jonge huisvrouwen!

Discussie in 'De lounge' gestart door mammieloves, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    haaaaaaaai!

    weet je wat ik mij al een heeele lange tijd afvraag? hoeveel jonge huisvrouwtjes er nou eigenlijk zijn? ik heb altijd het beeld over ''de nederlandse vrouw'' dat zij eerder kiest voor een carriereleven, dan huisvrouw worden! waarom is dat eigenlijk? zijn er nou zo weinig vrouwen die kiezen om lekker huisvrouw te zijn?

    ik wel! en ik vind het heerlijk.. ik doe mijn dingen rustig op mijn gemak, ik doe net zoals alle anderen lekker shoppen en genieten, ik heb namelijk het pasje van mijn man :) ik hoef me geen zorgen te maken, want ik koop alles wat ik nodig heb, ik mis echt niks!

    misschien zijn er dames die werken omdat ze gewoonweg niet anders kunnen, zich te snel vervelen thuis.. maar ik niet! ga altijd wel wat leuks doen en bezoekjes afleggen!

    wel moet ik heel eerlijk zeggen, dat sommigen ook heel erg ''bang'' zijn om huisvrouw te worden, omdat ze dan in hun omgeving bestempeld worden als het boerinnetje uit de jaren 0, maar dat is echt niet zo hoor! vooral als je kinderen hebt, nou dat is de ZWAARSTE job en ik waardeer zo'n vrouw echt heel erg! laat ik het zo stellen, je bent geen boerin als je jong bent en kiest om niet te werken :D

    kom op jonge huisvrouwtjes, waar blijven jullie? meld je aan en vertel hoe jij je huisvrouwenleventje ervaart en hoe je je dag doorbrengt

    groeeeeeeetjes,
    mammieloves

    ps: ik heb deze topic geopend naar aanleiding van een artikel die ik gelezen heb uit het tijdschrift ''jonge ouders'' ik vond het echt helemaal geweldig, ik was helemaal stomverbaasd, omdat ik dat bijna nergens tegenkom ;)
     
  2. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hey hey,

    ik zie mezelf ook als jonge huisvrouw.
    Ik werd jong huisvrouw toen ik 21 was.
    Ik vind het het ook heerlijk!
    Alles wat ik van mijn kinderen kan mee maken.

    Maaaarrr, ik besef me wel dat het tegenwoordig een ontzettende luxe is om thuis te kunnen blijven.
    Ook heeft het thuiszijn ook minder leuke kanten.
    ik ben nu dus zo'n 6 jaar huisvrouw en mis afentoe toch het sociale contact wat je normaal gesproken hebt met colega's.
    Of gewoon even wat anders doen dan thuis zijn ;)

    Ach, ik heb voor mezelf besloten dat wanneer mijn 2 andere kinderen ook op basisschool zitten ik toch ga werken.
    En tot die tijd geniet ik heerlijk van alles wat ik van mijn kinderen mag mee maken in mijn huis vrouw periode :D
     
  3. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ik ben ook jonge huisvrouw ! Vanaf dat ik 18 ben haha 2 jaar gewerkt dus.... Hen nu een dochtertje van bijna 1 ! Ik hoef niks te missen.

    Ik doe het huishouden en onze kleine meid, als hij thuis is is hij er ook voor ons. Hij doet echt helemaal niks, hij werkt hard en ik de rest....

    Het isi idd een luxe. Heb elke dag wel iets te doen !
     
  4. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik ben ook huisvrouw. Ik doe wel 2 dagen in de week oppassen. Maar de rest van de week lekker alleen mijn ventje en het huishouden. Ik vind het heerlijk om zo uitgebreid te kunnen genieten van ons mannetje. Ik weet dat het luxe is en me vriend vind het niet nodig dat ik doe oppassen maar ik wilde gewoon wel wat extra spaar geld om lekker op vakantie te kunnen enzo en gewoon eens lekker naar de stad te kunnen.
    Ik begrijp niet dat vrouwen kunnen zeggen heerlijk eindelijk weer werken maar ja dat is ieder voor zich.

    Ik heb zelfs het gevoel dat nu ik niet meer werk ik het drukker heb dan toen ik 6 dagen in de week deed werken.
     
  5. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ben het beide werk 16 uurtjes en de rest doe ik het huishouden. helemaal stoppen met werken kan niet en zou ik ook niet willen. ik mis niks van mijn mannetje maak alles mee. het is zwaar werken en huishouden en een kindje maar ja als het niet anders kan moet je toch werken he. ben erg tevreden zo. maar ieder zijn mening natuurlijk.
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bedenk goed dat dit een zeer luxe positei is! waar ik behoorlijk jaloers op kan zijn!
    hier is het niet mogelijk om geheel te stoppen! ik werk 24 uurtjes en vind dat goed te combineren... Ik mis niets van mijn meisje en ze hoeft ook niet veel weg omdat ik diensten werk en m evriend ook! wel is het veel geregel....
     
  7. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik moet blijven werken werk ook 24 uur maar ik werk om het weekend waardoor onze kleine man maar 2 daagjes zonder ons is.
    zou wel anders willen maar helaas gaat dat niet.
    dus geniet er maar lekker van meiden!


    liefs susanne
     
  8. Milla

    Milla Niet meer actief

    Hoi,

    Ik ben ook huisvrouw en mama, ofwel 'manager huishoudelijke en pedagogische zaken' :D ;)

    Nee serieus, ik zie het ook echt als een fulltime baan, een baan die helaas erg onderschat wordt. Maar tegelijker tijd besef ik inderdaad dat het ook een luxe positie is. De meeste vrouwen kunnen dit tegenwoordig niet meer omdat ze dan niet rond kunnen komen..

    Ik vind het een ontzettende leuke baan, en ik ben blij dat ik alle dingetjes van de opvoeding van mijn kindjes mee krijg. En ach ik ben 27 ik heb over een jaar of 5 nog tijd genoeg om te studeren/werken en een carriere op te bouwen.. Ik geniet enorm van mijn leventje nu.

    De meeste mensen denken dat thuisblijf moeders zich vervelen, maar dat is een vooroordeel, ik heb altijd genoeg te doen en daarnaast vele hobby's en vriendinnen, het is maar net wat je er zelf van maakt!
    Ik ben er trots op zelf voor mijn kindjes te zorgen!

    Toevallig gaat mijn oudste een dag in de week naar het KDV, niet omdat ik werk maar omdat de jongste daar vanwege ontwikkelingsachterstand naar toe móest, het was volgens de fysiotherapeut goed als ze zich aan andere kindjes van haar leeftijd kon optrekken. De oudste was zo verdrietig dat haar zusje wel mocht en zij niet dat we ook al ben ik thuis, ze ook mocht gaan.
    Voor mij wel fijn met boodschappen doen en naar de fysio te gaan. Maar ik zou nooit mijn kind weg brengen omdat ik zo nodig zou moeten werken, als dat niet nodig is.
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    Ik ben vanaf mijn 22 e thuis... Het is heerlijk, en erg luxe.
    Mijn man heeft een drukke baan van 60 a 70 uur in de week.
    Ik doe dus het huishouden en ben er altijd voor de kleine.
    Als mijn man vrij is is hij er voor ons en hoeft dus ook niets meer te doen thuis.
    Eigenlijk is het dus voor ons allebei lekker en goed verdeeld zo.
     
  10. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik meld me ook aan hier, ben ook huismama en vind het super.
    maar ik lees net 'manager huishoudelijke en pedagogische zaken' .....................
    WOW, waar blijft mijn loon? klinkt wel super hahaha
    en we hebben er niet eens voor hoeven leren.
     
  11. Niet meer actief

    ik ben 25 en al vanaf mijn 21ste huisvrouw, ik vind het heerlijk!
     
  12. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    blijkbaar heeft mijn vriend een mega slechte baan als ik dat zo hoor! waar doen jullie het van?
     
  13. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier nog een huisvrouw, of liever thuisblijfmama :) Vanaf dat onze 2e er is (nu 3 jaar) ben ik thuis en zorg ik fulltime voor de kids en het huishouden. (waar blijft mijn salaris? :lol)

    Waar doen wij het van? Mijn man is Network Engineer, hij heeft geen vet salaris, maar wij leven gewoon zuinig. 1 of geen vakantie per jaar, boodschappen bij de Lidl, maar af en toe uitstapjes en verder gewoon normaal vind ik :) Ik heb alles wat ik ervoor moet inleveren er voor over om bij m'n 3kids te zijn. Het is krap maar goed te doen :)
     
  14. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Vraag ik me ook af.
    Ik werk zelf 12 uur per week.. en ben overdag wel thuis.
    Maar je hebt je hypotheek, (levens)verzekeringen enz...
     
  15. mamsie

    mamsie Bekend lid

    4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

    ik ben ook een thuis blijf mama.
    vind het super en geniet er elke dag van.

    wij leven ook zuinig.
    mijn man is ofset drukker. dus geen vet salaris.
    wij gaan niet op vakantie, hebben geen auto, boodschappen bij de aldi en kleding enz van de wibra/zeeman/action......
    wij wonen gehuurd. voor extra's werkt mijn man over.....
     
  16. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    topicstarter is geen thuismama, maar een echte huisvrouw.

    dat vind ik totaal iets anders!
    toen ik nog geen kinderen had moest ik er niet
    aan denken om full time thuis te zitten!

    nu we 2 kinderen hebben ben ik thuismama,
    maar heb nu ook geen tijd om me te vervelen.

    maar als je geen kind(eren) hebt en toch thuis zit,
    dat lijkt me dus echt niks!
     
  17. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben ook een fulltime huisvrouw en nog best jong (24) en er super blij mee.
    Mijn man heeft een goeie baan waar we goed van rond komen en leuke dingen van kunnen doen dus klagen mag ik niet.
    Maar mijn man werkt wel veel soms uren in de week van 50 a 60 (gelukkig in de avond dus hij ziet zijn dochter overdag)
    Tuurlijk vindt ik het soms saai om thuis te zitten maar ik ben blij dat we de luxe toch hebben dat ik fulltime voor mijn dochter kan zorgen.
    Volgend jaar mag ze naar school ( ze is dan 2,5) ze gaat dan 2x per week en die dagen ga ik wel werken.

    Mijn dochter gaat wel zo nu en dan naar de creche (3 uurtjes per X) en waarom : zodat ze ook met andere kindjes in conctact komt en ik ook eens even wat kan sporten of iets.
    Ik vindt het alleen maar goed voor de ontwikkeling.
     
  18. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier nog eentje die heel erg vroeg al huisvrouw was, vanaf mijn 17de ongeveer zorg ik voor het huishouden... (ook wel een beetje noodgedwongen omdat ik toen een ziekteperiode van een aantal jaren heb gehad en geen enkele baas me dus in dienst wilde hebben...)

    Nu zwanger van de eerste en ik blijf gewoon lekker huisvrouw. Mijn man is militair en regelmatig van huis af... dus dat zijn de extra's die we hebben... Ik vind het ook echt een luxe om dadelijk fulltime voor ons kleintje te mogen zorgen...
     
  19. Niet meer actief

    Ik ben dus ook thuis om voor de kind(eren) te zorgen, als ik niets te doen had hier thuis had ik wel een baan genomen. Maar zelf ben ik altijd veel alleen geweest vroeger en wil mijn kinderen dat niet aan doen, gelukkig is mijn vriend ook 'van de oude stempel' en vind dat een vrouw thuis hoort om voor t huis en de kinderen te zorgen.

    Wij zijn ook echt niet rijk, maar mijn vriend verdient wel 'lekker' dus hij kan het allemaal betalen zonder dat ik extra geld binnen breng.
     
  20. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik zie me zelf ook als een jonge huisvrouw. Ik was 19 jaar toen ik ging trouwen en het bevalt me wel, het huisvrouw zijn.

    Maar buiten dat werk ik in het weekend, en nu ga ik naar school om een hogere diploma te halen voor in de verpleeging
     

Deel Deze Pagina