hallo! mijn zoontje kan nog niet goed fietsen op zijn 3wieler, maar hij probeert het ook niet zo langer dan 2 minuten. hij is nu te groot aan het worden voor puky(dat was vanaf 92cm.)heb ik het gevoel. ik denk dat hij dan maar met 2 wielen moet oefenen met zijwieltjes. zijn voeten passen ook niet meer op pukytrappers, hij is iets langer dan 1meter schoenmaat 26. ik weet niet hoe je bepaalt welke maat fiets hij nu moet hebben. weet iemand over de maten en modellen van kinder fietsen? ik zie 12inc of groter. maar die 12 lijkt me net zo klein als zijn puky op 3 wielen. kan iemand me n beetje helpen? alvast bedankt vr de berichtjes! groetjes!
Hmm Anne is nu ong 1.04 en fietst op een 12" Maar..... Daar fietst ze al 2 jaar op en ze zou prima op een 16" passen volgens mij. En dan is ze ook nog van het type korte beentjes Dus ik zou toch niet voor 12" gaan als ik jou was Zou in de winkel even een 16" op de laagste stand proberen en kijken hoe dat past. (Meten = weten) Fietsen op een gewone fiets is wel echt anders dan op een driewieler trouwens.. Dus misschien dat hij die smaak wel heel snel te pakken heeft ineens. Het is wel handig als hij met z'n voeten hij de grond kan overigens... Voor als hij echt wil gaan fietsen zonder zijwieltjes.
Trouwens mijn zoontje kon ook niet fietsen op een driewieler maar een 12 inch fiets was geen probleem
ook hier sinds kort dat zoonlief kan fietsen. op een 12" driewieler hebben kids vaak meer moeite mee omdat het anders trapt. zoals al werd gezegt: naar fietsenwinkel gaan en meten.
bedankt dames voor de reacties. we gaan natuurlijk ook naar de winkel om te passen. maar ik wilde al vast info hebben over hoe dat gaat. zoals bijvoorbeeld dat voeten op de grond moeten kunnen staan is wel iets waar ik zelf niet aan zou denken.ik heb helemaal geen verstand van fiets. erg bedankt! ik ben blij te horen dat sommige kinderen op 2wieler makkelijker gaan. zoontje heeft wel lange benen en zit zo raar op n 3wieler met knieen zo hoog naar voren. hij wil wel op zo een 2 wiel zitten.dat weet ik ook van hem. misschien komen er meer tips en wijsheden?
ik kan me op dit moment echt niet voorstellen dat hij zou fietsen en ook nog eens zonder zijwieltjes. maar het zal wel komen denk ik. zo gaat dat met kinderen. steeds van die wonderen.