Friso HA1

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter krijgt de laatste voeding om 22.00 en dan haal ik haar slapend uit bed en dan drinkt ze de fles, maar sochtents om 06.30 krijgt ze de volgende omdat ik ook naar mijn werk moet en ik wil dan haar haar flesje geven en lekker wassen en aankleden.
    Maar nu vanmorgen had ze een fles van 180/6 en dan laat ze 90cc staan. Ik vind dit heel frustrerend en moet er ook van huilen. maar ik krijg het er niet in. Maar hoe kan dat nou vraag ik me af? vanaf 2200 dan heb je om 630 toch wel trek?
    Hoe moet ik dit anders gaan doen?

Gr Desi

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Vaak kunnen kindjes zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Als ze een keer wat laat staan/minder drinkt dan is dit niet erg hoor. Zolang ze verder goed groeit en vrolijk is. Bij twijfel kan je ook altijd even je huisarts/consultatiebureau vragen.
    Misschien kan je voor je eigen geruststelling eens kijken wat ze per 24 uur gemiddeld drinkt. Rond de 700-800 ml zou al voldoende zijn, evt. meer (tot 1 l) mag ook als ze daar behoefte aan heeft.

Groetjes Angélique

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat red ze wel in de 24 uur, ze komt meestal op de 800 uit en soms erover heen.
    Maar ze is ook niet altijd duidelijk met eten, of ze wel of niet wilt.
    Dan stopt ze en dan gaat ze daarna weer op haar handen sabbelen en bied ik de fles aan dan wilt ze niet.
    Maar zo kan ik moeilijk overgaan op 4 flessen zometeen, ja dan worden het 4x 210/7 maar dat zal ik dan een keer moeten proberen met het weekend en dan kijken wat ze doet, want ze gaat wel richting de 6kg nu.
    Ze is ook de laatste dagen uit haar doen,en huilt weer en slaapt op de dag wat moeilijker. En heeft uitslag,rode plekken,niezen, ruwe pukkeltjes en ik heb nu HA friso 1 maar ik weet niet wat het is en ik hoop wel dat het overgaat.
    Want ik vind het wel balen steeds andere voeding, maarja ik heb het beste met mijn dochter voor, als zij gelukkig is dan is mama dat ook.

Huilen doet ze ook weer en dan zo hard en dan is ze bijna niet te troosten, nu weet ik niet of het komt omdat ze misschien oververmoeid is doordat ze uit haar ritme is, of dat ze pijn heeft.
    Want Demi huilt zelden
    Pff het is allemaal wel eens moeilijk hoor, maar iedereen heeft dit die kinderen heeft en we hebben allemaal het beste met onze kindjes voor. Maar ik wordt er wel eens verdrietig van als ze niet lekker in haar vel zit.

Gr Desi

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Wat vervelend dat je je zo voelt.

De hoeveelheid, 800ml, die ze krijgt is prima zo. Sommige kindjes drinken ook gewoon niet meer dan dat, ook al zijn ze 6 maanden. Als ze dan gewoon goed groeien is dat verder ook geen probleem. Misschien kun je voor de uitslag, het niezen en het huilen eens langs het cb of de huisarts. Soms kan er namelijk sprake zijn van een allergie.

Sterkte ermee, groetjes Laura

Deel Deze Pagina