Dat werkt hier niet, want die boeken zijn thuis weer nodig bij het huiswerk maken ... Ze heeft overigens wel een kluisje, die krijgt iedereen op school, wat bijv. voor gymspullen wel handig is.
Precies, kluisje is er standaard voor iedereen, maar de meeste boeken die mee gaan zijn de werkboeken en die hebben ze thuis ook nodig. Lesboeken zijn er weinig, want de meeste zijn digitaal. Mijn zoon gebruikt het kluisje voor de tekendoos en toetsblokken en stopt er zijn jas en evt gymtas in (die wel altijd mee naar huis komt gelukkig, stinkding)
Check ook even of er veel fietsen worden gestolen in de buurt van school. Bij ons in de wijk worden zeer veel transportfietsen gestolen. Die hebben we daarom ook niet gekocht.
Hier staan de fietsen achter een hek. Heel soms is er wel een brutale die een poging neemt om een fiets van het plein mee te nemen. Maar dat is maar zelden.
Oudste dochter kreeg een goede tweedehands Gazelle Miss Grace, heeft er 6 jaar op naar vo gefietst (15km per dag) met rugzak in de krat voorop. Fiets is nu nog oké. Zoon kreeg goede tweedehands Gazelle Heavy Duty, 2 jaar gebruikt (25km per dag), daarna goed kunnen verkopen en heeft nu een elektrische fiets. Eerste 2 jaar ging schooltas in krat, op elektrische fiets heeft hij de tas op z’n rug. Heeft een rekje achterop gehad maar dat vond hij erg vervelend met op- en afstappen. Zijn tas is over t algemeen wel een stuk lichter dan die van z’n zus. Hij doet gt met veel praktijkvakken en heeft meestal niet veel boeken nodig per dag
Hmm, ja dat is waar. Mijn kinderen blijven niet vaak in de buurt van school rondhangen, daar is de afstand wat groot voor.
Ik had mn tas altijd op nn rug, of als hij geel zwaar was onder de snelbinders. Is dat geen optie meer dan?
Dochter fietst inmiddels rond op haar nieuwe Batavus PACKD-3 en ze is er superblij mee! Ook met het rekje achterop, dat niet eens zo lelijk staat kleine tasjes gaan voorop, nog kleinere tasjes achterop onder de snelbinders en de grotere zware tassen gaan vast op het rekje.
Mijn dochter (inmiddels derdejaars) heeft een Cortina met een rugzakdrager achterop en een kleine mand (voor haar gymspullen en/of telefoon en/of flesje drinken) voorop. Een grote bak voorop wilde ik niet in verband met veiligheid. Die rugzakhouder achterop is echt ideaal!