Vraag mbt kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by Duo Penotti, Nov 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

Jul 28, 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van plan borstvoeding te geven maar nu lees ik vaak dat het verstandiger is om een borstkolf te huren eerst omdat je niet weet welke bij je past?

Ook lees ik iets over kolf starterspaketten.
    Borstkolf (van borstkolf heb je tegenwoordig starterssetten voor 60 euro.

Starterset: inclusief
    1 borstkolf
    1 sterilisatiebox
    56 zoogcompressen
    4 afsluitdoppen voor de flessen om melk te bewaren
    3 150 ml fles
    5 melkopslagpotjes
    2x 0,3 maanden fopspeen)

Ik weet niet meer wat ik moet aanschaffen en wat handig is.
    Wat raden jullie aan?

2. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik zou eerst nog helemaal niets aanschaffen. Als het in de kraamperiode al nodig is om te kolven, kun je vaak via het zh/ kraamzorgbureau of een lk een kolf huren.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik zou ook afwachten... en zeker geen starterspakket kopen...
    Je weet niet wat je nodig gaat hebben na de bevalling (en wat je wilt).
    Dan dus eerst huren, want die startersset is geen alternatief voor een eventueel professionele kolf die je soms (?vaak) in de kraamtijd nodig hebt.

GRTZ.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Nee hoor, ik zou niks aanschaffen. Sluit me aan bij de andere dames. Lijkt me eerst zinvol dat de borstvoeding goed op gang komt en dat je kind goed bij je kan drinken.
    Als je baby 5 weken oud is, is het pas zinvol om het uit een flesje te leren drinken als de bv verder goed loopt.
    Pas dan zou ik eens goed gaan rondkijken wat bij je past en prettig vindt. Ik zou ook geen starterspakket kopen. Lijkt handig, maar zitten vaak dingen in die je achteraf toch niet gebruikt.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,331
    11,186
    113
    Vraag me af wat er voor kolf in een setje van 60 euro kan zitten, handkolfje? Welk merk? Als je straks serieus moet gaan kolven op je werk, wil je echt wat sterkers!

Ik sluit me aan bij de rest: kies wat bij je past tegen de tijd dat je t nodig hebt.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Via marktplaats krijg je al een handkolf vanaf 20 euro. Ik zou eerst afwachten na de geboorte. Want het zal maar zo zijn dat je een kolf aanschaft voor weet ik hoeveel geld en de borstvoeding komt niet op gang of je vind er zelf niks aan.

Je weet ook niet welke kolf bij jou het beste past. Bij de eerste keer dat ik borstvoeding gaf had ik de avent handborstkolf...echt een ideaal ding maar daarna de medela swing electrische kolf en dat was ook een superding. Het hangt ook af of je volledige borstvoeding wilt gaan geven of bijvoorbeeld de helft uit een flesje en de rest live uit de borst.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd niks van tevoren aanschaffen. Als je moet kolven in de kraamweek moet je meestal een kolf huren. Die zijn veel geschikter voor het opgang brengen van je productie. Als het eenmaal goed loopt kun je kijken wat voor jou handig is.
    Avent handkolf is een fijne kolf maar als je vaak moet kolven is een elektrische fijner. Dan kun je kiezen voor enkel of dubbel.

Share This Page