4 weken oud, 180cc per voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sukkie, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

De titel zegt het al, onze dochter is morgen een maand oud en drinkt elke voeding 170 a 180cc weg. Dit is best wel veel voor zo'n kleintje maar voor minder doet ze het echt niet. Heb dit geprobeerd en dan huilt ze de hele avond. Wie heeft ook zo'n grote eter??

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    flesvoeding??? Ik weet niet hoe zwaar ze is en hoeveel voedingen ze krijgt? Maar het lijkt mij veel te veel!!

Je kunt proberen over te stappen op voeding voor hongerige baby's, overleg even met het CB.

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    oei lijkt mij ook wel erg veel..
    mijn dochter is bijna 3 maandjes en red de 180 nog net niet, maar biedt het wel aan..
    dit vond het cb al veel! nou trek ik me niet zo veel aan van het cb, maar dan lijkt bij 1 maand 180 voeding wel heel veel...
    ik zou ook even overleggen met het cb over overstappen op voeding voor hongerige baby's..

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wow en hoe vaak? Dit is echt enorm veel en niet goed voor de niertjes. Anders voeding voorbhongerig baby,s proberen?

5. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Onze zoon is nu 3 weken en drinkt ongeveer 90 cc per fles (soms wat minder). 7 voedingen per dag. Ons is vertelt dat we niet hoger dan 100 cc per fles mogen gaan tot we bij het cb zijn geweest.

Voor zover is weet mogen ze maximaal 150 cc per kilo gewicht hebben. Bijvoorbeeld. Onze zoon weeg 4 kilo. Hij mag dus max. 4 x 150 cc drinken per dag. Natuurlijk zitten we hier er ook wel eens een paar cc boven of onder omdat hij niet iedere keer evenveel drinkt.

zou idd overwegen om over te stappen op voeding voor hongerige babys.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit lijkt erg veel. Hoe vaak voed je?

Meestal is de oplossing vaker en kleinere voedingen aanbieden. Dit gaat je ook meer rust gunnen als je kindje wat ouder is

7. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    De enige juiste maatstaf (kinderartsen hanteren dit, CB heeft vaak dubieuze maatstaven en verschillen nogal van mening..) is als volgt:

per kilo lichaamsgewicht mag je kindje tussen de 150 en 180ml per etmaal.

En dat mag niet meer zijn dan 1000ml (oftewel 1 liter) per etmaal. (maar voor jouw dochtertje lijkt me dat iets te veel omdat ze nog best wel klein is).

Probeer eens uit te rekenen hoeveel ze binnen krijgt en anders (in overleg) overstappen op voeding voor hongerige babys?

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wow wat een hoeveelheid, dat drinkt die van ons niet eens. Als baby's nog zo klein zijn, hebben ze ook geen rem, zij zal dus altijd om meer vragen, wellicht is ze te stillen met een speentje en afleiding? Ik zou echt gaan temperen, want zo klein hebben ze vooral vaak en niet veel voeding nodig. En anders misschien Forte voeding?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    of kijken of je minder voeding kan geven in een fles maar dan een beetje indikken met johannesbroodpitmeel?

Ik vind het ook wel erg veel. Zou het kunnen zijn dat ze huilt omdat ze ewoon kramp heeft maar dat het op honger lijkt? xxxx

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat kan inderdaad ook, onze dochter had vaak krampjes en als we haar een speentje gaven, was het goed.. De lacatatiekundige vertelde toen dat op iets zuigen vaak helpt tegen de pijn..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bovendien maakt meer voeding de kramp alleen maar erger is ons verteld! Het lijkt mij ook enorm veel voor zo'n kleintje. Mijn dochter is bijna 2 maanden en drinkt 4x 150 en 1x 180 en die weegt 5,5 kilo.

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mij hebben ze verteld dat dat is wat ze minstens nodig hebben. Het is natuurlijk wel lastig met zo'n babietje wat gewoon honger heeft. Kan haar moeilijk laten huilen. Inmiddels dus over op voeding voor de hongerige baby. Alsnog wil ze 180cc. Nu maak ik dus 180cc water met vijf scheppen voeding. Het water vult ook wel, dus wel verzadigd maar niet te veel voeding. Sinds vandaag mee begonnen, we zullen zien hoe het gaat.

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    De speen spuugt ze uit en onze pink wil ze ook niet. Ze wil eten. Het is wel echt honger, dat is me nu wel duidelijk. Van alles geprobeerd om het te rekken, te minderen, noem maar op. Maar ze heeft echt honger. Ben dus nu over op voeding voor hongerige baby's. (zie mijn vorige bericht)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze van hongerlapjesvoeding nog steeds 180cc wil dan zou ik haar toch eens laten nakijken op (verborgen) reflux, want echt zulke plenzen melk per voeding op deze leeftijd is echt niet normaal!

Zit er wel de kleinst mogelijke speen op de fles? Draai je de dop er goed stevig op? Pauzeer je wel halverwege de fles voor een boertje? Laat je haar wel zelf eten? (Dus niet speen in mond duwen, maar met speen om mond aaien tot ze zelf toehapt). Ligt ze of houd je haar half zittend tijdens het drinken?

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik had de s-speen van difrax met de speen er strak opgedraaid. We deden halverwege een boertje om spugen te voorkomen. Ze eet zelf, wil de speen wel opvreten, ze ligt op mijn arm. Met de s-speen deed ze soms wel een uur over de voeding, maar het ging op tot de laatste druppel.
    Sinds we 180 water en vijf scheppen voeding doen met johannusbroodpitmeel gaat het goed. Ze krijgt dus nu in principe 150cc voeding om de vier uur. Vanochtend ineens tot 6 uur geslapen i.p.v. een nachtvoeding!! Het begint er dus op te lijken dat dit werkt. Sinds ze de voeding op deze manier krijgt spuugt ze ook niet meer.
    Wat is verborgen reflux?? Wat houd dit in?? Wat is hier aan te doen?? Kijken ze daar bij het CB niet naar, daar ben ik vorige week geweest en heb gemeld dat ze dunne voeding moeilijk binnenhoud.

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wat zegt CB dat ze zoveel voeding krijgt per keer?

Zijn het geen krampjes? Kan mij goed voorstellen met zoveel voeding per keer. Begrijp mij niet verkeerd. Ook IK ben de mist in gegaan. Dacht dat mijn zoontje honger had. En ik maar eten geven en eten geven. Hij bleef huilen. Raar he, met pijn in je buik?!

Misschien helpt een warm bad om haar te doen ontspannen? Want 180cc per keer is veel hoor voor zo'n kleintje. Je mag niet verder gaan dan 150 cc als je nog geen toestemming hebt van CB.

Te veel voeding is ook op den duur slecht voor haar nieren.

Misschien heeft het CB nog wat tips? Of eten voor een hongerige baby? 180 CC water, met 5 scheppen voeding = 150 cc? Wie kan mij dit uitleggen?:)

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Normala gesproken:
    180 ml water + 6 scheppen voeding geeft 200ml voeding.
    150 ml water + 5 scheppen voeding geeft 165ml voeding.

Wat TS dus doet is de hoeveelheid water geven wat bij 6 scheppen hoort. Ze maakt de voeding dus wateriger/dunner door maar 5 scheppen in een fles te doen van 180 ml. Waardoor haar kindje dus het aantal scheppen voor de leeftijd blijft maar door het water raakt de bay wel verzadigd ( water geeft een vol gevoel)

Hoop dat ik het zo duidelijk geschreven heb :) xxx

18. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Even off topic.

Mijn zoontje is een week oud en krijgt 110x4 7 voedingen per dag. Hij is vrij vors en wij mochten tot 120x4 gaan 7 voedingen max en min 6.
    Wat een wisselnde adviezen dan hè?

19. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Aah, oke, ik snap hem:)

20. adi

adi Niet meer actief

Verborgen reflux is een aandoening bij veel babys waarbij het maagklepje (die de maag afsluit van de slokdarm tijdens en na het eten) niet goed dichtgaat, waardoor de maaginhoud weer omhoog komt. Bij volwassenen zijn dat de bekende 'zuuraanvallen'.
    De woord 'verborgen' houdt in dat het kindje de melk en zuur niet uitspuugt, maar weer opnieuw inslikt, en daardoor pijn krijgt in haar slokdarm vanwege de zuur.
    Aangezien jouw dochtertje de voeding wel spuugt is er geen sprake van 'verborgen' reflux.

Het klinkt wel alsof ze wel last heeft van terugkomend zuur en omhoogkomend melk. Ik weet niet of jij zelf ooit last hebt gehad van zuur, maar wat doe je dan om het rotte, pijnelijke gevoel weg te nemen? Juist, iets eten/ drinken, want dat 'spoelt' de zuur weg.
    De babys willen hetzelfde. Als ze last hebben van zuur, willen ze alleen maar drinken, want dan voelen ze geen pijn.
    Echter wordt het hele gedoe alleen maar erger als de baby te veel drinkt, want dan krijgt ze nog meer last van zuur/ krampen enz.

De eerste oplossing is vaak de voeding indikken, en dat heb je al gedaan. Je ziet dus al verbetering. Daarnaast kun je haar halfzittend voeden, en na de voeding een half uur omhoog houden om het goed te laten zakken. Ook haar bedje schuin zetten, zodat de voeding tijdens het liggen beter in de maag blijft.

Deel Deze Pagina