Welke fles en hoeveel flesjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zonnetje2015, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Welke fles gebruiken jullie voor afgekolfde melk? En hoeveel flesjes hebben jullie in huis? Mogen flesjes in de vaatwasser met daarnaast regelmatig uitkoken?
    Moet ik extra spenen aanschaffen? En kunnen flesjes voor zowel BV als kV gebruikt worden?

Dochter geeft gisteren eerste flesje avent Natural perfect leeggedronken.
    Hihi veel vragen maar er is ook zoveel aanbod

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij gebruiken avent Natural. Hebben in totaal 15 flessen in huis denk ik. Maar bij de eerste hadden we er 6. Vond dat wel fijn, zodat ik niet elke keer tussendoor hoefde af te wassen.
    Hier gaan ze gewoon in de vaatwasser. Soms spoel ik ze even snel af onder de quooker als ik snel een fles nodig heb.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik had bij mijn oudste 3 flesjes. Dit was genoeg omdat ik ze enkel gebruikte voor de afgekolfde melk in de opvang. Mijn oudste dronk goed uit tommee tippee. Voor mijn jongste heb ik nu dr brown prematuren speentjes. De tommee tippee fles ging veel te snel voor haar. Deze speentjes die ik op flesjed van medela. Deze flesjes passen op mijn kolf. Dat vind ik wel handig.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
  5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke fles hangt heel erg af van je baby. Belangrijk is vooral dat het niet te snel gaat (bv kindjes zuigen over het algemeen harder) . Zorg dat een fles minstens twintig minuten duurt, anders ga je overvoeden.

Hier dr brown met prematuur speen, dat is de kleinste speen op de markt. Anders ging het hier te snel. We hebben slechts vier flesjes.

Ja, flessen mag je in de vaatwasser stoppen. Wel opletten dat er niets met tomatensaus mee in gaat, want dan verkleuren de flessen. Ik vind zelf afwassen met de hand prettiger.

Let ook op dat je voor de hoeveelheid niet die van fv aanhoudt. Bij fv wordt heel snel opgebouwd naar minder vaak grote flessen. M.a.w.: De maag wordt uitgerekt. Dat wil je bij bv vermijden, omdat er daarna veel kans is dat je kindje de borst zal beginnen weigeren omdat je borsten minder melk produceren. Borsten zijn immers ingesteld op natuurlijk drinkgedrag van baby's: vaker kleinere beetjes.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik gebruik de dr Brown en heb 2 flessen. Waarschijnlijk ga ik.nog wel 2 extra flessen kopen voor bij de oppas (opa's en oma's).
    Bv en fv kan beide uit dezelfde fles hoor. Verder kunnen ze in de vaatwasser maar je kan ze ook goed schoonmaken en evt nog in een sterilisator doen.

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dr Brown, drie stuks waarvan eentje op de opvang. In de vaatwasser, niks uitkoken.

Deel Deze Pagina