Uitgenodigd voor vrijgezellenfeestje, maar eigenlijk geen geld voor.

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Op 16 mei gaan vrienden van ons trouwen.
    Op 10 mei organiseren hun beste vrienden een vrijgezellenfeestje voor hen beiden. Ieder apart natuurlijk.

Ik ben uitgenodigd voor het feestje van de bruid en mijn man voor die van de bruidegom.

Heel erg leuk natuurlijk!

Nu komt het probleem. Het gaat rond de 70 euro per persoon kosten excl. eten en drinken. Dat geld hebben wij niet. Ik KAN vragen of mijn moeder het voorschiet en dat ze het terugkrijgt van het vakantiegeld dat mijn man 2 weken daarna krijgt. Maar als je bedenkt dat we iedere maand 0 euro overhouden sinds ik mijn baan en ww niet meer heb ;) dan begrijp je dat we het vakantiegeld beter anders kunnen besteden.

De trouwerij zelf gaat ons ook nog geld kosten qua benzine om erheen te rijden, nieuw jurkje heb ik nodig aangezien ik flink aan het afvallen ben, cadeautje moet er gekocht worden. Dat vrijgezellenfeestje erbij, maakt deze bruiloft duurder voor ons dan onze eigen trouwdag was :$

Vertel....wat zouden jullie adviseren om te doen?
    Ik vind het zo lastig, wil mijn vrienden niet teleurstellen...

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik had dit ook een tijd terug. Ben niet gegaan, jammer maar kan geen geld uitgeven wat ik niet heb.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kun je niet een deel van de dag aanwezig zijn? Zodat het ook minder kost?

4. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    echte vrienden accepteren het als het financieel niet uitkomt.
    Gewoon eerlijk zeggen.
    Je zou nog een gedeelte mee kunnen gaan bijvoorbeeld met het eten.

En wat je zegt het feest komt er ook nog aan, kost ook geld

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben niet geweest, want ik had geen geld.
    Wat niet kan, kan niet. Wel heel jammer, maar ja.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niet gaan en uitleggen waarom het niet kan. Echte vrienden begrijpen dat..

7. soeza

soeza Niet meer actief

Gewoon eerlijk zeggen dat je er geen geld voor hebt...
    Misschien kunnen ze het dagprogramma dan zo indelen/aanpassen dat jullie toch meekunnen?

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Alleen een deel van de dag gaan hebben we ook besproken. Kost dan minder, maar eigenlijk hebben we ook dat niet :)

Ze hebben ook best wel iets duurs uitgezocht. In ieder geval voor de dames. Workshop erotisch masseren. Lachen natuurlijk, maar wel 55 euro per persoon. Dus alleen een deel meedoen kost ons zo al 100 euro :$

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    ik zou niet gaan

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zou het niet doen. Als je zo krap zit en het geld gewoon nodig hebt voor je dagelijkse dingen zou ik het eerlijk tegen mijn vrienden zeggen en ze een fijne dag wensen, en wel op de bruiloft komen.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Eens met Angel77. Als het echte vrienden zijn dan hebben ze er begrip voor dat het financieel niet uitkomt. Ik denk dat voor heel veel mensen 70 euro (of 140 als ik het goed lees) niet zo 1,2,3 op te hoesten is momenteel. Wij zouden het ook niet over hebben voor dit soort dingen.
    Ik heb laatst een gepland etentje met een paar vriendinnen moeten afzeggen omdat ik het geld even niet kon missen, daar kwamen echt geen scheve gezichten van hoor, sterker nog, er werd gekeken of we dan niet bij een van ons thuis even iets lekkers konden gaan eten.
    Misschien dat er zelfs wat meer genodigden zijn die zich bezwaard voelen omdat ze het bedrag niet kunnen missen en het niet aan durven geven.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ze zullen het ook zeker wel begrijpen.

We hebben notabene van hen een zelfgemaakte cadeaubon gekregen om met zijn drietjes naar de efteling te gaan van de zomer, omdat we het zelf zo krap hebben en de leuke uitjes er als eerste bij inschieten.

Beetje scheef, nu ik erover nadenk, dat zij dan ons dagje pretpark gaan betalen terwijl wij 100+ euro aan hun vrijgezellfeestje uitgeven ;)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik zou niet gaan en ze een heel lief kaartje sturen waarin je duidelijk maakt dat jullie met pijn in jullie harten hebben moeten besluiten dat jullie niet deelnemen aan het vrijgezellen feest omdat je er simpel weg het geld er niet voor hebt. Dat je hoopt dat ze heel veel plezier hebben en dat je niet kunt wachten om de leuke verhalen en foto's te zien/horen.

14. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens.

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel jammer maar wat niet gaat dat gaat niet.

16. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Gewoon bellen, hadden we ook voor dat er mensen niet bij waren die ik er graag zou gezien hebben.
    Maar heb liever dat ze dan op het trouwfeest waren als op het vrijgezellenfeest!

17. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik zou ook niet gaan en daarbij eerlijk zeggen waarom niet.

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    geld wat er niet is kun je niet uitgeven, lijkt mij dat iedereen daar begrip voor heeft!

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd gewoon aangeven dat het niet mogelijk is om mee te gaan.

Ik heb zelf ook een keer een vrijgezellenfeestje georganiseerd voor mijn beste vriendin, maar ik heb wel met alle genodigden het budget besproken. Er was 1 stel die het geld niet kon missen dus we hebben een lowbudget feest gehad wat een enorm succes was.

20. minon

minon Niet meer actief

Eerlijk aangeven. En als je diegene die het organiseren niet goed kent meld je je gewoon af zonder reden en leg je (eventueel na de bruiloft) aan je vriendin uit waarom je er niet was.

Deel Deze Pagina