Ladies, Graag jullie hulp voor de aanschaf van een isofix systeem Wij hebben een maxi cosi Cabriofix en willen graag een gemakkelijk systeem in de auto voor het vastzetten hiervan. Nu ben ik even aan het rondsnuffelen geweest op internet, maar ik weet niet wat we nu moeten hebben Dan lees ik weer over Isofix, dan weer over Familyfix of easybase ?? Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat zon fix systeem altijd in je auto kan, maar heb nu inmiddels begrepen dat dit niet zo is, dat het ook aan de auto zelf ligt..?? Wij hebben al een oude auto, maar hoe kom ik erachter of zon ding er nu in kan of niet..? Ik zie even door de bomen het bos niet meer Wie kan mij verder helpen.? Alvast bedankt.!!
Hallo esme66 ja de isofix kan in alle auto's mits je gordels hebt Je kan deze dan nl op de achterbank zetten en de gordel door de isofix doen onder het blauwe klepje wat er in zit de gele pootjes moeten dan wel helemaal naar binnen zijn, als je speciale haken hebt in de auto kan je deze daar in vast klikken je kunt op maxicosi.nl kijken of jou auto erbij staat of je daar de isofix in de haken kan doen ik hoop dat je me begrijpt anders vraag je het me nog maar een keer haha groetjes Berna
Nee Isofix is de stang die in de auto zit.. Easybase is voor alle auto's met gordels. Isofix is voor autos met dat stangsysteem. Familyfix is voor de maxicosi cabriofix maar ook voor de pebble en de pearl. Ik zou als ik jou was gewoon even naar de winkel gaan, kunnen ze het je goed uitleggen
Verwarrend al die namen die op elkaar lijken ik hoop dat ik het zo wat duidelijker voor je kan maken. ISOFIX dit is een systeem waar je autostoeltjes of een base in vast kan klemmen. Je autostoel of base moet dan wel hiervoor geschikt zijn. Je kan zien makkelijk zien of jouw auto een isofix systeem heeft. Als het in de auto zit dan zit er een label op de zitplaats waarop isofix staat. EASYBASE is een base voor de cabriofix die je alleen met de gordel kan bevestigen in de auto. EASYFIX is een base voor de cabriofix die je met de gordel of het isofix systeem in de auto kunt bevestigen. FAMILYFIX deze base kan je allen met het isofix systeem in de auto bevestigen, later kan je hier ook de autostoel pearl (groep 1) op bevestigen. Ik ben even uitgegaan van de cabriofix, maar andere MC autostoeltje (groep 0) kunnen ook ook de base. Mocht je nog twijfelen over het wel of niet hebben van het isofix systeem kan je de gegevens van je auto ook even invullen op deze link Welk Maxi-Cosi Autostoeltje past in mijn Auto? succes met de keuze
Hier boven al duidelijke uitleg genoeg. Maar die labels zitten er niet altijd, bij ons namelijk niet en toch zit er Isofix in. Ook de site van maxicosi klopt niet altijd. Onze auto heeft wel isofix maar op de lijst staat van niet. Google gewoon even op afbeeldinge van Isofix en kijk dan zelf even in je auto, dan weet je het zeker!
Bedankt voor de snelle reacties.! Is me nu helemaal duidelijk (denk ik ) Net ff gecheckt en wij hebben geen isofix in de auto. Dit betekend dus of de Cabriofix zelf in de gordels, of de easybase aanschaffen, die komt dan in de gordels en de Cabriofix er met een klik-systeem in en uit... Toch..?
Ja als je geen isofix beugel in de auto hebt, dan kan je de easybase aanschaffen. Die zet je met de gordels vast in de auto waardoor je het mc autostoeltje er zo op klikt. Ideaal, het is in een paar seconde klaar, staat altijd goed als je het groene knopje ziet ipv rood! Wij hebben er echt heel veel gemak van gehad. En straks weer bij baby 2
Voordeel van een easyfix is dat je hem en met gordel kan bevestigen in je auto of aan het easofixsysteem als je dat hebt. Mocht je dan ooit toch een auto met isofix hebben dan ken je hem daar ook voor gebruiken. Heb zelf gekozen voor easybase. Is goedkoper en als deze in de auto zit ga ik hem er toch niet vaak uithalen. Succes en denk dat je er veel plezier van zult hebben. Ze worden op Marktplaats in overvloed aangeboden. Bij babyhuys.nl nu op alle artikelen 10% korting