Welke fles en speen met rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fratello di deb, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb een krachtige drinker en gebruik na de avent geprobeerd te hebben nu dr Brown flessen. De normale/smalle variant met speen 1.
    Vanmorgen had ik er een eetlepel rijstebloem bij gedaan en speen 2 erop. De rijstebloem blijft in eerste instantie op het bovenste gedeelte van het ventiel liggen. Na schudden gaat het vervolgens ook niet goed door de speen. Op de site van hun staat:

Welke speen is het best geschikt voor grove pap / pap op basis van johannesbroodpitmeel?
    De fase 4 / Papspeen is geschikt voor dikkere voeding en pap. Deze speen kan ook gebruikt worden voor dikkere voeding met een korrelige of grove structuur, zoals voeding op basis van johannesbroodpitmeel. Fase 4 / Papspeen wordt geadviseerd vanaf circa 6 maanden.

Voor mijn baby (4 maanden) wordt rijstebloem geadviseerd. Welke speen moet ik gebruiken?
    Bij 4 maanden is een baby over het algemeen nog niet toe aan de Fase 4 / Papspeen: die stroomt dan te snel door. De getallen in de verschillende fasen van de spenen staan voor het aantal druppels dat per seconde vrijkomt. Fase 1-speen één druppel per seconde, Fase 2-speen twee druppels per seconde, etc.. Zodra je merkt dat je kindje behoefte heeft aan een andere speen (bijvoorbeeld doordat hij 'meer' wil drinken), kun je overstappen naar de volgende fase.

Kortom ik denk niet dat ik eruit ga komen met deze fles op dit moment. Wat is een juiste papfles, wat werkt goed? Eentje die niet met vijf minuten op is en niet verstopt raakt?
    Wat is jullie ervaring?

2. Nicolerdam

2 feb 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de avent met drie standen speen. Stand 1
    Ik gebruik 6 schepen friso1 met drie royale scheppen rijstenbloem, ik neem dat maat lepeltje wat bij de friso zit.

Succes;)

3. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Ik gebruik difrax met 3 standenspeen. In het begin drinkt ze op 1, halverwege draai ik de fles naar stand 3, anders krijgt ze er niets meer uit.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    De difrax drie-standen speen past ook op dr. brown. Heb je de brede of de smalle fles? Want de spenen van difrax heb je ook zowel smal als breed. Ik heb dus zelf een tijdje de difrax drie-standen er op gehad en ben daarna overgestapt naar speen 3. Je hebt ook nog de y-speen, via internet wel verkrijgbaar, maar die is echt groot. Dat is echt voor een dikke papfles.
    Als je dr Brown gebruikt. Dan trekt de fles niet vacuum, dat is ook de reden dat je m gebruikt waarschijnlijk. Een andere fles doet dat minder, dus vraag is ook of je dat wilt.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik de Avent 3 standen speen. Begon op stand 1, halverwege stand 2 en eindigde op 3. Ik deed 2 volle scheppen rijstebloem in een 180/6 fles

6. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    HappyRabbits ik heb de smalle fles. Als je die drie standen speen erop hebt gebruik je dan wel gewoon het ventiel? Bleef de rijstebloem dan niet op dat ventiel liggen?

Die drie standen spenen zijn die groot genoeg om pap door te laten? Ik dacht dat het meer ging om de hoeveelheid melk die erdoor komt, maar het zijn dus wel grotere gaatjes?

Stom hè dat ik dus helemaal niet meer weet hoe ik dat toen bij mijn dochter deed :(

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Voor de fles met rijstebloem gebruik ik speen level 3
    Voor de fles met fijne granen level 4
    Van Dr Browns.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik gebruik inderdaad wel het ventiel, maar moet de fles wel af en toe een beetje schudden om het vloeibaar te houden. De driestanden werkte hier eerst wel, maar op een gegeven moment ook niet meer. Ik begin meestal met speen 3 en het laatste beetje gaat met speen 4, als het is ingedikt. Beetje rommelen, maar het werkt hier wel. ;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Is ook afhankelijk hoe dik je het maakt.wij geven de voeding met nutriton en dat ging niet met speen 1 dus de volgende gepakt. Tussendoor laten we hem boeren en " schudden" we het flesje om.

Als 3 niet werkt zou ik naar 4 gaan

10. Prouddmom

Prouddmom Niet meer actief

He! Las je berichtje over de difrax fles. Heb gisteren ook 1 gehaald ivm pap alleen ik krijg de voeding echt niet goed te vermengen erin, hoe doe je dat bij jou?

Deel Deze Pagina