vogels voeren in dit seizoen: slecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wie weet dat? Ik dacht dat ik ooit eens gelezen had dat je buiten het winterseizoen geen vogels mag voeren omdat ze anders overvoed raken? Maar misschien is het wel onzin hoor.

Wij hebben een leuk voederbakje buiten op de tafel en mijn man had daar gister wat zaadjes ingedaan. Mijn zoontje vindt het geweldig als ze komen eten. Maar als het slecht voor de vogels is doen we dat niet meer uiteraard.

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Echt nodig is het niet,net als eenden voeren.Er is nu voldoende voedsel te vinden voor de vogels,bijvoeren is alleen nodig als het echt winter is en de vogels door sneeuw en ijs niets meer kunnen eten.
    Op de website van de vogelbescherming staat wat je bv in de zomer kan voeren zodat je iig het juiste geeft.
    Tot voor kort werd het nog afgeraden om vogels het hele jaar door te voeren maar dat is veranderd zag ik :p
    Kan je je zoontje lekker laten genieten van de vogels in je tuin!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier staat het:

Vogelbescherming Nederland | Wanneer voeren

Pinda's mogen dus echt niet als ze jongen hebben.
    Misschien meelwormen neerleggen, zit veel eiwit in, in zaden alleen vet en dat hebben ze nu volgens mij niet echt nodig.

4. tuc

tuc Niet meer actief

O bedankt, zal eens ff op die site kijken.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurpunt in Vlaanderen raadt vogels voeren af vanaf 1 april. Blijkbaar worden vogels lui, en gebruiken ze de zaadjes ook volop om hun jongen te voeden. Maar die jongen kunnen die zaadjes nog niet verteren, en sterven dan. Zij zijn in het begin enkel gebaat bij voeding met kleine insecten, iets waar die luie vogels dus mee stoppen als ze kant en klaar zaden aangeboden krijgen :)

Wij halen dus jaarlijks alle zaden binnen. Als je toch wil bijvoeren, doe dat dan met meelwormen.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij voeren ze in de herfst en winter, voorjaar en zomer niet omdat ik idd had begrepen dat ze dan lui worden en geen insecten meer zoeken + dat jongen kunnen stikken in te grote stukjes pinda en zaden.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee joh niet voeren.
    Ze moeten al die vieze vliegjes en muggen maar gaan vangen haha. Daar zijn er genoeg van.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij voeren t hele jaar door. Gezellig al die vogels in de tuin
    Wel idd in de zomer meelwormen.
    De ene site zegt niet voeren andere zegt wel voeren lekker doen wat jezelf wil

9. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    #9 Medinilla, 27 jun 2016
    Laatst bewerkt: 27 jun 2016
    Ik heb deze voerbuis met zaden hier hangen en het hele jaar plezier van de kleine vogels ;) Nu ik naar buiten kijk zitten er ook 2 musjes te eten.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina