Baby twee keer geboren!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LuckyMommy, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    En dan nu eentje uit de categorie sterke verhalen … In Texas is begin mei een meisje geboren dat 10 weken daarvoor ook al op aarde was gezet. Wat??!! Ja, je leest het goed. Macie Hope McCartney was al een keer uit de buik van haar moeder gehaald omdat er een dodelijke tumor uit haar onderrug groeide. Nadat chirurgen het gezwel hadden verwijderd is het meisje teruggezet in de baarmoeder om 10 weken later 'gewoon' geboren te worden. Hallelujah! (Foto: Today Show).

De tumor werd ontdekt tijdens een echo toen de moeder Keri McCartney (40) ruim 5 maanden zwanger was. Ook de vier kinderen van het gezin gingen mee naar het ziekenhuis omdat ze eigenlijk alleen het geslacht van de baby wilden weten. Maar op de echo kregen ze iets heel anders te zien …
    Hoofd chirugie Dr. Darrell Cass spreekt van een 'ongelofelijk uitzonderlijk geval': ,,We hebben heel veel geluk gehad. De tumor was zo groot als een grapefruit." Vader Chad McCartney (39) vertelde aan de Today Show dat er maar 10% kans was dat het goed zou aflopen.
    Macie Hope is nu een gezonde baby. Omdat ze veel te vroeg geboren was moest ze met haar moeder nog een tijdje in het ziekenhuis in Houston blijven om aan te sterken. Dit weekend mochten ze naar huis.

Meet miracle baby who was born twice - Parenting & Family - TODAY.com

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

wow wat bijzonder dat ze dat allemaal kunnen , lange leve prenatale diagnostiek!!

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ongelofelijk!!! Net als die interbaarmoederlijke operaties in een baby die nog niet geboren is.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wow! wat bijzonder wat toch allemaal kunnen tegenwoordig! echt knap hoor!

5. Dana

Dana Niet meer actief

Knap inderdaad en heel mooi maar dan ben je natuurlijk niet 2 keer geboren. Dan ben je al een keer geopereerd voordat je geboren wordt.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bijzonder! Fijn dat de technologie tegenwoordig ook steeds beter word. Dit had men een paar jaar geleden nog niet kunnen bedenken dat zoiets ooit mogelijk zou zijn.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat bijzonder!!!!

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    wow wat bijzonder...
    Geluk dat alles goed is met t meisje en de moeder en hopelijk blijft t ook goed gaan:)...

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ja super dat ze al zoveel kunnen!

Maar weet je wat grappig is aan het stukje, als ik op 'vier kinderen' klik, krijg ik een site die zegt dat Guus Meeuwis er een knoop in gaat leggen...:D:D:D:p

x

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou, technisch gezien is deze baby wél twee keer geboren. Ze is er immers middels een keizersnede helemaal uitgehaald (net als bij elke andere keizersnede, alleen is de navelstreng uiteraard niet doorgeknipt), geopereerd en weer terug gestopt.

Fijn voor deze mensen dat dit mogelijk was!

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    maar wat ik dan niet snap is hoe kunnen ze dan opereren met de vliezen... ze moeten dan door de vliezen heen opereren... of zie ik het verkeerd... dat die vliezen dan niet kapot zijn gegaan

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Hahahahaaaaa nou dan weet je dat ook weer:D

@ Karagoz : ja daar zeg je wat.. dat wil ik ook wel is weten.

13. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

He? Nee joh dit kan toch niet! :(

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    “It required that Mrs. McCartney went under a very, very deep anesthesia, about seven times deeper than the average operation,” he said. “That’s necessary in order to have the uterus very, very relaxed.”
    He and two other surgeons opened Keri’s abdomen and brought her uterus entirely outside her body. “We had to find an area of the uterus that we could open safely so that we didn’t disturb the placenta,” he explained.
    When they found such a place, they opened the relaxed womb and extracted about 80 percent of Macie Hope’s body — which weighed no more than a quarter of a pound — leaving just the head and upper body in the womb. Exposing the fetus to the air carried the danger that she would go into cardiac arrest, and the surgeons worked quickly to remove the tumor and return Macie to the safety of the womb.
    That part of the four-hour procedure took about 20 minutes. The surgeons then had to carefully close up the uterus so that it would be watertight, to keep the amniotic fluid from leaking out.

Ongelooflijk!!!:$:$

15. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Inderdaad, wat een kunst is dan dan hè, dat je op zo'n klein ukkepukje kan opereren.

16. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Inderdaad ongeloofelijk! Echt top!

17. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hmmmm ik heb sterk mijn bedenkingen. Normaal als je een kindje uit de buik haalt dan laat de placenta toch echt los en je maakt mij niet wijs dat je het kindje helemaal met vruchtzak en al uit de buik halt door de vliezen heen gaat opereren want de tumor was een grapefruit staat er.
    En dan weer lekker in de buik stopt weer dicht naait en dan 10 wkn later er weer uit haalt.
    Als dit echt is gebeurt dan komt dan echt wel op sbs 6 sensatie zender en op het journaal want dat zou echt uniek zijn.
    Ik geloof er niet zoveel van.

18. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
  19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Dat het zo oud was wist ik niet ik zag het vandaag op de engelse msn staan.

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wauw dat is echt heel bijzonder

Deel Deze Pagina