Opvolgmelk 3

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Linnel, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn dochter is net 10 maanden en ik moet nieuwe opvolgmelk kopen. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen nummer 2 en 3? En is de flesvoeding eigenlijk vooral nodig voor voedingsstoffen of voor het vocht? Ze lekt namelijk elke nacht door, kan ze ook teveel vocht binnen krijgen?

Verder wil ik graag het schema van mij dochter voorleggen.
    7.30 1 snee belegd brood + fles 200 cc
    10.30 fruit
    12.30 2 snee belegd brood + fles 100 cc
    15.00 tussendoortje
    17.30 avondeten + magere yoghurt
    19.00 fles 200 cc

Geen pap, nooit gegeven.
    Soms slaapt ze 's ochtends zo lang dat ik dan niets extra geef en in de middag fruit.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Bedankt voor je vraag over je dochter van 10 maanden. Je vraagt je af welke opvolgmelk je het beste kunt geven.

Op de leeftijd van 10 maanden kun je zowel de Nutrilon standaard 2 als de Nutrilon standaard 3 geven. Beide zijn een goede keuze voor je kleine. De Nutrilon standaard 3 is een extra tussenstapje, met het verschil dat deze zetmeel bevat, wat de voeding dikker maakt. Dit zetmeel levert extra energie voor je kleine, die steeds beweeglijker wordt. Let op dat er bij de Nutrilon standaard 3 een andere bereidingswijze geldt; ten minste 30 sec schudden om het zetmeel goed op te lossen in het water.

Opvolgmelk is nog steeds belangrijk op de leeftijd van 10 maanden. Je mag 3 x 200 aan opvolgmelk dagelijks aanbieden + 1 x 200 aan ander vocht, zoals water, slappe thee of diksap. Je kindje krijgt zo 750-800 cc aan de dagelijkse behoefte aan vocht binnen. Je kleine haalt alle benodigde stoffen uit opvolgmelk, maar ook de vaste voeding gaat een steeds belangrijke rol spelen. Daarom ga je na de leeftijd van 12 maanden naar 2 x 150 (Dreumes)melk dagelijks, om meer ruimte te maken voor de vaste voeding.

Het dagmenu van je dochter ziet er keurig uit. Je mag zelfs nog een fles met extra vocht, zoals, water, slappe thee of diksap aanbieden. Zo komt je kleine aan een totaal drinkvocht van 750 a 800 cc.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

3. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie! Altijd fijn om te horen dat het goed gaat.. Overigens had ik het niet in het schema gezet, maar gedurende de dag, en zeker bij de boterham en het avondeten bied ik water aan. Dus dat extra vocht krijgt ze ook binnen. Maakt het overigens nog wat uit wat voor thee het is? Ik drink zelf meestal groene thee namelijk.

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Bedankt voor je opmerking. Fijn dat je je dochter vocht geeft tussendoor. Je kunt water, slappe thee of diksap aanbieden.

Wat betreft thee hebben kindjes vaak de voorkeur voor slap gezette vruchtenthee, zoals aardbei, sinaasappel of bosbessen.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina