Ons mannetje is nu een week oud en we geven flesvoeding. Nu zijn we een beetje zoekende naar de juiste fles en speen. Op aanraden van de kraamverzorgster gebruiken we nu de difrax omdat zijn lipjes de speen mooi omsluiten. Hij trekt hem echter steeds vaker vacuum en hij lekt als we experimenteren met de bodem. De avent heeft een veel bredere speen waarbij zijn lipjes de speen niet mooi omsluiten. Welke fles gebruiken jullie en waarom?
Wij gebruiken Tommee Tippee en zijn hier heel tevreden over. Deze fles hadden we gekocht en hebben we meteen vanaf het begin gebruikt. Wel hebben we speen 1 iets uitgerekt met een sateprikker, want deze had wel een erg klein gaatje. Zoontje was tijdens het drinken al totaal uitgeput en dronk de fles dan niet leeg. Nu geen last meer van en is hij pas moe als de fles helemaal leeg is.
Wij hadden bij beide jongens Avent. Bij de oudste geprobeerd ging goed, dus bij de jongste idem en ging ook goed. Ze pakten beide de speen goed vast
Heb je al gekeken naar dat gaatje in het midden van t ventiel? Of dat niet dicht zit En soms is het even zoeken maar er zit echt een gaatje
Ik gebruik de difrax en de avent flessen, omdat ze allebei goed zijn. Mn beeb drinkt uit allebei de flessen goed.
Idd kijk het gaatje vsn het ventiel even na, zat hier ook nog dicht en trok daarom vacuum. Maar ik heb nu dr brown met difrax s spoen, ideale combi!
ik gebruik de difrax flessen met de dokter brown step 1 speen, daar drinkt ze vele malen beter uit dan uit difrax speen zelf dat ging veel te hard!
In het begin probeerden we allerlei soorten flessen uit... Avent, Tommee Tippee, Etos, Kruidvat... Uiteindelijk zijn we voor de Tommee Tippee gegaan en zijn er nog steeds erg tevreden over! Door het ventiel trekt de speen nooit vacuüm, al heb ik het ventiel wel 1 keertje zachtjes doorgeprikt. Maar dochterlief is er blij mee!
Bij mijn eerste ook zoekende geweest. Begonnen met Avent maar daar sloot ze haar lippen niet mooi omheen. Vervolgens Difrax maar die zoog ze vacuum, heel irritant. Toen Born Free, sloot ze haar lippen heel mooi omheen echt perfect. Bij de tweede direct begonnen met Born Free en gaat weer heel goed.
Wj hebben difrax. Ik ben vanaf het begin fv gaan geven en we hebben voor deze fles gekozen omdat we het mooi vonden.. en omdat hij uiteraard goed is, zoals vele anderen. Ik zou niet nu al een andere fles proberen, geef je kindje echt even een week of 2 a 3 de tijd eraan te wennen. Het vacuüm zuigen van de difrax flessenspeen zou niet moeten kunnen. Onderin het ventiel zit een verhoging. Daarin hoort een soort sneetje te zitten. Soms zit die er niet goed is en kun je heterin drukken door het tussen je vingers te bewegen of zelfs met een mesje het door te steken. Verder uitproberen met losser draaien van de bodem: dat kan niet, dan gaat ie lekken. Met de dop zou het misschien wel iets kunnen. Succes met proberen!