Subtiel nachtlampje. Welke helpt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mijn zoon lijkt bang in het donker te zijn. Ik wil graag proberen of het werkt om een nachtlampje in het stopcontact te steken. Een gewoon bedlamone heeft hij al, maar gebruikt dit in de nacht niet.

Het lampje moet niet teveel licht geven. Welke heb jij goede ervaringen mee?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij hebben een goedkope van de hema die reageert op hoeveelheid licht in de kamer (overdag geeft deze dus zelf geen licht). Daarnaast een druk-lampje van Nijntje, blijft kwartiertje ofzo aan na het indrukken.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

Die hebben wij ook (met nachtelijk voeden en onrust ideaal). maar dan moet ik hem elke dag weer opladen. Of ligt dat aan die van ons?

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Die van de Hema klinkt wel handig. Ik ga even kijken!
    Druklampje minder handig denk ik. Ik denk dat hij eerder roept dan dat hij erop komt om het lampje aan te drukken.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij laten hem altijd op de stroom, dus niet opladen. Maar als je hem zonder stroom gebruikt moet hij inderdaad opgeladen worden.

Voor in de hal hebben we een lampje van de action, gaat in stopcontact. Hij gaat uit als het licht is.

7. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Mijn dochter was ook bang en bij ons hielp:
    Beabe kabouter-nachtlampje.
    Dit brandde gewoon de hele nacht en kon ze sochtends meenemen als ze door de gang liep naar onze kamer.

Ideaal!!!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben zo'n oranje simpel lampje. Werkt goed voor onze zoon al vind ik hem zelf niet echt subtiel. Ik ga ook eens kijken voor dat lampje van de hema, die klinkt wel goed!

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben ook die van de ikea. Steekt altijd in. Wist niet dat ik die kon uittrekken tot nu :D

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hahaha! Nou die kan uuuuuren branden zonder stekker :roflmao:.

11. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hebben een aapje van skip hop. Deze gaat wel na 30 min uit. Onze zoon zet hem dan zelf weer aan als hij wakker wordt en hem nodig heeft (staat in zn bed). Zit een vrij grote knop op, had hij snel door. Weet niet of dat iets is.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij hebben een led lampje van de Blokker, ook met lichtsensor. Alleen halen we die er overdag wel uit want hij hangt half achter het gordijn en met bewolkt weer gaat die dan ook overdag branden :D
    Maar het is vrij zacht licht (al zou ik er niet bij kunnen slapen, maar ok). Mijn dochter heeft een roze, dus helemaal leuk.
    Verder hebben beide kinderen een nijntje lamp die na 10 min uitgaat. Kunnen ze zelf aandoen als ze wakker worden. Die geven ook wel fijn licht. Niet te fel, maar genoeg om wat te kunnen zien. En die heb je tegenwoordig in allerlei uitvoeringen.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vind die speciale kinderlampjes echt enorm prijzig. Ik ga het eerst proberen met een hemalampje. Hoewel het me wel heel makkelijk lijkt als hij het lampje ook mee kan nemen naar de wc of als hij s nachts naar ons komt. Hij durft nu niet alleen over de overloop en dus haalt een van ons hem op als hij wakker wordt van een droom. Zou nog fijner zijn als zoon dat zelf doet!

14. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Wij hebben het uiltje van zazu. Deze is dimbaar en reageert op geluid. Ik zet hem uit als ik zelf naar bed ga en als mijn zoontje wakker wordt en roept, gaat het uiltje vanzelf aan.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter had een wandlampje met een gekleurde kap van Ikea (bloemvorm). Daar had ik een softtone spaarlamp in gedaan, eentje die dus heel zacht licht afgeeft: door de kleur van het lampje en door de lage wattage.

Deel Deze Pagina