Welke energiemaatschappij heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 20 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Overstappen heeft alleen zin als je geen gas hebt en stroom teruglevert aan het net. Dan kan je de teruglevering vergoedingen vergelijken.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Vattenfall variabel contract (Maar al >10 jaar klant)

Stroom 0,44
    Gas 2,02

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Raar dat je dan alsnog zulke extreme tarieven hebt. Wij betalen minder. Toen we samen gingen wonen hebben we mijn vriend zijn contract aangehouden. Dus het kan zijn dat we al zo'n 20 jaar op de teller hebben.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Energiedirect:
    0,51 cent stroom
    2.13 gas

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.102
    1.592
    113
    Essent, maar ik heb alleen electriciteit. Warmte gaat via stadsverwarming en daarin dus geen keuze qua leverancier.

6. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Greenchoice. Tot heden tevreden. Zit er al meerdere jaren.
    Tarieven kan ik wel delen, maar het heeft weinig zin om te delen want het zijn nog oude tarieven tot april '26.

Wij zijn destijds van Vattenfall weg gegaan. Daar was ik absoluut niet tevreden over.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wij hebben een variabel contract bij greenchoice.
    Normaal tarief: 0,35 cent per kWh
    Dal tarief: 0,29 cent per kWh
    Gas: 1,43

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Energiedirect

Energie 0,73
    Gas 3,09

9. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Energie direct.
    Wij hebben nog een vast contract tm februari 2024 gelukkig.

10. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik begrijp inderdaad dat bij overstappen je een hoger tarief betaalt dan wanneer je ergens al klant bent. Bij Vattenfall betaal ik hetzelfde als @Narcisje, maar als je nieuwe klant wordt betaal je ook meer.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik las laatst een artikel dat er maatschappijen bestaan met extreem variabele tarieven. Dus die maken een dag van tevoren bekend wat het tarief de volgende dag is, en volgens mij zelfs bepaalde tijdstippen. Als je in de positie bent daar rekening mee te houden qua vaatwasser/wasmachine etc, dan kan dat je een hoop besparen.

11. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    Wij bij Oxxio, helaas vanaf juni dus variabel. Ik heb ook zitten denken aan overstappen, je kan nog overal een modelcontract afsluiten.

Oxxio is duur! Tenminste, ik wilde ook overstappen want zag dat zij wel een van de duurderen waren in juni. Hoe het nu zit vergeleken met anderen weet ik niet.

Door baby geen energie (ghehe) meer gehad om me hier mee bezig te houden.

Maar Oxxio kan je dus waarschijnlijk wegstrepen!

12. PeChAn

PeChAn Actief lid

11 mrt 2022
    288
    316
    63
    Vrouw
    Ook wij zitten bij Eneco en over 7 dagen gaan wij vergelijkbare tarieven betalen.

Via pricewise en overstappen enkele mails gehad van aanbieders die volgens hen opties zijn om naar over te stappen. Wel staat er met grote letters bij: Let op tarieven wijzigen maandelijks. De aanbieders zijn voor mij niet bekende namen. Hoeft natuurlijk niet alles te zeggen maar zorgt wel voor een rinkeltje in mijn hoofd.

Ik ben er nog niet uit wat te doen. Afgelopen jaar hebben wij maar 1 tariefverandering gehad en dan de aankomende 2 maanden voor het prijsplafond. De compensatie van 2x 190 euro zal voldoende verlichting geven met ons verbruik om het betaalbaar te houden.
    Wanneer we opletten komen wij volgend jaar niet boven de maximaal aangegeven m3 en kWh per jaar dus een overstap vind ik dan lood om oud ijzer want de tarieven die daarvoor zijn afgesproken betaal je overal.

Verder geen klachten over Eneco om op grond daarvan een overstap te maken en Eneco is een goed gevestigde, grote speler op de markt wat in deze onzekere tijden nog enige stabiliteit biedt denkend aan een kleinere kans op omvallen van de maatschappij etc.

Voor nu neig ik dus nog naar blijven zitten waar ik zit en de ontwikkelingen goed blijven volgen. Die hele energiemarkt is nog zo over de flos en de diverse invloeden die dit veroorzaken zijn helaas voorlopig nog niet weg zoals het nu lijkt.

Succes met afwegen.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Pure Energie met nog een contract tot december 2026. Dus wij blijven ook nog lekker zitten.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn ouders zitten al 40 jaar oid bij Eneco, altijd variabel contract gehad. Die betaalden tot deze week megalage prijs en ze moeten nu in 1 keer 5 keer zoveel gaan betalen. Dezelfde tarieven als ts.
    Zegt echt helemaal niks hoelang je al ergens klant bent.
    Ik zit ook al zo'n 22 jaar bij Eneco en ik ga nu iets minder dan ts betalen. ( gas 3,17 vanaf november)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Er was btw toch ook een lid hier klant bij Frank energie, zij is er helemaal lyrisch over. Dan betaal je steeds de dagprijs en volgens haar is dat veel goedkoper dan bij de rest...moet me er eens in verdiepen.

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Dat is veel zeg. Ik had geen mega lage tarieven. Maar ik zit nu op bijna 50 cent stroom en iets meer dan 2 euro voor gas. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit verdelen. Misschien op basis van gemiddelde prijs die je in de looptijd betaald hebt idk.

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.449
    1.036
    113
    Vrouw
    ja dat heb ik bekeken maar daar staat op de site dat je dubbel maandbedrag moet betalen (hoeveel dat is weet ik niet) en qua salderen zonnepanelen lees ik weinig goeds bij hen...
    Ik weet niet hoe betrouwbaar zij zijn, met oog op omvallen en daarna je geld kwijt zijn, dus ik blijf toch maar zitten waar we zitten

Chillin en Zara75 vinden dit leuk.
  18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Deze heb ik ook bekeken maar las veel slechte reviews over hun communicatie en het slecht bereikbaar zijn en reageren.
    En comminicatie vind ik juist erg belangrijk.

zwaaistaart en Zara75 vinden dit leuk.
  19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier ook Eneco, gas&stroom, met vast contract tot februari 23.
    Geen idee of overstappen zin heeft. Zit wel te denken aan dynamische tarieven maar daar moet ik me eerst goed in verdiepen.

20. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Wij zijn recentelijk overgestapt naar FrankEnergie. Dubbele voorschot wordt nu pas toegepast tegelijk met de compensatie nov en dec. Bij ons is dus nog geen dubbel voorschot geind. Dubbel voorschot is nu met winter in aankomst ook wel logisch. En aangezien wij zijn ingeschat op 125 euro p/m is dit ook geen punt. Ik snap wel de problemen met het salderen. Wij hebben geen zonnepanelen, dus voor ons geen probleem.

Gasprijs vandaag is 1.35 per kub en morgen 1.26 per kub. En stroom gemiddeld 0.26 cent kwh. Dit is de all-in prijs. Alleen de belastingen en transportkosten enzo die overal hetzelfde zijn, moeten hier nog bij worden gerekend.

Deel Deze Pagina