Hallo dames, Ik heb wat hulp nodig bij het kiezen van de beste slaapzak. Ik ben eind jan/begin feb uitgerekend van een meisje en we wonen in italie. Vanaf maart-april begint hier echt de lente. Mei/juni is vaak echt warm. Ik ben op zoek naar een slaapzak die ik vanaf het begin kan gebruiken. Welke slaapzak vinden jullie het fijnst en wat kan ik beter kopen, een zomer of winterslaapzak? Alle tips en info zijn welkom! Met/zonder mouwtjes, plek van de rits, evt handig om er meerdere aan te schaffen? Eentje voor in bed, eentje voor in de kindereagen/maxicosi etc etc
ik zou even afwachten of je kindje wel een slaapzak nodig heeft? zeker als het al snel super warm is, ben je mi beter af zonder zak dan met hoor. hier is ze er zo aan gewend dat ze in de zomer ook echt niet zonder gaat slapen!
Oh ik dacht dat een slaapzak handiger is dan een lakentje omdat het kindje er niet onder uit kan kruipen. En ook met nachtvoedingen dat t kindje qua tempverschil niks merkt als je t uit het bedje haalt en dus sneller weer in slaap valt. Leek mij ook wel handig in de maxicosi/kinderwagen
Ik zou een slaapzakje nemen waar je de mouwtjes vanaf kan halen, dan kan je hem gebruiken als het iets kouder is maar ook als het warm is.
De eerste weken gebruik je meestal geen slaapzak! Vaak beginnen ze ook pas vanaf maat 56, en ze mogen niet te groot zijn. Je hebt er wel wat in maat 50, maar ik heb altijd begrepen dat je pasgeborenen toch beter onder lakentje+dekentje legt. Wanneer je na een maand of twee maand je kind in een slaapzakje gaat doen zou ik zeker een nemen met afritsbare mouwen, dan kun je een beetje spelen met de temperatuur. Je kan een zomerslaapzak nemen en op koude nachten er een dekentje bij doen.
je verschoond je kindje in het begin voor of na elke voeding, dus temperatuur verschil merken ze toch wel. je moet echt even naar je kindje kijken. onze dochter begon pas vanaf een half jaar of 10 maanden echt te woelen in bed.