KV gaat er moeizaam in...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamavan5bengels, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn dochter drinkt sinds een maand KV, maar niet van harte.

Ze drinkt totaal vijf flessen op een dag van 160cc, waarvan ze er maar 2 volledig leegdrinkt, en de overige flessen laat ze rond de 40 a 50 cc staan.

Daarvoor was het dat ze maar 100 a 130 cc dronk, en dan 6 flessen op een dag, meer kreeg ik er niet in!

Ik ben toen rijstebloem in haar flesjes gaan doen, zodat het misschien een smaakje kreeg, zodat ze het wel zou lusten. Het gaat wel iets beter als zonder rijstebloem, moet ik zeggen. Zonder rijstebloem drinkt ze nog minder per fles op.

En omdat haar gewicht een oppepper nodig had, dacht ik, van die rijstebloem komt ze tevens ook wat aan in gewicht. Had dit toen ook bij mijn jongste zoon als advies gekregen, want hij was met 7 maanden afgevallen (gaf toen BV) en moest toen ook direct overstappen op KV en dan in alle flessen rijstebloem geven.

Dus zo ook bij mijn dochter gedaan, elke fles doe ik 1 klein maatschepje van friso er in, dat is ongeveer een halve eetlepel.

2 weken geleden ben ik naar het CB gegaan om te wegen, en was mevr 420 gram aangekomen in 2 weken tijd. Dus ik was eindelijk blij dat er schot in kwam. En vertelde dat ik in elke voeding wat rijstebloem gaf, voor de smaak want puur KV vindt ze vies, en dat ze wat aan moest komen.

Nou dat was niet goed volgens het CB, want ze groeide dan alleen op de rijstebloem volgens hun. Dus het advies was alleen in de laatste voeding een paar eetlepels rijstebloem te geven. Wat maakt het uit of je nu 2 1/2 van het maatschepje (friso) verdeeld over vijf flessen, of je gebruikt die 2 1/2 aan schepjes in 1 voeding. Dat komt toch op hetzelfde neer? Of ben ik nu stom?

Als ik achter op de verpakking kijk, mogen ze gerust 2 a 3 eetlepels per dag hebben voor een bordje of papfles. Dus wat doe ik dan verkeerd?

Ik kan moeilijk de melk er in proppen, als mijn dochter niet wil, wil ze niet, toch?

Hebben jullie misschien nog tips?

2. mamavanYannick

20 dec 2011
    53
    0
    0
    29-35-30-28-32-32-30-30-mk-31-31-32-30- (27????)
    NULL
    Bij mijn zoontje deed ik gewoon wat mijn gevoel me zei. Mijn zoontje was erg dorstig toen hij 2 mnd was, ik gaf hem dan af en toe gewoon 40 cc water of een heel klein beetje roosvice. op het CB gingen ze stuiteren (behalve de wijkverpleegkundige die zei me op mn gevoel af te gaan). De huisarts zei ook dat het geen kwaad kon als ik het maar niet de hele dag door deed.
    Niet alles wat ze op het CB zeggen te letterlijk nemen, ook kijken wat je eigen gevoel zegt en hoe jouw dochtertje reageert. Vroeger waren al die regels er niet en wij zijn ook goed en gezond groot geworden.
    Suc6

3. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ow maar ik doe ook niet alles wat het CB zegt, maar het is meer de logica over de hoeveelheden rijstebloem.

Die 2 1/2 schep in 1x of verdeeld over vijf voedingen kon ik niet zo plaatsen, wat dat met haar gewicht te maken heeft.

En mijn dochter is verder tevreden over het aantal hoeveelheden voeding die ze binnen krijgt. Ze krijgt per etmaal zo'n 700 cc binnen. En volgens het CB moet dat zo op 900 zitten.

Maar ja ik kan het er moeilijk inproppen idd :)

4. Maia

Maia Niet meer actief

cb is niet altijd logisch ;)

misschien stomme vraag, maar zou ze de fv gewoon niet lekker vinden? is het een idee om een keer te proberen met een ander merk?
    Wij zijn geswitcht van fv i.v.m. de slechte verkrijgbaarheid van nutrilon en omdat ik het idee had dat hij door de nutrilon obsitpatie kreeg (hij krijgt ook jbpm door zijn fles dus we dachten eerst dat het daardoor kwam). Dus geswitcht naar nestlé en hij drinkt zijn flessen in elk geval beter op. Heb wel het idee dat hij die lekkerder vindt. En zijn obstipatie is minder erg. Maar dat speelt voor jou natuurlijk niet. Ik heb wel vaker gelezen dat sommige kindjes een bepaald merk niet lekker vinden en dan een ander wel, het is misschien het proberen waard (moet je wel willen natuurlijk).

5. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Heb al een ander merk geprobeerd, had eerst Nutrilon en ben toen overgestapt op Friso. En voeding van Nestle heb je volgens mij pas vanaf zes maanden? Kan proberen om na zes maanden over te stappen op Nestle.

Ze maakt overigens wel genoeg volle plasluiers en haar ontlasting is ook gewoon zacht.

Ze komt na haar flessen ook niet hongerig over, lijkt voldaan te zijn.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moet ze meer drinken dan ze wil van je?
    Laat haar het zelf bepalen! Net als bij bv!

Rijstebloem is contraproductief, het geeft een vol gevoel, waardoor ze juist minder gaat drinken. Daarnaast zijn de calorieen in rijstebloem 'lege calorieen', je kind heeft er niets aan. Een flinke slok melk levert meer voeding en calorieen dan een schep rijstebloem.

Deel Deze Pagina