Ooh, ja voor mij helaas niet interessant zie ik, de leveringskosten voor stroom en gas zijn aanzienlijk hoger dan wat ik nu heb waardoor ik duurder uit ben. Betaal bij eneco 5.40 leveringskosten voor stroom en ook 5.40 leveringskosten voor gas. Bij engie is dat 16.67 per maand voor stroom en 6.67 voor gas zie ik.
Misschien was ik dat ☺️ Helemaal lyrisch ben ik niet, maar tot nu toe wel tevreden. De prijzen van vandaag: Gas € 0.33 Stroom € 0.10 Ons voorschot was deze maand berekend op 430 euro. Je ziet precies wat je verbruikt hebt en dat is tot nu toe deze maand 67 euro. We krijgen van die 430 dus veel terug en dat wordt verrekend met het voorschot van december, elke keer over twee maanden dus, niet jaarlijks en ook elke maand een wisselend voorschotbedrag. De terugleververgoeding is inderdaad laag, maar de stroomprijs die je betaalt is dat ook en ook ‘s nachts verbruiken apparaten stroom, dus ja, het is het een of het ander. Een lage stroomprijs betalen en veel voor terugleveren krijgen ga je natuurlijk nergens vinden.
Hey! De tarieven zijn hetzelfde hoor. Alleen ik benoemde de all-in prijzen en jij de kale inkoopprijs. In de app kun je ook voor de all-in prijs kiezen.
Aha, weer wat geleerd ☺️ Gelukkig maakt het voor ons terug te ontvangen bedrag niks uit P.s. Heb jij de voorschotnota voor november al ontvangen? Komt normaal op de 11e, maar nog niet gezien…
Dat is blijkbaar de kale inkoopprijs waar nog wat toeslag overheen komt, je kunt beter de tarieven van Sic aanhouden.
ok, dan valt totaalplaatje wel mee zie ik. wij gaan straks wel meer betalen, maar zitten nu ook op 1,47 voor gas.
Wij zitten bij eneco gelukkig al meer dan 10 jaar en betalen niet het volle pond. eind november de jaarnota. Ik ben benieuwd naar ons nieuwe termijn bedrag. Vanaf het voorjaar zelf ons termijnbedrag verhoogt met de maximale €49. Ik hoop dat het voldoende is geweest.
En dat toont maar weer hoe idioot de energieprijzen worden opgepompt doe de overheid met belastingen.....Echt ik schrik elke keer weer als ik de EB zie bij ons op het werk. En dan nog een ienieminie beetje leveringskosten en netbeheer kosten per dag.
Nee, de prijs voor elektriciteit of stroom, plus de ODE en de EB en de Omzetbelasting Dat zijn vaste belastingen van de overheid. Energiebelasting om ons te stimuleren minder energie te gebruiken, en Opslag Duurzame Energie waarmee de overheid de energietransitie financiert, zoals bijvoorbeeld subsidie op warmtepompen.