Iddink

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Jaimio, Jul 27, 2023.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,656
    822
    113
    Female
    Wat een k@t bedrijf is dit toch!

Toen mijn dochter van school veranderde hebben we de boeken teruggestuurd. Omdat ik er geen bevestiging van kreeg heb ik contact opgenomen via whattsapp. De klantenservice is namelijk erg beperkt bereikbaar. Maar via whattsapp kreeg ik de bevestiging dat de boeken in goede orde waren aangekomen.
    Vorige week dinsdag kreeg ik het bericht dat de boeken op school niet volledig waren ingeleverd en een factuur. Dan kan je alleen via hun portaal reageren en krijg je dus geen bewijs dat je iets gestuurd hebt. Na 3 keer een bericht achtergelaten te hebben met het verzendbewijs kreeg ik vandaag eindelijk antwoord:
    “U geeft aan de boeken vorig jaar in slechte staat te hebben ontvangen.
    Wij hebben vastgesteld dat wij de betreffende boeken vorig jaar nieuw hebben geleverd en dat u ons vorig jaar ook niet heeft geïnformeerd over beschrijvingen of beschadigingen. De schade of beschrijving rekenen wij daarom aan u toe. Wij verzoeken u om tot betaling over te gaan.”

Wat een achterlijk antwoord is dit :confused:

Het is niet de eerste keer dat we problemen met Iddink hebben. De vorige keer was er ook al het probleem dat de retour maar niet verwerkt werd en toen heeft school het opgelost en hebben ze het uiteindelijk verwerkt.

Er valt echt niet met dit bedrijf te communiceren. Ik lees een hoop slechte ervaringen op internet over Iddink. Maar je hebt helaas geen keus dan bij dit bedrijf je boeken te bestellen :(

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    Hier ook steeds gezeik. Boeken komen altijd midden in dd vakantie, gaan dan 2 weken na het post punt en dan weer retour. Moeten we allerlei toeren uit halen om boeken weer te krijgen en als we ze dan krijgen zijn ze standaard incompleet.
    Waarom niet gewoon zoals vroeger ophalen op school.

Jaimio and cowgirl80 like this.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik snap je frustratie helemaal hoor… wij hadden een probleem met een account wat vastliep omdat betalen via ideal niet werkte vanaf hun website en ik kon niks meer, niet opnieuw proberen, niet opnieuw betalen… de telefonische helpdesk kon ons niet helpen, we moesten van ze een screenshot sturen via whatsapp :confused: Toen kreeg ik na 1 dag een vage mail met een betaallink … doodeng maar ja toch maar betaald… daarna geen enkele bevestiging meer gehad en nu maar bidden dat er ooit boeken gaan komen:oops:

Ik zou bijna mijn tweede kind een middelbare school willen adviseren zonder iddink :D

En vorig jaar ging het precies zoals @sidmick beschrijft ook ja… prachtig systeem..:cool:

Jaimio likes this.
  4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik ken het bedrijf (gelukkig) niet zelf, maar werd nieuwsgierig door je post en keek net even op trustpilot. Helaas is iedereen het 100% met je eens. Ze kregen een 1.1 met 400+ reviews. Wat een stelletje stumperds...

Jaimio likes this.
  5. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Ik kon niet meer inloggen bij jongste, terwijl ik daarvoor al een keer ingelogd was. Uiteindelijk contact met de helpdesk en bleek er een spatie achter te moeten.
    En die levering middenin de vakantie is inderdaad ook bagger. En dan vooral dat je het adres niet kan aanpassen naar je ouders ofzo die gewoon thuis zijn. Vorig jaar iemand gevraagd het op te halen, want het kwam precies op dag 2 van de vakantie.
    Dit jaar 2 kinderen die boeken nodig hebben. Deze zijn ook niet op dezelfde dag besteld, dus ik verwacht nu 2x een pakket waarschijnlijk weer midden in de vakantie.

Jaimio likes this.
  6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik weet nog niet van wie wij de boeken gaan ontvangen (eerste gaat naar middelbare), maar waarom worden boeken tegenwoordig in vredesnaam aan huis geleverd?!

Wij kregen een e-mail dat de boeken deze vakantie komen. De halve bevolking met schoolgaande kinderen is op vakantie in deze periode. Wat is er mis met dag 1 ophalen in de aula…

Jaimio likes this.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Dat is al jaren zo bij heel veel scholen.

Bij mijn oudste was het via school, dat is juist ‘bijzonder’, maar dit jaar (helaas) via Van Dijk. Volgens mij omdat het een heleboel werk is voor school om het te organiseren, uitbesteden is dus makkelijker. Van Dijk schijnt ook veel fouten te maken, dus ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan (eerste pakket is overigens al binnen, maar geen idee of het compleet is, want ik heb van school geen boekenlijst gezien…). :oops:

Jaimio likes this.
  8. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    #8 biseco, Jul 28, 2023
    Last edited: Jul 28, 2023
    Wat ben ik dan blij dat bij dochter op school, het door school nog steeds wordt geregeld. Laatste vrijdag in vakantie boeken ophalen. Indien je die dag niet kan een afspraak maken om op een ander tijdstip op maandag of dinsdag ophalen. Thuis controleer je je boeken. En als er wat mee aan de hand is, geef je op school door. Eind van het schooljaar lever je boeken op school weer in.
    Op school worden boeken gelijk gecontroleerd of er grote schades zijn en krijg je dit direct te horen of er betaald moet woden met een briefje voor de ouders.
    Ja enige vervelende is dat je bij boeken halen een ( hele) zware boekentas heb.wij zorgen er dan voor dan 1 ouder haar dan even heen en weer rijdt.

Jaimio likes this.
  9. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,656
    822
    113
    Female
    Ik heb gisteren maar een klacht ingediend. Ik kan namelijk niet op het bericht antwoorden en ook geen nieuw bericht sturen via dezelfde weg. Ook dat kan alleen via het portaal en je krijgt er geen bevestiging van. Ik wacht maar af of daar een reactie op komt maar ik verwacht dat het eerste wat ik van hun hoor een betalingsherinnering is.

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Was al zo toen ik nog op de middelbare school zat. Volgens mij alleen de eerste twee jaar moeten halen, daarna werd het via iddink thuis bezorgd. Ben ondertussen 35, dus was al minstens 20 jaar geleden.

11. borntotry

borntotry Actief lid

Jan 11, 2009
    132
    24
    18
    Nieuw Vennep
    Mijn oudste gaat nu in september naar het middelbaar onderwijs. Ik vind het maar raar dat wij als ouders de benodigde boeken en materialen moeten bestellen. Hoe weten wij nou welke spullen ze precies moeten hebben? Dat is toch veel handiger als de school dat zelf regelt, net als vroeger?

12. borntotry

borntotry Actief lid

Jan 11, 2009
    132
    24
    18
    Nieuw Vennep
    Wij hebben 2 jaar geleden geloof ik, het boekenpakket van ons buurmeisje ontvangen. Zij was niet thuis en wij vinden het niet erg om voor hun pakketten op te vangen. Maar niet iedereen heeft zulke meewerkende buren.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    School vertelt je dat, als het goed is. Hier staat het ook klaar in het systeem als je inlogt met de code die je van school krijgt. Dan is het dus enkel inloggen en op ‘bestellen’ klikken; een kind kan de was doen. Bij de oudste doet school (als het goed is, is dit jaar dus voor het eerst op die school) de bestelling en dan krijgen we het thuis.

En op veel scholen was het dus altijd al zo dat je dit zelf moest regelen. Ik weet bv. niet beter.

14. MissXray

Hier regelt school dus de boeken (komen aan huis) en voor de rest is het aan de ouders. Over de laptop is een speciale bijeenkomst met uitleg geweest zodat je een keuze in laptop kon maken via de rent company of je kwam er juist achter dat je hem toch liever zelf kocht.
    Voor de overige materialen was er een lijst en zijn we lekker gaan shoppen.

15. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Ja dat zou ik evt ook wel doen maar afhankelijk van de buren natuurlijk. Niet voor iedereen ;).
    Vorig jaar heeft mijn nicht het pakket opgehaald bij het ophaalpunt en bij ons neergezet. Zij zorgde sowieso voor het konijn dus kwam elke dag langs.
    Dit jaar kijken we wel. Zal er aan liggen wanneer het komt denk ik.

16. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Weet wel dat heel veel kinderen via Iddink hun boeken krijgen én dat vooral ouders bij wie het fout loopt een review plaatsen. Ik ga echt geen review plaatsen met: netjes de boeken weer ontvangen.

Wij hebben nu voor de 6de keer boeken besteld en tot nu toe geen klagen. 1x een kapot boek: daarover meteen geklaagd zodat we eind van het jaar tijdens het inleveren geen gezeur kregen. Inleveren ging prima.

Aantal boeken komen thuis, maar op school worden er ook boeken uitgedeeld werkboeken en boeken met leveringsproblemen.

17. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Vorig jaar was het voor ons via 'van Dijk'. Voor komend schooljaar 'Iddink'. Ben heel benieuwd.
    Vorig jaar bezorgd en had de postbode ze in de papierbak gedaan (vond mijn zoon een plek waar ze wel konden blijven!). Nu nog geen bericht gehad wanneer ze komen.

18. MissXray

Krijg je altijd vooraf bericht? Bij zowel van dijk als iddink? Of staan ze opeens aan de deur?

19. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Wij hadden toen bericht in de postNL app. Weet eigenlijk niet meer of we van Iddink zelf ook bericht hadden.
    Edit: even mail nagekeken en we hadden ook een mail van Iddink dat het pakket bij PostNL aangeleverd was.

MissXray likes this.
  20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Bij Van Dijk kregen wij ook zo’n melding van PostNL, net als bij andere pakketjes.

MissXray likes this.

Share This Page