Welke fles en waarom?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Leontine78, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje is nu een week oud en we geven flesvoeding. Nu zijn we een beetje zoekende naar de juiste fles en speen.

Op aanraden van de kraamverzorgster gebruiken we nu de difrax omdat zijn lipjes de speen mooi omsluiten. Hij trekt hem echter steeds vaker vacuum en hij lekt als we experimenteren met de bodem. De avent heeft een veel bredere speen waarbij zijn lipjes de speen niet mooi omsluiten.

Welke fles gebruiken jullie en waarom?

2. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij gebruiken Tommee Tippee en zijn hier heel tevreden over. Deze fles hadden we gekocht en hebben we meteen vanaf het begin gebruikt.

Wel hebben we speen 1 iets uitgerekt met een sateprikker, want deze had wel een erg klein gaatje. Zoontje was tijdens het drinken al totaal uitgeput en dronk de fles dan niet leeg. Nu geen last meer van en is hij pas moe als de fles helemaal leeg is.

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Wij hadden bij beide jongens Avent.

Bij de oudste geprobeerd ging goed, dus bij de jongste idem en ging ook goed. Ze pakten beide de speen goed vast :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je al gekeken naar dat gaatje in het midden van t ventiel?
    Of dat niet dicht zit

En soms is het even zoeken maar er zit echt een gaatje

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik gebruik de difrax en de avent flessen, omdat ze allebei goed zijn. Mn beeb drinkt uit allebei de flessen goed.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Avent, daar knoeiden ze niet mee. Lipjes raakten de harde rand, dus speen paste goed in de mond.

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Idd kijk het gaatje vsn het ventiel even na, zat hier ook nog dicht en trok daarom vacuum. Maar ik heb nu dr brown met difrax s spoen, ideale combi!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij gebruiken ook de Dr Brown met Difrax speentje..

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ik gebruik de difrax flessen met de dokter brown step 1 speen, daar drinkt ze vele malen beter uit dan uit difrax speen zelf dat ging veel te hard!

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dr Brown fles

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    In het begin probeerden we allerlei soorten flessen uit...
    Avent, Tommee Tippee, Etos, Kruidvat...

Uiteindelijk zijn we voor de Tommee Tippee gegaan en zijn er nog steeds erg tevreden over! Door het ventiel trekt de speen nooit vacuüm, al heb ik het ventiel wel 1 keertje zachtjes doorgeprikt. Maar dochterlief is er blij mee!

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dochter uit een brede hals fles van Dr. Brown en Bfree
    Zoon drinkt uit een MAM fles.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

difrax met kersen speen. is de enigste die zij hier wou :)

gr

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Bij mijn eerste ook zoekende geweest. Begonnen met Avent maar daar sloot ze haar lippen niet mooi omheen. Vervolgens Difrax maar die zoog ze vacuum, heel irritant. Toen Born Free, sloot ze haar lippen heel mooi omheen echt perfect.

Bij de tweede direct begonnen met Born Free en gaat weer heel goed.

15. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier avent! Difrax verslikte ze zich heel erg in... Avent geen problemen, fijne flessen.

16. misa

misa Niet meer actief

Wj hebben difrax. Ik ben vanaf het begin fv gaan geven en we hebben voor deze fles gekozen omdat we het mooi vonden.. :) en omdat hij uiteraard goed is, zoals vele anderen.

Ik zou niet nu al een andere fles proberen, geef je kindje echt even een week of 2 a 3 de tijd eraan te wennen.
    Het vacuüm zuigen van de difrax flessenspeen zou niet moeten kunnen. Onderin het ventiel zit een verhoging. Daarin hoort een soort sneetje te zitten. Soms zit die er niet goed is en kun je heterin drukken door het tussen je vingers te bewegen of zelfs met een mesje het door te steken.

Verder uitproberen met losser draaien van de bodem: dat kan niet, dan gaat ie lekken. Met de dop zou het misschien wel iets kunnen. Succes met proberen!

Deel Deze Pagina