Frambozenblad thee, hoeveel gram per portie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Harvast, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Na het lezen van alle voordelen van frambozenblad thee ben ik op jacht geweest. Ik heb geen zakjes kunnen vinden in de buurt. Wel een kruidenier waar ik 200 gr Frambozenblad thee heb gekocht voor 1,50 per 100 gr. Ik heb toch een redelijk gevuld zakje mee. :D

Ik heb alleen geen idee hoeveel gram ik per portie kan gebruiken. Verder durfde de kruidenier mij niet van advies te voorzien over het gebruik tijdens de zwangerschap. Wat zijn jullie ervaringen? Hoeveel kopjes per dag en hoeveel gr per portie?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hangt er vanaf hoe ver je in je zwangerschap bent. In het begin van je zwangerschap 1 kopje per dag, op het einde 3 kopjes. Een te sterke thee van framboosblad kan de menstruatie opwekken, dat wil je in het begin van je zwangerschap niet.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als dat een bijwerking kan zijn dan zou ik het risico helemaal niet nemen.

Wat zijn volgens jou de voordelen Harvast?

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Framboosblad is zeker wel nuttig om te gebruiken, maar in het begin van je zwangerschap moet je er niet te veel van gebruiken, maar omdat het baarmoedercontracties normaliseert kan het ook helpen een miskraam te voorkomen. Tenzij er iets mis is met de vrucht natuurlijk, dan helpt niets. Je moet het alleen verstandig doseren.

Het versterkt de baarmoeder door de inhoudstof fragarine, en helpt de baarmoeder zich voor te bereiden op de bevalling. In de meeste gevallen verloopt de bevalling hierdoor sneller, en door de samentrekkende werking zijn er ook minder nabloedingen. Verder helpt het ook de melkvloed op gang.

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
  6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ben de vorige keer met 38 weken begonnen, volgens mij twee kopjes per dag. Met 39,4 wkn bevallen. Ik vulde gewoon een thee-ei met de thee en gebruikte dit voor 2 kopjes.

Deel Deze Pagina