Hoi, We twijfelen hier over het feit of we een beeldbabyfoon zullen nemen of niet. De prijs met een gewone babyfoon is nogal een verschil, dus ja dan weet je het wel. Maar ben zo benieuwd of er ervaringen zijn met een beeldbabyfoon waarvan je dan zegt het is echt handig, leuk, ideaal!! Ben heel benieuwd. Het lijkt mij op zich wel handig dat je je kleine meteen in beeld hebt ass je wat hoort van hem of haar!!!
Mijn vriendin heeft een beeldbabyfoon, ikzelf vond het ideaal, je kon namelijk kijken zonder dat de kleine dat meteen door heeft. En je hoeft niet 100x heen en weer En je kan zo de kleine in de gaten houden als je dat zou willen.
Het neige wat ik er leuk aan zou vinden dat ik soms eens kon spieken wat ze in godsnaam aan het doen was hahahaha...voor de rest heb ik m nooit gemist! Vriendin van mij had eentje,....ja je ziet gewoon je kindje in bed liggen..wat nu de meerwaarde ervan is geen idee hahaha
Ìk heb een beeldbabyfoon, ideaal! Was het geld meer dan waard. Makkelijk om even te kijken, niet steeds naar boven lopen ( vooral met zo'n kraak trap). En op diegene die ik heb, zit een terugspreek functie, lampje en muziekjes, perfect!
als ik een baby zou zijn zou ik het niet prettig vinden als ze me in de gaten kunnen houden via een camera.
en lijkt me dat je dan een grote kans heb om een overbezorgde moeder te gaan worden lijk me ook niet prettig
Ik heb een gewone babyfoon, zonder camera. Bewust. Ik vind het namelijk nogal overdreven om een camera op mijn zoontje te hebben, ik hoor aan zijn huiltje wat er is. beetje big brother is watching you idee krijg ik erbij.
idd als je baby erg huilt ga je er toch heen lijkt mij en anders hoef je niet de heel tijd te kijken !
Ik ga ook bewust niet voor een babyfoon met beeld, meer uit het feit dat ik te overbezorgd zou worden. En als je kindje huilt ga je er toch naar toe..
Wij hebben hem bewust niet, het lijkt ons wel heel leuk en praktisch, maar je moet toch leren vertrouwen welke geluidjes wat betekenen. Bij gehuil ga je toch kijken, en bij bepaalde geluidjes weet je op den duur wel wat ze betekenen ( zoals 1 korte huil, is hier huilen in de slaap, maar hoor ik ze daarna nog een keer, dan is ze wel wakker. Ik sta dus vaak voor de deur te wachten of ik ze nog een keer hoor )
Hier ook geen beeldbabyfoon. Bij kennissen zag ik dat hij vrij dicht op het bedje moet staan (weet niet of dat met alle het geval is), dus vraag me af hoe handig het dan nog is als de baby een dreumes wordt. (grijpgrage vingertjes ) Vond het ook niet nodig, als ik de babyfoon goed instel kan ik de kleine horen ademen, ook terugspreekfunctie, lampje op afstand bedienbaar etc. Hebben we hier genoeg aan! O ja, en een kraaktrap, daar went een baby wel aan hoor, dat geluid 'hoort' er gewoon bij. Slapen ze wel doorheen.
Wij hebben hem al 3 jaar (een luvion beeldbabyfoon) Ik zweer erbij en wil niks anders meer Je ziet bij wijze van een speentje in het donker liggen Camera staat zo'n 3 meter van het bedje af Ik dacht in het begin ook dat het me meer onrust zou geven maar dat is nu eigelijk het tegenovergestelde Super handig om te kijken of er iets is Eerst ging ik bij elk geluidje naar boven om te kijken of er iets is, maar nu niet meer met de babyfoon Ik kijk er nauwelijks op, maar als de kleine redelijk geluid maakt springt het scherm aan en zie je automatisch of er iets is Onze zoon valt nog wel eens uit bed ondanks bedhekje, en zo kan ik dat dan makkelijk zien, zonder camera niet Zonder camera zou ik me telkens afvragen of hij niet uit bed is gevallen ( huilt dan niet dus kan ik niet horen) en nu zie ik het op het scherm en ga er dan naartoe Hier brengt het dus alleen maar rust ipv onrust, en totaal niet overbezorgd, dat had ik juist meer zonder beeldbabyfoon Vind het samen met de maxi cosi Easybase mijn nr1 aankoop ooit qua babyspullen
Bij de eerste hadden we er geen, nu wel. Ik vind het ideaal. Natuurlijk ga je naar je kindje toe als hij of zij huilt (in principe tenminste wel, er zijn ook kinderen die zichzelf in slaap moeten huilen, mijn kinderen behoren daar niet toe ). Maar onze kinderen huilen nog wel eens in hun slaap (kortdurend natuurlijk ): als je dan naar ze toe gaat worden ze wakker, ga je niet, dan slapen ze gewoon weer verder. Natuurlijk kun je dan ook even afwachten, maar met de camera weet je meteen hoe het zit. En er gebeuren natuurlijk ook dingen zonder gehuil. In de wieg lag onze dochter bv. heel vaak tegen de zijkant aan. En dat ging niet met gehuil gepaard, maar ik wilde haar dan wel graag terug in het midden leggen. En laatst was onze oudste in ons bed in slaap gevallen en kon toen goed in de gaten houden of ze er nog in lag (als ze er uit zou gaan, dat hoor je echt niet). De Easybase staat voor mij met stip op nr. 1, maar de babyfoon met camera komt toch wel op 2.
Hier ook een Beeldbabyfoon, en vind het super ! Soms ligt de kleine wat te jammeren en weet ik dat er niks is, dat hoor ik aan zijn huilen, maar als ik zie dat zijn speentje eruit is loop ik direct naar boven, dit omdat hij het na een minuut of 5 anders wel op een krijsen zet , maar omdat ik direct zijn speentje kan geven valt hij gelijk weer in slaap dat is voor ons beide een stuk rustiger Ik twijfelde eerst ook over het nut ( mijn man kwam er mee aan ) maar nu zou ik niet zonder kunnen,
Hier hebben we een simpele babyfoon, de alecto Dbx-85. Nu voor 35 euro in de aanbieding bij blokker geloof ik. Nooit gemist dat het geen beeld heeft, want ik denk dat ik mezelf er helemaal gek mee zou maken. Bovendien kun je toch niet alles zien en kun je beter gaan kijken als je twijfelt. Hier dus niet!
Ik heb geen beeldbabyfoon en heb het eerst ook nooit gemist. Het laatste jaar was het handig geweest om te kunnen zien of ze inderdad bij elkaar in bed kruipen of samen staan te keten uit bed.
Hier hebben wij wel een beeldbabyfoon. Tis het enige wat mijn vriend heeft uitgezocht en achteraf heel erg blij mee. Mijn dochtertje wilde namelijk erg graag op haar buik slapen. En zo kon ik in de gaten houden of ze goed sliep. Gaf mij ook een geruststellende gedachte.
Verschillende meningen dus, maar over het algemeen positief over de beeldbabyfoon. Het heeft beide ze voor en nadelen ook als ik het zo lees. Ben nou ook wel benieuwd welke beeldbabyfoon jullie dan hebben en hoe is de kwaliteit en beeld, terugspreekfunctie, muziekjes enz. enz!!