welke fles als je 210+7 wilt geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    sluit me er bij aan!

wij gebruiken hier de avent fles, daar kan 210ml met 7 schepjes prima in.

joyce

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    dirksmama, wat voor allergie bedoel je dan: koemelkallergie of een huidallergie?

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had hetzelfde probleem met de smalle difrax fles en mijn meisje wilde ook niet uit een brede hals fles drinken. Ik heb het opgelost door een avent fles te gebruiken om de voeding in te maken, dus eerst het water+de poeder en dan roeren met een vork, daarna overgieten in de difrax fles. Je kunt ook een klein kannetje of maatbekertje gebruiken..Het scheelt ontzettend veel ergernis, omdat de smalle hals van difrax al heel vervelend is om zonder te knoeien de poeder in de fles te krijgen 8)

4. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    je kunt ook eerst de helft water doen dan poeder erbij en dan aanvullen met water...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe is er geen verschil tussen die twee. Ik had beter kunnen schrijven dat veel eten en weinig groei vaak samenhangt met een atopie. Een atopie is de aangeboren mogelijkheid om allergieën en overgevoeligheden te ontwikkelen. Atopie erf je. Als er in de familie mensen zijn met eczeem of andere huidklachten, astma of luchtwegklachten, hooikoorts, contact-, voedsel- of andere allergie, dan heeft een kind een verhoogde kans op een atopische aanleg.
    Als je die aanleg erft is het niet zeker dat je allergische wordt, maar de kans is wel aanwezig. Een atopie kan zich uiten in luchtweg-, contact- en voedselallergieën. En dat is steeds anders. Een ouder met een voedselallergie kan dus een kind krijgen met een luchtwegallergie. Ik heb hooikoorts, mijn zoon heeft een pinda-allergie. Hij heeft niet mijn hooikoorts geërfd, maar wel de aanleg om allergisch te reageren op een allergeen, in zijn geval pinda (waarschijnlijk via de baarmoeder al gesensibiliseerd, of anders via de vitamine K of de badolie).

Een atopie leidt niet altijd meteen tot een allergie, en bij babies geldt hoe minder contact met allergenen, des te kleiner de kans op een allergische reactie, en mocht die toch komen, des te later die pas komt. Vandaar dat bij atopische ouders meestal geadviseerd wordt om borstvoeding te geven of hypo-allergene kunstvoeding.

Als kinderen atopisch zijn, dan 'kan' het spijsverteringsstelsel minder met de voeding, het heeft meer moeite om de voedingsstoffen er uit te halen. Vandaar dat atopische kinderen ook vaker krampjes en buikpijn hebben, en vandaar dat ze soms weinig groeien terwijl ze tegen de klippen op eten. In die gevallen zie je soms heel snel een grote verandering als ze andere voeding krijgen.

Helemaal niet gezegd dat dat bij jouw kindje zo is, maar als ik je verhaal zo lees, is het wel iets dat bij me opkwam, ik heb het eerder meegemaakt bij zo'n hongerlapje.

6. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Hier ben ik het niet mee eens want onze kleine meid is nu zeven maanden oud en weegt nog geen 6300 gram en dat terwijl ze kerngezond is en vier flessen van 210+7 krijgt.
    Net als sassie haar jongen is wendy heel erg actief en verbruikt ze al het eten wat ze binnenkrijgt door het vele bewegen en dergelijke wat ze doet.
    Dit heeft dus niets met allergie te maken maar met gewoon een gezonde en bewegelijk kind.

Onze kleine meid was bij de geboorte 2690 gram en was 47 cm dus ook een kleintje nu is ze inmiddels dus bijna 6300 gram en 67.5 cm en nog volgens de curve te licht.
    Ze zit op de laagtste lijn maar dit wil absoluut niet zeggen dat ze ziek is of een allergie heeft.
    Je moet ook even kijken naar de familie.
    Bij ons bijv (zowel mijn kant als mijn man zijn kant) waren het allemaal lichte babys die niet veel wogen en ook met een jaar net de 8 kilo haalden.
    Weet niet hoe het bij sassie haar familie is maar dit kan ook meewegen natuurlijk.
    Sassie gewoon doen wat je denkt te moeten doen en als dat 210+7 is moet je dat doen.
    Wij kregen dit advies ook van het (jawel dirksmama) cb en dat dan ook vier keer per dag en ze doet het super.
    Soms drinkt ze de hele fles leeg soms niet dus tja waarom moeilijk doen als het niet nodig is.
    Op je eigen gevoel afgaan zou ik zeggen.
    Veel suces met de kleine man.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ons zoontje heeft gedurende een week borstvoeding gekregen, maar ik had te weinig melkproductie (vanwege borstoperatie en/of erfelijke aanleg) en hij was hierdoor dus 10% van zijn geboortegewicht afgevallen. Inmiddels heeft hij dit weer aardig ingehaald.
    Bij het CB heb je groeischema's en Pete zit gewoon tussen de +2/-2 marge. Hij zit al vanaf de geboorte tussen het gemiddelde en -1 en op zich is dit geen probleem. Hij was nu 830 gram aangekomen in 5 weken tijd, dit had een kilo moeten zijn als hij de buiging van het lijntje netjes had gevolgd. Maarja, wat is 170 gram op 5 weken? Ik zou dus niet zeggen dat hij niet veel gegroeid is, hij had alleen iets meer mogen aankomen.

Hij krijgt al hypo-allergene voeding en heeft geen buikkrampen of problemen met zijn ontlasting. Wat dat betreft zijn er geen aanwijzingen dat hij een allergie heeft. Hij heeft wel wat pukkeltjes en irritatie op zijn voorhoofd, maar welke baby heeft een gaaf huidje? Met vaseline en Bepanthen is dit aardig onder controle te houden. Ik denk dus niet dat er wat aan de hand is, hij heeft gewoon meer behoefte aan eten. Hij is erg actief, ligt nooit stil in de box en kan al omrollen van buik naar rug. Verder huilt hij nooit, alleen als hij honger heeft of weer wilt gaan slapen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina