Mijn dochter van 3 wil graag gaatjes in haar oren. Ik heb er geen moeite mee. Heeft er iemand nog tips? Wel of niet doen? Drie jaar te vroeg? Veel last van het verzorgen van de oorbellen na schieten? Bedankt alvast voor jullie reacties
Er zijn de laatste tijd al heel wat topics over geopend. Mijn dochtertje heeft oorbellen gehad op haar 4de verjaardag. Twee oren tegelijk geschoten en alles is goed gegaan. Geen ontstekingen ofzo.
Hier kreeg ze gaatjes een week voor ze 4 werd. Twee kanten tegelijk hier ook. Vaak ontstoken geweest totdat ik titanium oorbellen voor haar kocht.
Hier altijd geroepen als ze er zelf naar gaat vragen dan mag het. Dat was toen ze 3 jaar was. Eerlijk verteld dat het wel even zeer doet maar ze hield vol. Gaatjes geprikt, 2 tegelijk. Kort even huilen en daarna super trots. Weken lang drama en gepiep, zo vond het eng als ik eraan zat. Na een tijdje werd het toch vies en moesten ze eruit om even goed schoon te maken. Daarna zijn de gaatjes nooit rustig geweest. Goed schoonhouden steeds, soms wat bloed of pus. Met ringetjes gaat het iets beter. Dan gaat het vuil er niet tussen zitten en is het beter schoon te houden. Ik wil nu titanium oorbellen proberen. Heel internet al afgezocht maar geen leuke kinderoorbellen kunnen vinden. Dus als iemand een tip heeft? Ze heeft nu 9 maanden gaatjes.
Afgelopen dinsdag gaatjes laten schieten. Ging prima, bleef netjes zitten en heel even huilen, 10 sec. Daarna over en trots naar buiten met haar oorbellen. Heb antisept gekregen en moet twee keer per dag druppelen. Niet draaien met de oorbel maar een beetje wiebelen. Is een beetje een gepriegel maar ze heeft er tot nu toe weinig last van.
ik moet zeggen dat ik het schieten met studex minder heftig vind, dan 'gewoon' zeg maar. Ik heb met studex toen bij DA laten doen toendertijd bij de jongste. Dat geeft niet zo'n hard geluid in de oren.
Hier gaatjes laten schieten toen ze 1,5 was, het werd oor voor oor gedaan tussendoor rekende ik even af ze zat in de buggy en gaf even en kreetje meer niet, met vaccineren schreeuwt moord en brand maar hierbij niets ik liep de winkel uit met een lachend meisje, ook nooit ontstoken geweest of problemen gehad alleen 1 keer een oorbel verloren.
Mijn oudste wil nu heel graag en qua leeftijd mag het van mij wel, maar ze is zo'n pieperd. Als ze een miniscuul klein wondje op haar voetje heeft, hoort iedereen er al dagenlang over en hinkt ze alsof ze haar halve onderbeen mist. Ik ben bang dat gaatjes nu een klein drama gaan worden, zeker als er een keer iets ontstoken raakt ofzo. Ik wacht er dus maar even mee, maar als we het gaan laten doen, gaan we wsl naar Claire's. Daar kun je er ook twee gelijk laten schieten.
Nooit maar ook NOOIT draaien! het kan niet vastgroeien, het is geen lichaamseigen materiaal... en dat flesje is niet nodig, je lichaam kan dat prima zelf, je maakt ook de goede cellen stuk voor de genezing... ik zou dat mooi bewaren voor evt ontsteking, mocht het misgaan.
We hebben ze in een piercing zaak laten zetten toen ze 1 werd. Beide oren tegelijk, ze huilde wel even maar dat was meer omdat mijn man haar vast moest houden en 2 mensen over haar gebogen stonden, ze was het meteen vergeten. Omdat ze nog jong was heeft ze er ook nooit aangezeten. We mochten niet draaien en niet met middel schoonmaken. Alleen onder het douchen met water spoelen. Nooit ontstoken of pijn gehad. Al een paar keer gewisseld. Ze heeft nu hele kleine ringetjes erin. Geen spijt van gehad.
Mijn dochter heeft ze 3 weken geleden gekregen toen werd ze 4. We hebben het bij een juwelier gedaan. Ze deden het ook met 2 tegelijk het ging gelukkig prima ze heeft niet gehuild. We moesten 10 dagen druppelen en voor het slapen gaan draaien. Vorige week is ze 1 oorbel verloren, dus afgelopen dinsdag moest ze weer 1 nieuw gaatje, maar ook dat ging zonder problemen.