Matilda toen ik echt jonger was. Brokeback mountain, the grudge en hatchi toen ik tiener was En de laatste jaren dan vind ik get out wel echt een horror die is blijven hangen. En eentje die ik altijd onthouden heb en nog steeds zo prachtig vind is la vita e Bella. Ik hou van janken en schrikken blijkbaar
ET, iemand in de straat had een videorecorder en met alle kinderen uit de buurt mochten we kijken. Vond er echt geen hol aan en ben buiten gaan spelen ( alleen uiteraard want de rest bleef kijken) Ooit mijn vriendin een film uit laten zoeken en kaartjes laten regelen voor de bioscoop ( was 16). Zat ik dus bij silence of the lambs , terwijl ze wist dat ik niet van horror houd. Ben nu 48 en zij 47 en we zijn nooit meer samen naar de bioscoop geweest
Oh ja, The Sound of Music is ook echt jeugdsentiment. Die keek ik vaak bij mijn opa en oma, die hadden hem opgenomen op videoband. Denk dat ik die wel meer dan 30x heb gezien.
Mmm, mijn ouders hadden een videotheek.... dus films te over. Ciske de rat in de bios, ik was 8. Wilden mijn ouders heen. Was niet leuk, dikke tranen om die film. Et It Piranha (niet handig om alleen te kijken als je 9 jaar bent... ik hou niet van wateren waar ik de grond niet kan zien... daar ga ik dus niet zwemmen hahah) Buster De lift Schatjes The goonies Mama is boos Back to the future 1 2 en 3 Indiana Jones-raiders of the lost ark Starwars met Harrison ford. Star trek Stargate Grease Dirty dancing
De film van de Troetelbeertjes (was de eerste die ik in de bioscoop zag) Een avontuur met een staartje Iets later: The last of the Mohicans Titanic, inderdaad The Sixth Sense
Echt jong: Bambi (huilen), 101 dalmatiërs (voor het eerst naar de bios, de versie uit 1961 maar was volgens mij opnieuw te zien in de jaren 80, en man wat was Cruella eng) en The Fly (eerste “horror” film op eerste slaapfeestje, toen eng, nu zo absurd).
Jesus christ superstar, heel groep 7 compleet in shock door de verhanging van Judas. Meerdere kinderen compleet van de leg en dat op een.zeer christelijk school zo'n progressieve film haha Leeuwenkoning, op videoband
E,t pas weer gezien zo sneue stukje met et en eliet (of eliot). Drie maal raden wat voor Thirts ik aan heb. Leeuwenkoning zo mooi en verdrietig. En de Titanic man o man toen het zonk, kat verstrikt in een waslijn dus poeh. Dat blijft hangen na al die jaren. En the green mile. En natuurlijk it (ook e andere) vind de clown mooi (ja sorry)
Jaa.. ik moest meteen aan deze film denken. Ik ben ook al oud, de film is van '83 zag ik En alle Beethoven films toen ik tiener was.