hoesten hoesten hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demie, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ons meisje hoest inmiddels al weken.Vind het zo zielig. Ze heeft ook wel een snotneusje, maar dat is ook al wel eens erger geweest.
    Ze hoest zichzelf steeds wakker.
    Het is wel een productieve hoest, maar echt elke 5 min en vooral als ze in bed ligt.

Dit is wat we al doen..
    vsm druppels ( lijkt niet veel te doen, maar toch)
    neusspray
    Natte doek over de radiator ( staat uit)
    matras schuin

Ze is gister nog bij de huisarts geweest en die kan helaas ook niks voor der doen.

Heeft er iemand nog tips.
    Het doet haar ook echt zeer, ze jammert elke keer na. Ik wil haar zo graag helpen.

2. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby luuf. Ook onder voetjes en lkkr sokjes erover. Ui naast bed blijft neusje open.

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zet altijd een grote pan kokend water op de slaapkamer (uiteraard buiten bereik). De luchtvochtigheid wordt dan echt een stuk hoger, wat ten goede komt aan het hoesten.

4. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    luuf heb ik ook al wel geprobeerd trouwens, maar merkte geen verschil dus na een paar nachten weer laten liggen.

De pan water staat er inmiddels!!

Bedankt voor jullie reacties!

Zouden jullie ook een zetpil geven?
    met zoveel hoesten zou ik zelf ook echt hoofdpijn en overal spierpijn hebben maar dat kan zij natuurlijk nog noet aangeven.
    Maar ja elke nacht een zetpil is ook weer zoiets.. ze heeft geen koorts trouwens.

5. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Een zetpil kan je altijd proberen. Zeker zo af en toe. Kan echt geen kwaad.
    Het hoesten zal er niet minder op worden maar idd voelt ze zich misschien wel wat "lekkerder".
    Succes!

6. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Leg ook even een doorgesneden ui neer. Helpt hier ook super (samen met de pan water).

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier vorige week ook een héle nacht gehoest

De avond erop : Kalyptus balsem op borst & voetjes, VSM tussikind druppeltjes, halve ui op kamer, goed verluchten, neusje spoelen en ze heeft de nachten erop amper gehoest en nu is ze weer hoestvrij :)

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hoestdrank van natterman kopen, is vanaf 1 jaar, die voor elke hoest is. Super spul, bij mijn kids is er dan niks anders meer nodig. Sterkte

9. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Onze dochter had hoestbuien van haar 6e maand tot 13e maand toen haar neusamandel verwijderd werd. Ik weet niet hoelang jullie al last hebben? Hier werden de klachten wat minder bij gebruik van xylo 0.25 spray maar dat mag je ook maar beperkt gebruiken.

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier werkt tijmsiroop van Daro (vrij te gebruiken vanaf 6 maanden) super goed. Merk na een halve dag al verschil en de volgende dag vaak zo goed als over.

11. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ze hoest nu al ruim 4 weken zo.
    soms moet ze heel erg kokhalzen en dan komen er hele taaie blank/witte klodders slijm uit haar keel.

En heeft ook al vaker gehoest maar dan bleek het 2 keer een longontsteking te zijn. Deze keer gelukkig niet.

Ik heb ook neusspray met oxy en dat werkt inderdaad het beste maar mag het maar 3 dagen achter elkaar gebruiken.. Dus geeft wel even rust maar moet er dan weer mee stoppen.

Ik denk dat ik ook maar langs de kno arts moet.
    De kinderarts wilde dit sowieso al als ze het volgende bezoek ook weer ingetrokken trommelvliezen had. Dit heeft ze eigenlijk elk bezoek.

en ik zal de hoestdrank een proberen. Ik dacht dat dit pas vanaf 2 jaar mag, maar dat kan dus ook nog!

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    afgelopen nacht ging trouwens iets beter dan die 2 ervoor. Misschien was het de pan water!

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hoe gaat het nu met je meisje?

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik wil nog weleens stomen met de kleine meid als ze zo hoest. Even in de badkamer zitten met de douche op levensgevaarlijk. Je ziet geen hand meer voor ogen en zweet je het hemd van het lijf maar dan komt de slijm goed los.

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Het gaat beter!!!
    ik geef nog steeds de natterman. Ze hoest nog wel wat maar we slapen ook weer redelijk!!

ik hoop dat het door het mooie weer nu echt eens afgelopen is met dat dat gesnotter!
    Ze lijkt gewoon echt alles elke keer mee te pakken.

Bedankt voor al jullie tips

Deel Deze Pagina