Onze oudste zoon van 4 is al sinds begin januari aan het hoesten. Dan weer lijkt het beter te gaan, dan weer hoest hij zich een ongeluk. Sinds vrijdag heeft hij echt een hele nare vastzittende hoest waar we Bisolvon voor hebben gehaald. Ook heeft hij daar koorts bij. Overdag schommelt het tussen de 38 en 38,5 maar 's avond zit hij boven de 39 graden. Dat duurt dus nu al 3 dagen. Overdag is hij wel wat hangerig maar speelt hij ook wel gewoon. 's Avonds zakt hij echt in en hangt hij op de bank. Wat is nou wijsheid? Morgen de HA bellen om even te overleggen of nog even aankijken?
De huisarts bellen kan altijd, dit zou ik ook gewoon doen wanneer je twijfels hebt, zij zijn er om je te helpen en advies te geven. Zorg er voor dat je zoon blijft drinken, vaak kan het een week duren voordat de koorts weg is en je weer beter wordt. De temperatuur vind ik niet hoog maar wel om in de gaten te houden.
Bij kinderen is het protocol langer dan 72 uur koorts, naar spreekuur. Dus ik zou dan inderdaad als hij morgen nog koorts heeft, bellen.
Dat was ook wel mijn gevoel inderdaad. Ik kijk morgen even wat z'n temperatuur is en dan bel ik de huisarts.
Ik zou het even laten nakijken bij de dokter, mijn oudste dochter had destijds ook zo'n beeld en was een beginnende longontsteking.
Ik zou ook even bellen en langs gaan. Afgelopen week haalde ik onze zoon olo voor de 8e keer in 2 maanden met koorts uit bed. Elke keer duurt het maar 1 dag dus was nog nooit tussendoor bij de huisarts geweest. Nu bleek hij een lichte keelontsteking te hebben, maar waarschijnlijk viraal dus verder niks aan te doen, maar ze vonden het echt geen probleem om m even te checken en drukte me ook op het hart om gewoon weer te bellen als de koorts weer zo snel terug komt.
Ik zou het nog even aankijken. Het feit dat hij overdag nog actief is en speelt zou mij niet ongerust maken. Er heerst momenteel een hevige griep gepaard met koorts. Mogelijk heeft je zoon die ook te pakken. Aan die griep kan je niets doen, behalve uitzieken. Als hij echt die griep heeft ga maar uit van minimaal een week, daarna zal hij gaan opknappen. Misschien dat een paracetamol zetpil de koorts van afzwakt. Tips koorts bij kinderen: Rust is goed voor zijn herstel. Geef hem extra te drinken, eventueel een waterijsje of fruit Eten is minder belangrijk. Zorg dat het lichaam de warmte kwijt kan. Een pyjama of joggingbroek met shirt is prettig. Dek hem niet teveel af met warme dekens. Mocht je plotseling verslechtering zien, dan zou ik contact met de huisarts opnemen. Veel beterschap voor je zoontje!
Ik zou nog even wachten. Zeker nu met de griepgolf is 3 dagen koorts niet bijzonder. Als hij suf wordt en niet meer drinkt moet je wel gaan.
Toch even gebeld om te overleggen. De HA wilde hem toch even zien om naar z'n longen te luisteren dus vanmiddag maar even naar toe. Bedankt voor jullie tips!!!
Ze zeggen na 3 dagen koorts bellen, maar waarschijnlijk heeft hij net als de rest van nederland een of andere virus Onze zoon had vorige week het zelfde, overdag wat meer piepen maar wel spelen en vanaf 18.00 39graden koorts en was in eens op. Klaagde ook over zijn oren. Bij de huisarts speelde hij en ze zei dat het geen oorontsteking was. Hij kon ook naar de peuterspeelzaal als het goed ging. Verder kwestie van uitzieken. Duurde uiteindelijk bijna een week. Het piepen duurt wat langer voor dat stopt. (Dat is weer jammer)
Vanmiddag bij de HA geweest en het is idd een virus. Als hij woensdag nog steeds koorts heeft moet ik terug bellen. Dan wil hij hem toch een kuurtje geven.
Het protocol was voorheen dat je bij 72uur koorts gezien moet worden. Dit is achterhaald. Deze regel is inmiddels ook veranderd. Veel beterschap met je zoontje. Bij twijfel gewoon bellen
Wij hebben nog nooit een kuur gehad voor griep, ik zou even goed navragen bij huisarts of dat wel nodig is. Er gaan verschillende virussen rond momenteel (dl heeft voor 3e keer griep).
Ik vond het inderdaad ook wel wat vreemd. Z'n oren en keel waren wat rood zei de HA maar verder eigenlijk niks. Het is alleen 's avonds wel een hoopje ellende met nog steeds flinke koorts. Ik zal morgen maar eens bellen en even goed navragen.
Het zou dan een antibioticumkuur kunnen zijn tegen een ontsteking, tegen griep kun je geen kuur krijgen, virussen zijn niet vatbaar voor een kuur. Persoonlijk zou ik een antibioticakuur alleen geven wanneer het echt nodig is ivm recistentie. Een kinderparacetamol ( zowel vloeibaar als in pil met pepermunt smaak) zou tegen de koorts kunnen helpen.
Wat fijn dat de koorts weg is. Dat maakt kindjes zo zielig, vind ik. Het hoesten gaat vast ook snel weer over.