wat een strijd hier soms

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    het gaat er de laatste tijd wel heel erg hard op op het forum.iedereen denkt het beter te doen dan de ander.

het is nou eenmaal zo dat de een het financieel breder heeft dan de ander,
    dat de een werkt en de ander thuis is bij haar kinderen.
    en de een koopt alles nieuw en de ander tweedehands.

worden sommige hier nou niet moe van zichzelf de hemel in prijzen en de ander onderuit te halen?

ik denk dat wij hier allemaal met de juiste intentie ons kindje op willen voeden of zwanger proberen te raken.

gepland of ongepland wat maakt het uit? als het maar gewenst is !

2. Niet meer actief

Wat versta jij onder jezelf de hemel inprijzen? Ik vind het nogal meevallen , want ( oa) het roken topic is nog steeds open. 8)
    Misschien dat ik de " verkeerde topics " lees , want ik heb in geen een topic het gevoel dat iemand zichzelf de hemel in prijst of zich beter voelt dan een ander.

3. Niet meer actief

Er hangt hier al een hele poos een bepaalde 'sfeer'.

Is ook de reden waarom ik hier niet zo vaak meer ben...

Erg jammer, want t is een hartstikke leuk forum.

Duidelijk geval van: de hormonen vliegen je om de oren! :)

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Inderdaad. Net als in het gewone leven buiten het WWW, krijg je soms reacties die veroordelend zijn, krijg je soms te maken met mensen die al gauw met hun vingertje wijzen en heel negatief reageren op iemand die het anders doet dan hij of zijzelf.

Ik ben degene die gisteren dacht een topic te openen om wat informatie te verkrijgen over het recht op bijzondere bijstand. Nooit had ik verwacht dat het zou uitlopen op zo'n monstertopic. Maargoed, ik heb wel gelijk mijn langste topic ooit geopend ;) En het is wel interessant om al die verschillende situaties en meningen te lezen, al voel ik me door sommige reacties ronduit gekwetst.

Toch denk ik dat we elkaar niet zo moeten beoordelen. En ik hoop dat het niet gaat zoals op sommige andere fora; als je een persoon die je in het ene topic heeft beledigd of gekwetst in een ander topic tegenkomt, dat we dan gelijk de strijd met elkaar aangaan van: "oja, jij bent die doos die in dat andere topic dit en dat zei!"

Maar inderdaad, het zullen in sommige gevallen de hormonen zijn. Alleen mensen die zwanger zijn beledigen of kwetsen, dan vind ik heel ver gaan. Natuurlijk niet alleen mensen die zwanger zijn, maar in het algemeen ook. Je mening kan zus en zo zijn, maar als je zelf nooit in een bepaalde situatie hebt gezeten wordt het moeilijk oordelen over een ander.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En dat is precies de reden dat ik veel topics in de lounge niet lees. Het lijkt wel of de meningen hier harder zijn dan in de rest van de onderwerpen.

6. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Goedenmorgen allemaal,

Ik heb net een paar reacties gelezen op het 'info bijzondere bijstand aanvraag topic'....TENENKROMMEND.
    Jee wat een idd omhooggevallen dames zitten er tussen zeg!
    Thunderangel in mijn ogen ben je een kanjer.. je vraagt informatie omtrent het 'onderhouden van je kindje', toppie! De reden daarvoor en waarom je het nodig bent is onbelangrijk.
    Ik hoop dat 1 van de dames die een botte reactie hebben gegeven zelf nooit gebruik van de sociale dienst hoeven te maken (want neem van mij aan dames dat je niet alleen door 'eigen' schuld daar terecht hoeft te komen).
    Brrr ik ga gauw ff andere topics lezen want mijn haren staan behoorlijk overeind.

Thunderangel als je iets wilt weten PB me dan, jammer dat het moet maar er zitten een paar flinke 'rotte' appels hier die denken dat ze alles voor elkaar hebben.

ps en geniet van de pretecho!

Groetjes en veel liefs,
    Miranda

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Doel je nu op een bepaald topic, zoals het topic van Thunderangel (begrijp ik uit bovenstaande)?

Of op het forum in zijn algemeen?

Want om eerlijk te zijn....dat betreffende topic kan ik me misschien nog wel voorstellen, al heb ik het niet helemaal gelezen.
    Maar voor de rest, herken ik niet echt wat je schrijft.

8. Niet meer actief

Ik ben het daar ook wel over eens hoor.... maar goed de sfeer wordt door iedereen bepaald... ik was ook gisteren in dat topic van Thunder een mening aan het vellen, maar mij heb je nooit iets horen zeggen of ze wel of niet een kindje moest nemen of dat ze een slechte moeder zou zijn, maar had wel zo mijn mening erover, en dat mag ik zeggen... en iedereen mag dat zeggen lijkt mij. dus zal ook wel een van die rotte appels zijn dan ;) Ok, het is nu eenmaal zo dat je als je het leest veel en veel harder overkomt dan dat je het in real life zou horen/zeggen. Want je kan het nou net verkeerd zetten of diegene die het leest de klemtoon verkeerd zetten.. dat heb je nu eenmaal. Je zal dat ook hebben via een mail die je van iemand krijgt bijv. wel eens hebben.

En het is wel zo dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten, maar soms komt het inderdaad crue over... en ook ik heb dat gisteren misschien gedaan en had ik veel dingen anders kunnen verwoorden.

Maar ja.. je mag en kan hier haast geen topic of het real life meer neerzetten... als het gaat om cultuur/levenswijze of wat dan ook... er komt altijd wel ge etter van! En over abortus en roken al helemaal niet meer te spreken!

Al hoewel ik een topic over abortus niet vind kunnen op dit forum, want er zitten hier tig vrouwen die proberen zwanger te raken, maar dat lukt niet of wat dan ook... en dan komt er doodleuk iemand hier zijn / haar verhaal doen met dat idee... ja dan begrijp ik wel dat veel mama's in spe en mama wllen worden daar pissig om worden.. past hier toch ook niet thuis.. voor mijn part gooien ze de lounge helemaal dicht.... scheelt HEEEEEEEEEL veel irritaties!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben het er wel een beetje mee eens.

Maar ik vind als je met zo'n topic komt dat dat aleen maar de sfeer weer meer beinvloed

10. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Op elk forum kom je dit tegen moet ik zeggen. Op zich jammer maar ook wel te begrijpen. Het communiceren op het internet is gewoon heel anders. Je ziet geen gezichtsuitdrukking en je hoort geen intonatie. Iets wat in het echte leven een reactie al heel anders kan maken.

En toch kan ik me bepaalde reacties heel goed voorstellen, terecht of niet. Zeker wat betreft bijstand, werken, uitkeringen e.d. Het is nou eenmaal een onderwerp dat bij veel mensen erg gevoelig ligt. Natuurlijk zijn er duizenden mensen die de boel uitbuiten, ik had zo'n buurman. En juist de hardwerkende medemens krijgt daar de kriebels van. En ik geef toe, ik ook. Maar ik heb het ook anders gezien, dat mensen wilden werken en domweg niet konden door omstandigheden. Ik heb dezelfde mening, als je kunt werken, ga dan en hou niet je handje op. De ellende is vaak dat mensen het eerste beeld zien: weer 1 die niet WIL werken en misbruik maakt van mijn belastingcenten. Logisch toch? Het is gewoon het makkelijkst om éérst hard te brullen en dan pas na te denken. Zitten heel veel mensen niet gewoon zo in elkaar?

Nog een lastig punt is het uit elkaar houden van internet en het echte leven. Op internet is de communicatie vaak net als in het echt dus ook met ruzies e.d. We blijven tenslotte allemaal ook nog gewoon mens. Er zijn moderators om het een beetje in goede banen te leiden en in te grijpen als het uit de hand loopt.

Het belangrijkste blijf: respect hebben voor elkaar en misschien eerst verder vragen en dan pas er bovenop springen (of niet). Overigens zeg ik met deze reactie niet dat ik zelf zo braaf ben hoor. Ik kan soms ook pinnig of nijdig reageren. Ik ben tenslotte nog steeds ook maar een mens :)

*Amen* :D

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is nou niet de bedoeling om in een topic een ander topic te bespreken. Graag algemeen houden dus.
    Elmo

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Volgens mij gaat het alleen maar om dat betreffende topic. Of zie ik het nou verkeerd?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is dus niet de bedoeling.
    Volgens mij is het betreffende topic verwijderd? Dus verder gaan in een ander topic is dan niet toegestaan. Anders heeft verwijderen/slotje geen zin.
    Elmo

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, is nog open zie ik ;)
    Ben net wakker :-D
    Maargoed, dingen over dat topic graag in dat topic bespreken.

15. 40plusmama

Het andere topic (over aanvragen bijstand) staat gewoon nog open hoor. Of ben ik nou kippig?

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zie mijn vorige bericht ;)

17. 40plusmama

Ik had het al gezien maar toen stond de mijne er ook al. Tegelijk getypt :)

18. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vindt dus ook dat sommige echt zeer grove reacties geven of gewoon heel naar reageren.
    Ook op andere afdelingen van dit forum hoor.
    Ik zit op een ander forum en ja daar kan ook best wel een meningsverschil ontstaan maar zoals het er hier aan toe gaat op bepaalde momenten? beetje jammer.
    Ik lees verder erg graag hier en als ik geen zin heb om ergens op te reageren doe ik het niet maar vaak ga ik wel borrelen als ik reacties lees.
    Ik zou dan graag eens een kijkje willen nemen bij ze thuis of het echt zo "prefect"is als hun zeggen.
    En wat ook altijd vervelend is als mensen iets vragen in een topic en mensen over hele andere dingen gaan praten dan de TS vroeg.

19. Niet meer actief

nou ik kan me dit wel voorstellen hoor..

het ging eens over geld verdienen waarop ik iets vertelde over een baantje waar ik ongeveer 35 euro per dagdeel mee verdiende, waarop een uit de lucht gevallen dame zei: "35 euro, dat verdien ik nog niet eens per uur"

weet je hoe min je je dan voelt, gelukkig namen anderen het toen voor me op maar die dame staat bij mij nu echt op de zwarte lijst, wat een arrogantie denk ik dan! (overigens heeft deze dame overal problemen mee, met prakjes, lage lonen, lage opleidingen etc)

Vind het zo laag om anderen af te kraken om hun status, werk, opleiding etc..
    doet me altijd denken aan dat liedje:

ben ik te min, ben ik te min omdat je vader een grotere kar rijdt, dan de mijne....

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is meteen wel weer duidelijk wie je bedoeld....maar dat vind ik dus niet netjes.
    Topics openen over allerlei onderwerpen tot daar aan toe maar ik vind niet dat je in een topic een ander of andere situatie aan moet halen.
    Die betrokken personen kunnen zo niet reageren.
    Ik snap je frustratie, laten we daar geen misverstanden over krijgen, maar hou het wel centraal voor de betrokkenen.

Blijf dus ontopic!

Deel Deze Pagina