ong 5 weken geleden ben ik bevallen, en geef nu volledig borstvoeding. kwam eerst niet goed op gang, en baby was wat onderkoelt dus heeft gelijk flesvoeding gekregen. ik ben toen met een gehuurde kolf gaan kolven om het op gang te brengen. binnen een week dronk mn baby volledig uit de borst, en kon de kolf weer terug. nu wil ik toch wat rond gaan kijken voor een kolf, zodat ik ook een keer weg kan met vriendinnen oid. maar ik heb geen idee wat nou handig is (en betaalbaar). ik werk niet, dus ben fulltime moeder. het is dus echt voor incidenteel gebruik. wat zou dan handiger zijn? elektrisch, of een handkolf? graag hoor ik jullie ervaringen! ook over verschillende merken.
Ik heb een avent enkelzijdig elektrische kolf. Die kon je met rentepunten bij de ing kopen, en daarbij kreeg ik ook nog 75 euro terug van de zorgverzekering waardoor ik nog maar 15 euro zelf hoefde te betalen. Ik ben er heel tevreden mee. Ben ook altijd thuis dus kolf maar heel af en toe en gaat prima. Alleen wil zoon niet uit flesjes drinken
Ik dnk dat je met een handkolf al een heel eind bent. Welke je dan wil is afhankelijk van kosten en beschikbaarheid. Op marktplaats staan meerdere opties, misschien daar eens naar kijken? Ik heb de Avent lange tijd gebruikt en vond die prima, maar ik zou als ik jou was even rondkijken.
Als het maar sporadisch is en om makkelijk op eender welke plaats te doen, zou ik ook gaan voor een handkolf. Ik had zelf die van medela, ging heel vlot. Je hebt geen elektriciteit nodig en maakt geen geluiden dus je kan het discreet doen in tegenstelling tot elektrische kolven.
Ik heb ook de avent enkelzijdige elektrische kolf. Heeft een massagekussen rond de borst, vind ik heel aangenaam. Vond vorige keer wel dat het lang duurde voordat beide borsten leeg waren. (+- 30min) Heb daarom de kolf dubbel gekocht. Gaat toch veel sneller! (+- 10min) Is natuurlijk wel duurder dan een handkolf. Je kan in België via de ziekenkas een dubbelzijdige kolf gratis lenen voor 3 maanden. Maar mss woon je in Nederland en ik heb geen idee of dat daar ook is.
Medela freestyle dubbelzijdig elektrisch. Super compact en batterij gaat lang mee. Misschien via mp goedkoper te krijgen want is nieuw een duur geintje. Mijne is al voor de derde keer in gebruik (uitgeleend aan vriendin) en doet het nog top.
Ik ben ook enorm fan van de Medela freestyle! Bij mn zoon 5 maanden gebruikt en voor mn dochter nu al bijna een jaar. Geweldig ding. Ik heb m via mijn aanvullende verzekering destijds aangeschaft. Hij is namelijk niet goedkoop, ca. 250 euro. Wel op marktplaats te krijgen denk ik. Succes!