Hoi allemaal, Op 16 mei gaan vrienden van ons trouwen. Op 10 mei organiseren hun beste vrienden een vrijgezellenfeestje voor hen beiden. Ieder apart natuurlijk. Ik ben uitgenodigd voor het feestje van de bruid en mijn man voor die van de bruidegom. Heel erg leuk natuurlijk! Nu komt het probleem. Het gaat rond de 70 euro per persoon kosten excl. eten en drinken. Dat geld hebben wij niet. Ik KAN vragen of mijn moeder het voorschiet en dat ze het terugkrijgt van het vakantiegeld dat mijn man 2 weken daarna krijgt. Maar als je bedenkt dat we iedere maand 0 euro overhouden sinds ik mijn baan en ww niet meer heb dan begrijp je dat we het vakantiegeld beter anders kunnen besteden. De trouwerij zelf gaat ons ook nog geld kosten qua benzine om erheen te rijden, nieuw jurkje heb ik nodig aangezien ik flink aan het afvallen ben, cadeautje moet er gekocht worden. Dat vrijgezellenfeestje erbij, maakt deze bruiloft duurder voor ons dan onze eigen trouwdag was Vertel....wat zouden jullie adviseren om te doen? Ik vind het zo lastig, wil mijn vrienden niet teleurstellen...
echte vrienden accepteren het als het financieel niet uitkomt. Gewoon eerlijk zeggen. Je zou nog een gedeelte mee kunnen gaan bijvoorbeeld met het eten. En wat je zegt het feest komt er ook nog aan, kost ook geld
Gewoon eerlijk zeggen dat je er geen geld voor hebt... Misschien kunnen ze het dagprogramma dan zo indelen/aanpassen dat jullie toch meekunnen?
Alleen een deel van de dag gaan hebben we ook besproken. Kost dan minder, maar eigenlijk hebben we ook dat niet Ze hebben ook best wel iets duurs uitgezocht. In ieder geval voor de dames. Workshop erotisch masseren. Lachen natuurlijk, maar wel 55 euro per persoon. Dus alleen een deel meedoen kost ons zo al 100 euro
Ik zou het niet doen. Als je zo krap zit en het geld gewoon nodig hebt voor je dagelijkse dingen zou ik het eerlijk tegen mijn vrienden zeggen en ze een fijne dag wensen, en wel op de bruiloft komen.
Eens met Angel77. Als het echte vrienden zijn dan hebben ze er begrip voor dat het financieel niet uitkomt. Ik denk dat voor heel veel mensen 70 euro (of 140 als ik het goed lees) niet zo 1,2,3 op te hoesten is momenteel. Wij zouden het ook niet over hebben voor dit soort dingen. Ik heb laatst een gepland etentje met een paar vriendinnen moeten afzeggen omdat ik het geld even niet kon missen, daar kwamen echt geen scheve gezichten van hoor, sterker nog, er werd gekeken of we dan niet bij een van ons thuis even iets lekkers konden gaan eten. Misschien dat er zelfs wat meer genodigden zijn die zich bezwaard voelen omdat ze het bedrag niet kunnen missen en het niet aan durven geven.
Ze zullen het ook zeker wel begrijpen. We hebben notabene van hen een zelfgemaakte cadeaubon gekregen om met zijn drietjes naar de efteling te gaan van de zomer, omdat we het zelf zo krap hebben en de leuke uitjes er als eerste bij inschieten. Beetje scheef, nu ik erover nadenk, dat zij dan ons dagje pretpark gaan betalen terwijl wij 100+ euro aan hun vrijgezellfeestje uitgeven
Ik zou niet gaan en ze een heel lief kaartje sturen waarin je duidelijk maakt dat jullie met pijn in jullie harten hebben moeten besluiten dat jullie niet deelnemen aan het vrijgezellen feest omdat je er simpel weg het geld er niet voor hebt. Dat je hoopt dat ze heel veel plezier hebben en dat je niet kunt wachten om de leuke verhalen en foto's te zien/horen.
Gewoon bellen, hadden we ook voor dat er mensen niet bij waren die ik er graag zou gezien hebben. Maar heb liever dat ze dan op het trouwfeest waren als op het vrijgezellenfeest!
Idd gewoon aangeven dat het niet mogelijk is om mee te gaan. Ik heb zelf ook een keer een vrijgezellenfeestje georganiseerd voor mijn beste vriendin, maar ik heb wel met alle genodigden het budget besproken. Er was 1 stel die het geld niet kon missen dus we hebben een lowbudget feest gehad wat een enorm succes was.
Eerlijk aangeven. En als je diegene die het organiseren niet goed kent meld je je gewoon af zonder reden en leg je (eventueel na de bruiloft) aan je vriendin uit waarom je er niet was.