Ik woon in Spanje. Kinderen gaan hier vanaf 3 jaar naar school. Voor mei is er een schoolreisje gepland op ongeveer 2 uur rijden van huis met maar liefs 2 overnachtingen . Het gaat om 3 of 4 jarige kinderen. Wat vinden jullie daarvan? Ik heb al besloten dat ze nog niet mee mogen op deze leeftijd. Vinden jullie het wel kunnen? Hier gaat ongeveer 50 % van de klas wel dus het is niet zo dat ik de enige `gek´ ben die haar kinderen niet laat gaan. Maar ik vraag me echt af, zonder te veroordelen waarom 3 jarige kinderen buitenshuis zouden moeten slapen.
Nee dat zou ik ook niet doen, dat vind ik veelste lang ! Een dagje vind ik voor kleuters meer dan genoeg. Ik vind een overnachting of 2 pas geschikt voor kinderen die bijna naar het voorgezet onderwijs gaan.
Nee dat zou ik zeker niet niet doen. Wat raar dat die school met die kleintjes 2 overnachtigen weg gaan. Nee ik zal het dus zeker niet doen.
uhh nee! Het is al vermoeiend genoeg, vaak hebben de kinderen rond die leeftijd ook nog wel "slaapproblemen"(bang in het donker, niet in eigen bed willen, bedplassen of noem het maar op) Zijn ze daar uberhaupt tegen opgewassen? Hoeveel leiders gaan er mee?
ik vind een schoolreisje voor 3 jarige sowiso al een risico. Er zijn kinderen zat hier in België die maar een voormiddag naar school gaan omdat de kinderen nog een middagslaapje doen. En daarom ook passen voor een dagreisje
Nee die leeftijd vind ik echt te jong. Lianna is wel pas met de scouting "weggeweest", maar de overnachting was in het vertrouwde clubgebouw op 5 minuten afstand van ons.
Wat vreemd. Nee daar zou ik mijn kindje ook echt niet mee na toe laten gaan. Een middag naar de speeltuin is leuk maar toch geen overnachtingen op die leeftijd???
Ja ik vind het zelf ook helemaal niks. Ik zou haar wel gewoon overdag laten gaan maar dan s´avonds ophalen maar dat was niet mogelijk omdat andere kinderen dan ook misschien naar huis zouden willen. De meeste ouders hier vinden het wel normaal, en ook wel ´lekker´ twee nachten zonder kinderen.
Absoluut niet..geen haar op m'n hoofd. Het wordt hier in NL ook steeds maffer. Onze kleintjes zitten nog niet op school, maar als je dat hoort..wat is er mis met een dagje uit, waarom moet er gelijk overnacht worden? Wij hebben al besloten dat onze kinderen echt niet meegaan op schoolreis naar het buitenland als ze op de basisschool zitten. En overnachten alleen in groep acht, dan maar beschermend maar ik voel me daar gewoon niet goed bij.
Nee hoor, geen haar op mijn hoofd die daar over zou denken. Wat een onzin. Een dagje weg is al vermoeiend genoeg voor die kleintjes.
Een reisje met twee overnachtingen voor 3 en 4 jarigen ??? No way!!! Een middagje naar een speeltuin of kinderboerderij is oke, maar twee dagen weg lijkt mij enge idee.
Geen haar op mn hoofd die erover zou denken om r mee te laten gaan Snap niet hoe ze het daar in hun hoofd halen om zoiets te doen
Ja hier is het normaal!Niet alleen op deze school op alle scholen. Zelfs op het kdv word er al zoiets georganiseerd maar dan voor 2 jarige en ja er zijn echt ouders die hun kinderen mee laten gaan