Welke fles en speen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Stroopie, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochter is 2 weken geleden geboren met 34 weken. Ze heeft 2 weken op de neonatologieafdeling gelegen en is gisteren thuisgekomen met een sonde in. Het drinken gaat nog erg moeizaam. Ze zuigt volgens mij meer lucht dan melk. Wij gebruiken de Aventfles.

Herkent iemand dit en welke fles gebruiken jullie?

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Fijn dat ze al zo snel mee naar huis mocht! Gaat het allemaal goed met haar? Geniet er lekker van!

De Difrax-S-fles heeft een speciale vorm waardoor kindjes minder snel lucht happen. Ook kun je de boden losser of vaster draaien waardoor het drinken gemakkelijker wordt. Wij hebben deze flessen na thuiskomst gebruikt. Met een 1.2.3-speen, zodat je ook een beetje kunt spelen met de grootte van het gat van de speen. Wij vonden het hele fijne flessen.

Succes!!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij hadden in het begin de Nuby Natural Tough fles, die een beetje op de vorm van een borst lijkt.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vanuit het ziekenhuis kregen wij het advies om een Dodi fles te gebruiken. Wij vonden deze zelf ook erg prettig en het drinken ging er best goed mee.

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Inderdaad de dodifles. Die hebben wij in het begin op advies van het ziekenhuis gebruikt. Later zijn we overgstapt op avent.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij gebruikten in eerste instantie ook Dodi-flessen met een 1.2.3-speen op advies van het ziekenhuis, maar omdat de jongens daar nog steeds veel lucht mee binnenkregen en vaak moesten spugen zijn we overgegaan op de Difrax-S-fles.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wij gebruiken ook de difrax flessen.! Ideaal. De dodi kunnen ze echt niet uit drinken. Die Spenen zijn te lang, net als bij Avent. Gebruik je bij Avent wel de speen nr1? Bij ons zat namelijk nr2 erbij en daar kwamen we pas later achter, gevolg; de melk kolkte eruit ;)

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij gebruikte aventfles met speen nr 1. We hebben speen nr 2 vandaag geprobeerd, misschien dat ze dan niet zo hard hoeft te zuigen, maar ik zag weinig resultaat. Het is idd best een groot gevaarte in dat kleine mondje.

Ik denk dat ik dan toch die difraxfles eens ga proberen, want die heeft een kleiner speentje, zag ik op de plaatjes.

9. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hier ook de difrax fles met 1,2,3 speen. Werkt hier heel fijn!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Hier ook de difrax fles nog steeds en bevalt prima. Wij hebben in het ziekenhuis al onze eigen fles gebruikt op advies van hun en de difrax mochten we gebruiken. Wij kregen van de verpleegsters op de neonatologie de vraag onze eigen fles mee te nemen behalve als het de avent flessen waren want die mochten we niet gebruiken want daar konden zulke kleine kindjes volgens hun nooit goed uit drinken.
    Gelukkig hadden wij de difrax al in huis en die zagen ze graag en bevalt goed. wel met de gewone s speen hier.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik lees dat de Difrax bij de meeste toch de voorkeur heeft.

Hmm, ben benieuwd of ik hubbie vanavond nog naar de winkel krijgt. Of anders ga ik zelf even. Ik weet zeker dat we het weekend nog lopen te tobben met die aventfles.

12. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Wij gebruikten in het begin de dodi met 123 speen. Later zijn we overgestapt op de B-Free fles tegen krampjes en nog later weer op de avent.

Groetjes, josie

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ben blij dat hubbie gisteravond toch de Difrax is gaan halen. Ze drinkt ze bijna allemaal leeg. Heb alleen vanochtend 20 cc via de sonde moeten geven. Normaal altijd 40cc.

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Super zeg!! Dan is een forum best handig hè? Hopelijk drinkt ze snel alles zelf en is ze van de sonde verlost!

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Wat een goed nieuws, hopelijk snel zonder sonde!

16. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Fijn dat het met de difrax beter gaat! Hopelijk mag de sonde er snel uit.

groetjes, josie

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Hier ook difrax.. alleen knoeit de kleine man heel erg.
    Hopelijk ben je snel van de sonde af.

18. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik heb de dodie fles met 123 speen maar ik zit er ook aan te denken om de difrax te gaan halen ik heb advent al geprobeert maar daar kan die echt niet uit drinken dat vindt die te moeilijk en mischien gaat het met difrax beter

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Jipper, zo'n forum is idd superhandig.

De zuster van het transmuraalteam is geweest en zag Nienke drinken en stelde zelf voor om de sonde er niet meer in te doen. Ze dronk toen helemaal haar flesje leeg en het gaat steeds beter.
    Ze was ook goed gegroeid, dus ze krijgt genoeg binnen.

Heerlijk, een kind zonder slangetjes.

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier ging het met de Difrax stukken beter. Zou zeggen, probeer het eens.

Deel Deze Pagina