Hallo dames! Ik moet het even kwijt... Als in, het van de daken willen schreeuwen! Het ongelofelijke is gebeurd Mijn dochter kan na 5 maanden 'ineens' zonder tepelhoedjes drinken... En hoe! Ze slurpt beide borsten binnen 5 minuten leeg en is prima verzadigt voor 3 a 4 uur... Ze knoeit een stuk minder, vrijwel niet en vindt het volgens mij machtig mooi . Hoe kan dat nu ineens? Ineens meer kracht om de tepel goed naar binnen te zuigen? Of was ze al die tijd lui en ziet ze hier nu een uitdaging in? Ik heb het al die tijd eens in de week zonder geprobeerd... Soms dronk ze een slok zonder, maar wilde vrijwel direct terug de tepelhoed erop. Tot een halve week geleden... Ik legde haar voor een nachtvoeding aan en ze slurpte zo, zonder hulp van zo'n hoedje, de voeding naar binnen. Ik dacht dat het te maken had met dat ze slaperig wel goed genoeg aanhapte en niet moeilijk deed over het ontbreken van het hoedje, maar sindsdien drinkt ze iedere voeding zonder. Ik ben in de wolken zo trots!! Ik had me er al bij neergelegd dat ik haar altijd met hoedjes zou moeten voeden... Maar dit is zoveel praktischer. Even de 'boob' ontbloten, slurpen en klaar. Geen gehannes met niet-plakkende tepelhoedjes die losschieten, lange knoei-voedingen... Geweldig!! Aldus een hele blije mama die nog lang wil genieten van de borstvoeding!
Wat super goed!!!!! Lijkt me ook veel prettiger voor jullie beide! Leuk dat je het even wilde delen Geniet ervan!!!
Wat goed zeg! Misschien heb je nu ook wel minder "neppie" nodig omdat het zundert hoedje makkelijker is je productie in stand te houden
Wat een goed nieuws! Ik denk zelfs dat nu ze echt effectief en krachtig drinkt, je ook geen kv meer nodig hebt.
Wat ontzetten fijn voor je! Ik heb 11 maanden met hoedje gevoed. (Tot meneer niet wilde drinken, maar spelen met het hoedje en mama's borst liet voor wat het was...) Dus ik snap hoe bevrijdend dat kan zijn!
Hier sinds 2 dagen ook in een keer zonder tepelhoedje. Super fijn... MAAR... hij spuugt in een keer erg veel. Of in ieder geval veel meer dan met tepelhoedje. Heeft jouw kleine dat nu ook? Zou het een kwestie van wennen zijn voor mijn zoon omdat het nu waarschijnlijk vlotter gaat? Want ben bijna geneigd om dat tepelhoedje weer te gebruiken, want dit is niet leuk meer. Moet er in de nacht weer eerder uit omdat hij zoveel gespuugd heeft. Misschien eerder afhalen? Maar hoe dan ook!!! Fijn dat het nu lukt
Ik weet precies hoe je je voelt! Onze dochter drinkt sinds 2 weken ook zonder hoedje Volgens mij is de mond nu beter ontwikkeld ofzo, het scheelt in ieder geval een hoop 'gedoe'. Geniet er lekker van!!
Wow, wat een super gevoel. Wij hadden precies hetzelfde een maandje terug ineens. Ik had mijn meiden allebei meegenomen in bad en onze jongste begon ineens te piepen van de honger (wel veel te vroeg, maar blijkbaar had ze toch die voeding ervoor niet zoveel op als ik dacht). Ik heb haar toen maar aangelegd zonder hoedje en dat ging super. Sindsdien voed ik haar zo en dat gaat ook zo goed. Geniet ervan. Het gaat zoveel makkelijker vind ik. Zeker als je ergens anders bent. Ik vond het hoedje wel altijd heel vervelend met voeden in het openbaar namelijk.
Wat fijn! Ja, ik wilde ook eens proberen zonder hoedje. Maar meneer heeft tanden gekregen, dus durf niet zonder hoedje!
Ik heb niet kunnen bemerken dat ze meer spuugt. Ze geeft al sinds het begin een beetje terug bij iedere voeding. Wat me wel opvalt is dat ze super harde boeren laat! Waarschijnlijk door de hoeveelheid melk die ze snel wegdrinkt bij de TSR. Wat leuk die verhalen van herkenning!! Ik vond voeden in het openbaar door het tepelhoedje ook niet leuk. Liep zo te hannesen! Echt blij dat het gaat zoals het gaat! Ook nu met dit weer, extra voeden is helemaal niet vervelend... Even boob eruit, voeden en weer door.
Superr mammatrix. ons meisje na 4 mndn, ik denk dat de tepel dan ook beter is gewent en idd dat de kids geoefende drinkers zijn ;D
Geweldig! Hier een ingetrokken tepel waar ze na 4 weken ook zonder uit kan drinken. Ik had dat ook nooit verwacht want ze heeft er echt geen "richtpunt" mee. Scheelt veel gekloot he. En een melksnor hihi.
Fijn zeg!! Hier was dat ook na een maand of 5 ineens zo! Heerlijk he zonder dat gehannes met verwisselen en lekken! Geniet ervan meis! De lactatiekundige van het cb had mij uitgelegd dat het komt doordat je tepels steeds soepeler worden en daarbij groeit je kindje natuurlijk ook nog eens waardoor het makkelijker gaat!