Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Gisteren hebben mijn vriend en ik een router gekocht voor draadloos internet verbinding.

Bij thuis komst kwamen we er achter dat deze gebruikt was en dat we het niet inkonden stellen.

Vanmorgen is mijn vriend terug gegaan en heeft een nieuwe gekregen.
    Ook deze kregen we niet geinstalleerd, bij elke poging verbrak hij de internet met onze provider. Deze hebben we 3 keer moeten bellen en hun hebben de instellingen weer goed moeten zetten, zodat we toch weer internet hadden.

Nu zei mijn vriend; ga terug na de winkel en vraag het geld maar terug.

Ik kom aan bij de winkel, zegt die man dood leuk... Ik kan je geen geld terug geven, want ik krijg die dingen niet verkocht en jij hebt hem al gebruikt!

Ik heb dus best wat stampij lopen maken in de winkel, omdat ik het niet terecht vind. Iemand anders mag je wel gebruikte spullen verkopen??!
    Hij wilde een monteurtje langs laten komen, mocht hij 't niet doen, dan kreeg ik geld terug, mocht hij 't wel doen, dan moest ik de monteur 25 euro betalen?!

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik ben echt pissed, want vind dit geen manier van zaken! Op de bon staat niets over geen geld terug krijgen...

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou gewoon die monteur laten komen, doet de router het niet dan krijg je je geld terug en doet hij het wel dan hebben jullie meteen de verbinding werkend. Dan kun je beter 25 euro betalen als straks weer zitten emmeren met een andere router ( mss maken jullie wel steeds dezelfde fout waardoor hij het niet doet).

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Als je 100% zeker weet dat het niet jullie fout is dat de router het niet doet...dan zou ik hier zeker niet mee akkoord gaan.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zou never 25 euro gaan betalen voor een monteur. Hij moet spullen verkopen die het doen, kom zeg.

Laat die monteur maar komen op zijn kosten.

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ze hoeven je geen geld terug te geven als je niet aan kan tonen dat hij het niet doet. Volgens mij staat zoiets ook in de wet. Kan wel even zoeken.

Zegt verder niets over de service van de winkel en als ik het goed begrijp weet ie dus dat het rotdingen zijn omdat hij ze niet verkocht krijgt??

6. Koekeloerie

Ik heb dit gevonden bij Consuwijzer:

Bij een defect
    U kunt alleen uw geld terug eisen als:
    U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen

De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn

Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt

Het een klacht van 'niet geringe' betekenis is

Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties! Vriendlief heeft even een woordje gesproken met de man en we hebben toch ons geld nog terug gekregen!

8. Koekeloerie

super zeg!
    En even offtopic, succes maandag!

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Thnx! ;)

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

wat goed dat jullie je geld terug hebben!
    ik zou toch eens bij een andere winkel kijken waar de service wat hoger in het vaandel staat want doodleuk een router verkopen terwijl je al weet dat ie niet goed is, en dan er zo moeilijk over lopen doen (als verkoper zijnde) lijkt me een hele slechte "zaak".

Deel Deze Pagina