Twee meisjes dood door koolmonoxide NOS.nl In het Noord-Hollandse Huizen zijn twee meisjes van 11 en 12 overleden aan koolmonoxide-vergiftiging. Een meisje van 10 ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Het drama voltrok zich tijdens een logeerpartijtje bij een van de meisjes thuis. De drie vriendinnen waren in de badkamer. Toen het koolmonoxide-alarm afging, kregen de ouders de deur niet meteen open omdat die op slot zat. Toen de politie de deur forceerde, waren de drie meisjes al buiten kennis. Bij aankomst in het ziekenhuis waren de meisjes van 11 en 12 overleden. Hoe de drie de vergiftiging hebben opgelopen, is nog onduidelijk. NOS Nieuws - Twee meisjes dood door koolmonoxide Echt afschuwelijk, wat een drama
Ik las dit net op het nieuws, echt verschrikkelijk! En wat erg dat de deur op slot zat... daar denk je nu ook wel twee keer over na.
Ja ik las het op teletekst.. echt verschrikkelijk! Wat moeten die ouders zich ontredderd en hopeloos voelen nu..
De meisjes die in Huizen door koolmonoxide om het leven zijn gekomen, zijn slachtoffer geworden van de harde wind. Die zorgde ervoor dat de afvoer van een gasgeiser afgesloten werd. Het 10-jarige meisje dat in kritieke toestand in het ziekenhuis lag, maakt het naar omstandigheden goed. De harde wind voorkwam volgens de politie dat de koolmonoxide naar buiten liep. Daardoor werd de druk op de gasgeiser zo hoog, dat de giftige gassen naar binnen zijn geslagen. Via een open kanaal heeft het toen een uitweg gevonden naar de badkamer waar de drie meisjes zaten. Politie: noodlottig ongeval Uit onderzoek is gebleken dat de gasgeiser naar behoren functioneerde en dat hij kort geleden nog is onderworpen aan periodiek onderhoud. Volgens de politie is er dan ook sprake is van 'een noodlottig ongeval door samenloop van natuurlijke factoren'. Twee meisjes van 11 en 12 jaar oud kwamen door koolmonoxide om het leven in de badkamer in Huizen. De meisjes logeerden bij een 10-jarig vriendinnetje. Zij werd in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen, maar maakt het naar omstandigheden goed.
ahhh mijn man verteld het net hier. hij heeft er vanmorgen een extra bespreking voor gehad hij is service cv monteur en zegt al dat ze die open toestellen verboden zouden moeten maken! al met al een triest verhaal
Ik kom zelf uit Huizen, echt verschrikkelijk om te horen... Via via heb ik vernomen dat het 3de meisje ook overleden is... Ik wens alle nabestaande heel veel kracht en sterkte toe...
Wat onzettend erg! Pff je kan nooit zeker zijn van het leven van je kinderen.. door zoiets ongelukkigs 3 levens vergaan
Hoe schuldig zullen die ouders zich nu wel niet voelen tegenover die andere ouders van die meisjes van 11 en 12, terwijl het echt een ongeluk was. Oh man, ik weet niet of ik die ouders wel onder ogen zou durven komen eerlijk gezegd. En wat vreselijk dat ze alledrie overledne zijn. De zoon (volwassen) van een kennis is ook zo overleden, onder de douche, met zijn vriendin. Vreselijk...
Oh wat vreselijk, ik kreeg echt kippenvel toen ik het hoorde op het nieuws... Wat ik alleen echt niet begrijp, ik weet alleen niet of het waar is. Maar ze vertelden dat de allarm afging, en dat de vader de deur probeerde open te maken, maar die zat op slot. Toen heeft ie de politie gebeld. Maar hoezo krijg je de deur van de badkamer niet open? Misschien was het paniek, maar hij kon toch de deur inslaan? Met een stoel erin beuken, weet ik veel.. Toen de agenten kwamen hebben ze de deur ingetrapt, maar toen was het te laat.
Mijn vriend zei ook al nou zeker weten dat ik die deur eruit krijg. De politie bellen is van latere zorg maar mijn vriend zou die deur er zeker uit beuken, genoeg meubels of gereedschap om die deur eruit te krijgen.
vaak weten mensen in paniek niet wat ze moeten doen.... Ik had begrepen dat het 3de meisje het goed maakte en thuis was? Maar wat erg dat ze ook overleden is!