Welke fietsstoelen?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door SDonya, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Moet het achterzitje op je bagagedrager of aan je frame? Als je een bagagedrager hebt die 25 kilo kan houden (staat als het goed is op je bagagedrager zelf), dan is de bevestiging heel eenvoudig met een frame wat erop gemonteerd moet worden. Maar mijn fiets heeft een ovalen bagagedrager, vandaar dat ie dus niet past...echt van alle fietsen die ik kon kopen, heb ik degene die lastig is uitgekozen ;)

Als het achterzitje op je frame moet, dan kan ook gewoon bij de meeste normale fietsen (alleen daar faalde mijn fiets dus ook in, want er zit een plaatje precies op de plek waar de bevestiging doorheen moet). Je kan even kijken op internet naar de handleidingen, dan kun je snel genoeg zien of dat met jouw fiets mogelijk is of niet.

Voorzitjes zou ik verder echt niet weten, want die gebruik ik niet meer :D

En bij deze kan je ook gewoon je zitje makkelijk afnemen na de regen, zoals bij de yepp. Geen gedoe met kussentjes!

2. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel gelukkig met mijn qibbel. Heb deze gekozen omdat die in slaapstand kan. Zelfs bij korte stukjes valt mijn dochter vaak in slaap. Ook zitten er beenbeschermers aan de zijkant. Bovendien is ie gemakkelijk van de fiets te halen als ik alleen op pad ga. Het "kussentje" is van een bepaald materiaal (geen idee wat) en kan bij regen ook makkelijk droog geveegd worden.

Maar ik heb verder geen ervaring met andere merken.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Yepp! Super fijn

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik neem even aan dat je 2 dezelfde wilt (wel het mooiste, maar mij persoonlijk boeit dat niet zo). Marktplaats staat helemaal vol met tweedehands Bobike zitjes (simpelste model) en voor een voorzitje beviel mij dat helemaal prima. Voor een achterzitje wilde ik een nieuwer stoeltje die goede bescherming heeft zodat de voetjes niet in spaken kunnen komen dat hebben de meeste tweedehands bobike stoeltjes niet. Ik had eerst een Qibbel tweedehands opgehaald die kon ik heel makkelijk op de bagagedrager schroeven, maar ik merkte al meteen dat als de voetensteuntjes in de onderste stand zouden staan dat ik dan met mijn hielen tijdens het trappen tegen de voeten van dochter zou schoppen en verder naar achter plaatsen kon hij niet. Dus Qibbel naar m'n ouders gedaan. Toen een tweedehands Yepp achterzitje gekocht voor 45 euro, een blauwe maar het oudere model waarbij je als je de gespjes wil verstellen zowel voor als achter het stoeltje moet verstellen, niet handig. Dus als je een Yepp nieuw koopt/bestelt let op dat het de nieuwste is met verstelgespen aan de voorkant. Ik heb het tweedehands zitje bijna direct weer kunnen verkopen (voor 55 euro) en heb toen een nieuwere versie gekocht via Bol in de kleur die ik wilde (zwart). Was in de aanbieding 78 euro! Heb voor zadelbuisbevestiging gekozen omdat je dan zelf de hoogte kan regelen, dus zou het niet nog een keer geboren dat dochters voeten mijn voeten in de weg gaan zitten. Als ik hem over een aantal jaar weer kan verkopen (1 kindje) dan is hij echt zo duur niet want je krijgt er nog veel geld voor terug tweedehands. Fietstassen past overigens niet bij mij, maar ik heb een grote mand aan mijn stuur hangen, ideaal!

Succes met kiezen, ik was over Bobike, Qibbel en Yepp dus eigenlijk allemaal wel tevreden, alleen vond ik mijn voetruimte achter belangrijk en dat verschilt nogal (heb geen moederfiets, misschien dat je dan probleem niet hebt). Ben wel blij dat ik ze tweedehands heb kunnen proberen, als niet bevalt verkoop ik ze gewoon weer voor zelfde prijs.

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd wel slim Kiwi25. Op die manier kun je goed testen wat je fijn vindt zonder de hoofdprijs te betalen.

Ik heb het geluk dat een goede vriend van m'n ouders een fietsenwinkel heeft. Daardoor kon ik het zitje eerst uitproberen en daarna met flinke korting kunnen kopen (en gratis montage :))
    Ik heb dus de qibbel, maar niet gelet op laagste stand van de voetsteuntjes. Zal er eens naar kijken, maar volgens mij gaat dat wel goed ondanks dat ik geen moeder fiets heb. Moet soms wel beetje pielen met het slot door de beenbeschermers, maar ben er inmiddels al handiger in geworden.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Oh boy, dat is ook iets waar ik helemaal niet bij stil heb gestaan Kiwi! :$ Gelijk zo maar even proberen, gezien mijn ervaring met zitjes tot nu toe haha. Maar ik heb nu een universele adapter voor op de bagagedrager, zodat elk stoeltje er op kan (in theorie dan...ik moet hem er straks nog opzetten) en dan komt het stoeltje sowieso nog wat hoger.

Verder vond ik het juist prettig dat ik alles nieuw had gekocht, zodat ik het tenminste kon terug sturen en m'n geld terug kon krijgen ;)

Deel Deze Pagina