.... We zien het wel, zitten er gelukkig maar een jaar aan vast.

7. Delta

Delta Niet meer actief

Wat erg van eon!

MMarianne; is eneco net zo slecht als oxxio dan? Dat je later alsnog die transportkosten bij eneco moet betalen of wat bedoel je precies?

8. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik stap elk jaar over.
    Afgelopen jaar bij Greenchoice gezeten, geen problemen gehad.
    Alles gaat vanaf het begin automatisch, na aanmelding op energievergelijkingssite, dus heb ze ook niet nodig gehad.

Nu overgestapt naar Nuon, was voor ons nu de voordeligste.

9. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zit al 10 jaar ofzo bij Essent en ben niet van plan weg te gaan. Ben er wel tevreden mee :)

10. Roze22

Roze22 Actief lid

23 nov 2012
    107
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoe zijn de ervaringen met de Nederlandse energie maatschappij? staan mij ook verrassingen te wachten? heb ons net bij ze aangemeld.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

We zijn net overgestapt naar Eneco dus hoop het niet :D ...over Eneco hoor/lees ik overwegend positieve verhalen en geen transportkostenverrassing, stond er daarom wel van te kijken dat Oxxio een onderdeel van Eneco is.

12. Delta

Delta Niet meer actief

Oh zo ! Ik snap het.. Ja dat is inderdaad vreemd zeg! Dat wist ik niet. Hopelijk komen we allemaal niet voor zulke gekke verrassingen te staan. Bizar wat ik hoor hier.

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij zijn deze maand van Nuon naar Essent gestapt, niet omdat Nuon niet beviel ofzo hoor maar ons contract liep af, we kregen een hoge korting en we wilde wel weer wat nieuws proberen.
    Ben benieuwd officieel sinds vandaag klant bij Essent !

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vanochtend overgestapt van Nuon naar Eon, ben benieuwd!

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik stap elk jaar over. Afgelopen jaren bij Eneco, Energie Direct en Greenchoice gezeten, en bij geen van allen problemen gehad...

16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Oké daar zitten wij nu dus bij Woonenergie, ben benieuwd!
    Hier gaat alles automatisch eraf dus ik zal het in de gaten houden.

17. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jarenlang bij greenchoice gezeten en nooit problemen gehad ondanks dat ik wat huiverig was en me om had laten kopen aan de deur ;)

Deel Deze Pagina