Heb je alleen die brede halsspeen van Bibi geprobeerd of ook eentje van Difrax? Van sommige merken zuigt ze hier namelijk die spenen ook helemaal vacuüm. Die van Difrax zelf (bredehals) zijn behoorlijk stevig. Misschien ook eens het proberen waard (als je dat al niet gedaan hebt).
hoi hoi sorry sassie maar ik wilde je topic niet "vervuilen" hoor. maar krijg af en toe het idee dat we beter eerst iets aan dirksmama moeten vragen voordat we proffesioneel hulp moeten inschakelen. want diegene die er voor geleerd hebben hebben toch ongelijk volgens haar . maar ik hou er nu wel over op want het is toch een gebed zonder eind. doe gewoon dat wat jij denk wat goed voor je kleine is. doe ik ook succes met het vinden van een goede fles en speen groetjes sandra
Hoi, Vanmiddag bij de Etos een Difrax optifles van 280 ml gehaald. De flessen van meer dan 250 ml inhoud waren allemaal bredehals, dus heb ik maar hetzelfde merk gehaald als ik normaal gebruik. Dat is een merk waar ik wel tevreden over ben. Het is alleen even wennen om door een bredere speen te drinken, verder werkt de fles prima. Bibiche, voeding voor hongerige baby's is geen optie, omdat we hypo-allergene voeding gebruiken. Mijn man had vroeger astmatische bronchitis en exceem en ons zoontje heeft dus ook meer aanleg. Edelweisje, hij doet ongeveer 25 a 30 minuten over een flesje, dus ik denk niet dat het zuigebehoefte is. Als hij tussendoor moet boeren, dan gaat hij krijsen en als je hem een speen of pink geef, dan wilt hij dit niet. Het is dus echt honger. Hij steekt zijn vuistje wel in zijn mond als hij aan het spelen is, maar ik wil eigenlijk wel wachten met bijvoeding tot hij 4 maanden is geweest. Bluesky en ikke1981, af en toe word ik wel moe dat mensen je reactie niet goed lezen, haha. Als Difrax niet werkt, dan ga ik een Avent proberen. Stiekel, ik geef al Nutriton (=jbpm) door de voeding vanwege spuugproblemen. Jo79, vandaag heb ik die Difrax bredehals gehaald en die speen gaat inderdaad niet vaccuum. Het is wel even wennen voor hem, normaal is hij gewend om de hele speen in zijn mond te nemen, dat kan nu niet. Groetjes Saskia P.S. Ons mannetje was afgelopen maandag 60 cm en woog 5660 gram en dat had dus 200 a 300 gram meer moeten zijn.
hoi hoi o oke. nee ik doe het puur om het melk een beetje dikker te krijgen. zodat meneer er een beetje langer op kan teren. want hij zit al aan de max. wat hij mag hebben. maar je hebt dus al een fles en speen gevonden zie ik. hoop dat het nu beter gaat voor de kleine en jou natuurlijk. groetjes sandra
Hij is nu 3 maand hƩ? Hebben ze dat gezegd dat het wat meer mocht zijn? Onze Nikolaj is even oud zie ik en hij weegt nu 4880 gram en is 56 cm groot. Ik geef wel nog bv. Maar bij ons zeiden ze dat ie perfect op schema zit. Toen hij geboren was woog ie 2740 en was ie 46 cm groot. Ik ga ook wachten tot ie 4 maand is om aan fruitpap te beginnen, maar mss is het bij jou geen slecht idee, vraag het es aan kind en gezin of aan wie je daar ook raad kan vragen. Groetjes Edelweisje
hoi Wij hebben het probleem ook gehad met de flessen van difrax heb toen gewoon een fles van meen dobbie (Waren grote flessen ) gekocht en het daar in klaar gemaakt en over gegoten in de difrax fles. Ene ze vraagt tips over de fles niet over hoeveel voeding haar kindje moet hebben wij kunnen daar niet over oordelen doe lekker wat jij goed vindt voor je kleine......
Dames dames laat ieder het toch gewoon op zijn eigen manier doen! Die kinderen worden toch wel groot, dat ge-emmer iedere keer. En idd Stiekel ik ben het met jou eens, het lijkt p*tverd*rie wel of we eerst moeten vragen of iets mag! Kom op zeg! Maar in ieder geval gebruik ik ook de dodie flessen, kan 330 geloof ik in en hebben een smalle hals. Ze verkopen er ook lossen spenen van en ik ben er zeer tevreden over! Suc6 ermee!
En op de dobbie flessen passen de spenen van difrax ook weer want lisette vind die spenen van difrax 3x niks
Ik zie niet in wat dit met moedergevoelens te maken heeft? Of ik heb geen moedergevoelens . Mijn zoontje is namelijk er eentje die de melk heerlijk vindt, en maar door blijft drinken, hoeveel ik ook in die fles stop. Nou mijn gevoel zegt me niet hoeveel ik er dan in moet doen hoor... dat is toch echt een kwestie van uitproberen waar hij tevreden mee is en informatie inwinnen bij deskundigen wat de max moet zijn. En ik kreeg het advies niet meer dan 200cc te geven...
Hier wordt geadviseerd om pas vanaf 6 maanden te gaan bijvoeden. EN vooral bij kindjes met een allergische aanleg. Dus vraag dat ook nog eens goed na! Het zou anders het gebruik van hypoallergene voeding helemaal teniet doen! Die 6 maanden is een redelijk nieuw advies dus nog niet iedere instantie weet dat. maar het is van het WHO (world health organisation), dus echt een een betrouwbare instantie
Als er sprake is van door willen drinken en op de vuistjes sabbelen EN ook nog eens een vader met astma/allergie...is er dan wel eens verder gekeken naar het WAAROM van het veel willen drinken? Juist kinderen met een erfelijke verhoogde aanleg voor allergieen, die dus al HA voeding krijgen, hebben ook meer kans op een (verborgen) reflux. En die uit zich soms alleen maar in het willen drinken van excessief grote hoeveelheden. Niet vanwege de honger, maar vanwege de pijn. Overschakelen naar een verder gehydroliseerde voeding, de voeding over meerdere kleine flessen op een dag verdelen, het toevoegen van johannesbroodpitmeel en in sommige gevallen medicatie, maken dan een einde aan het hongerlapjesgedrag.
Hoi, Wij doen eerst de poeder erin, daarna met een andere fles 210 opwarmen en erbij doen. We deden dit al eerder omdat ze een tijdje comfort heeft gehad en dit loste zo beter op. Nu blijven we het zo doen. Gr, Danielle
Edelweisje, Pete was 3760 gram en 51 cm bij de geboorte. Volgens het groeischema heb je meerdere curves en hij volgt al de hele tijd de -1 curve, dus net onder het gemiddelde. Nu was hij in verhouding iets te weinig aangekomen en wijkt dus een beetje meer van de -1 curve af, hij had dus iets zwaarder mogen zijn. Pete is 1900 gram aangekomen in 13 weken tijd en jouw mannetje 2140 gram, dus het gaat ook om het verloop in al die weken. Deepfreeze, ik ga ook pas bijvoeden in overleg met het CB en daar moet ik weer naartoe als hij 4 maanden en 1 week oud is. Ik ben trouwens met HA begonnen toen de borstvoeding niet wilde lukken, ik weet niet of het wel nodig is. Hij lijkt verder nergens last van te hebben, alleen een droog hoofdhuidje. Dirksmama, ik heb niet het idee dat ons zoontje pijn heeft, want verder is hij een vrolijk mannetje wat erg weinig huilt. Er komt wel eens wat voeding omhoog, dan trekt hij even een vies gezicht en slikt hij dit weer door. Dit is niet elke dag. Ik denk dus niet dat het reflux is, maar gewoon een actief mannetje wat hierdoor iets meer energie nodig heeft. Hij wordt alleen driftig als we de fles weghalen vanwege een boerpauze. We laten hem zitten tijdens de boerpauze en dan drukt hij zijn lichaam weer in ligstand, omdat hij weet dat de fles alleen in ligstand gegeven wordt, haha. Hij krijgt nu 2 flessen van 210+7 en als dit op is, gaat hij niet huilen om meer. Na de andere flesjes gaat hij ook niet huilen, dan heeft hij genoeg aan 180+6 in een flesje.
Doen wat jou goed dunkt! Wij hebben die brede hals fles van Difrax en daar past het volgens mij wel in. Nu heeft Nathan niet 210+7 nodig, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Wat een lichtgewichtje is Pete dan, sorry dat ik het zeg hoor! Maar hier zijn we andere cijfers gewend. Nathan weegt nu 6490 gram en is 61 cm. Bij zijn geboorte was hij 3360 gram en 51 cm. Succes ermee, ik hoop dat meer voeding helpt! @ Dirksmama, anders ga je alle CB's etc opnieuw opleiden op jouwn manier? Of is het dan nog niet goed? No offence hoor, maar het valt wel op dat je OVERAL commentaar op hebt Jij weet echt alles beter, je zou eens met mijn man moeten praten
Oeps amai dan is onze Nikolaj zeker een lichtgewichtje Hij weegt nu 4kg880 gr en is 56 cm groot. Groetjes en veeel succes. Met uitproberen geraak je het verst denk ik en dan vind je de gulden middenweg! Edelweisje
Hij heeft altijd al voorgelopen op het eetschema. Ik denk dat hij gewoon meer energie gebruikt, omdat hij zo actief is en dus meer voeding nodig heeft. Sinds hij Nutriton krijgt, spuugt hij alleen af en toe een mondje, dus hij houdt vrijwel alles binnen. Toch raar dat het dan niet zo'n flink mannetje is, haha. Op het CB hebben ze een schema waar 5 lijnen staan: +2 / +1 / gemiddeld / -1 / -2 en hij zit tussen de -1 en het gemiddelde. Dus op zich niks om me zorgen om te maken. Hij heeft ook redelijk mollige beentjes en armpjes, dus hij is niet echt mager ofzo. Pete was bij de geboorte 3760 gram, maar woog 3 dagen later nog maar 3380 gram, omdat ik te weinig borstvoeding had. Sindsdien lijkt het dat hij met een inhaalslag bezig is, nu dus nog steeds.