Vanavond was ik een gerecht aan het maken waar ik eieren voor nodig had. Bij 1 ei die ik opende kwam ineens dit wit bolletje er uit. Weet iemand wat dit is?? Ik heb dit nog nooit gezien
Ieeeeew... Ik ben sowieso al geen fan van eieren (eet alleen witte omdat er altijd van die bloedjes in die bruine zitten) maar als ik dat tegenkwam in een ei dan was het voorgoed klaar denk ik..
Beetje gegoogled! Zou dit Het kunnen zijn? Quote: Ei-in-een-ei Op bovengenoemde website schreven ook een paar mensen: De [witte] dooier was omhuld met een dik, taai, ondoorzichtig wit vlies. Of: "... om de [witte] dooier zat een taai, kreukelig vlies, heel anders dan een gewone dooier. Ik denk dat hier sprake was van een ei-in-een-ei. Een volledig gevormd ei, ingepakt in een ander eierschaal, is zeer zeldzaam, maar het gebeurt! We hebben het hier over een fout in het reproductieproces waarbij de ontwikkeling van ei (om wat voor reden dan ook) door de wand van de eileider in omgekeerde richting geduwd wordt. Wanneer de volgende eicel / dooier is vrijgelaten uit de follikels wordt het probleem van de omkering gecorrigeerd en een eischaal gevormd over hen beiden (hoewel het "buitenste" ei vaak alleen eiwit bevat). Zon ei is meestal groter dan normaal. Dit kan ook gebeuren met ei een zogenaamd hanenei - een heel klein ei zonder dooier. Als het te klein is, kan het soms niet de peristaltiek stimuleren om zijn reis voort te zetten en stopt voordat de schaalvorming heeft plaatsgevonden. Later wordt het opnieuw bedekt met nieuwe lagen eiwit en een schaal. Wie nietsvermoedend een dergelijk ei openmaakt, ziet geen eigeel maar een 'witte' dooier, bedekt met vreemde vliezen.
Dit laatste zou het weleens kunnen zijn. Ik had al google geraadpleegd maar kon niets vinden. Interessant om te lezen
Ik denk dat het idd een ei in een ei is geweest. Ben het eens gaan open maken (waarom ik dat nu pas doe ) en kreeg dit te zien.
Er stonden nog meer grappige ei-feitjes! Kijken of ik de link nog vinden kan. https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.aviculture-europe.nl/nummers/11n04a09.pdf&ved=0ahUKEwizjoSymofMAhWM2SwKHYptAKcQFggaMAA&usg=AFQjCNHzfVi8ikKFy7Xzx1ggKXLRyQV-_w&sig2=lsFrKS3yb9UdLe-qqqFaAQ