Hoeveel flesvoeding 3 mnd/5,1 kilo?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkie97, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Ik ben zover met afbouwen van de bv, dat ik vanaf vandaag alleen nog een nacht/ochtendvoeding geef. Afgelopen donderdag op het cb heb ik gevraagd hoeveel fv ze nou moet hebben als ze volledig op fv zou zitten. De arts zei 5x 150, evt. een 6e fles (omdat ze nu nog op 6 voedingen zit).
    Als ik op de verpakking kijk valt ze in de categorie 5-6 kilo en zou ze 5x 180/6 moeten hebben...

Nou is mevrouw nog enorm aan het rommelen, zo vanmorgen om 9 uur 150/5 leeggedronken en om 10 uur alweer schreeuwen, toen nog 90/3 erbij gedronken, nu slaapt ze lekker.
    Ze moet nu natuurlijk continu een nieuw ritme vinden omdat ik de bv afbouw, maar hoeveel zouden jullie aanbieden?
    En als ze na een uur ineens toch nog honger heeft, dan geef ik altijd nog wat omdat ze anders blijft huilen (honger is eigenlijk de enige reden waarom ze huilt). Dit wel blijven doen of beter rekken zodat ze de volgende voeding hongerig genoeg is voor een 'grote' voeding?

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de verpakking is een indicatie.. Een max aan voeding en een minimum aan flessen .. Hier nooit onder de 6 flessen per dag gekomen tot de 7 maanden..
    Nu nog steeds 3 kleintjes
    Probeer anders een fles met een klein gaatje zodat ze extra lang over de fls doet..
    Bij bv krijgen ze namelijk steeds minder en minder .. Of stoppen wanneer de zuigbehoefte vervult is...

Heb zelf na de bv de tommee tippee fles gebruikt . Maar ik moest verdikken en dan pas deed hij er 20 minuten over .
    Hoor veel goede verhalen over de medela calma..

Zou eerst het advies proberen te volgen van de arts. Qua hoeveelheid
    Om idd evt die 6e fles te kunnen geven.
    Of probeer vaker kleinere flessen
    10 x 100 cc kan ook bijvoorbeeld.
    Vind samen met je kindje een weg hier in

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Ik gebruik de Avent flessen, werkt hier vanaf het begin al goed.
    Had eerst speen nr 1 maar daar leek ze gefrustreerd van te worden, gebruik nu nr 2. Als ze normaal een hele fles leegdrinkt doet ze daar 15-20 minuten over dus dat lijkt me prima.
    Ze is een klein beetje van slag vandaag (waarschijnlijk nog door de entingen) maar vandaag heeft ze gedronken:
    3.30 vannacht: borstvoeding
    9.00 uur: 165 cc
    10.30 uur: 90 cc, daarna geslapen tot:
    13.30 uur: 120 cc
    15.30 uur: 70 cc, ligt nu op bed maar begint alweer te ''zeuren".. (waarschijnlijk nog niet helemaal voldaan of ze vecht tegen de slaap, even afwachten)

4. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is je speen prima..
    Maar aan de hoeveelheden die ze nu drinkt heb je grote kans dat ze op meerdere flesjes uit gaat komen..

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    jup.. en ze dronk juist de laatste tijd steeds meer per fles dus ik had goede hoop... maar vandaag ist even mis... maar dat kan natuurlijk. Bij de vorige entingen had ze ook 2 dagen erna een huil/ik wil vaak drinken-dag.

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Toen ik ben gaan afbouwen met borstvoeding (ook ergens rond de 3 maanden), heb ik de aanwijzing op het pak gevolgd. Zodat ze, net als bij bv, zelf kon bepalen hoeveel. In het begin dronk ze niet alles op, maar op den duur wel. Ze kwam daarna ook heel netjes om de 4 a 5 uur.

Dus ik vind dat je je baby moet laten bepalen (tenzij ze echt te weinig of echt te veel drinkt).

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter is ongeveer even oud en weegt bijna hetzelfde. Ik geef haar 5 a 6 voedingen, grotendeels op verzoek. Ik heb van de week de hoeveelheid verhoogd van 150 naar 180 in de hoop op 5 uit te gaan komen, maar dat werkt nog niet helemaal. Bij sommige voedingen drinkt ze niet alles op, en op andere momenten wil ze kort op de voedingen nog wat extra. Geen idee op welke hoeveelheid ze precies uitkomt, maar ook wij geven gewoon meer als ze wil, zolang ze goed groeit en niet veel te zwaar wordt. Honger is ook het enige waardoor ze huilt en ze is keurig op gewicht. Ben met je eens dat het handig zou zijn om precies het boekje te kunnen volgen maar zo werkt het nu eenmaal niet bij ieder kindje.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Zo nu en dan drinkt ze echt megaveel in 1x, op andere momenten is het steeds maar een beetje, zoals gister.
    Zonet heeft ze 200 cc weggeklokt, weliswaar in een uur tijd, maar toch.. eerst 120/4 in twee fases. Toen dat op was begon ze te huilen, dus ik bijmaken. Ondertussen was mevrouw weer in de ban van haar mobile, dus wilde ze niet meer drinken. 10 min. later toch weer wel en is de 60/2 ook nog opgegaan. Wie weet wilde ze nog meer, maar ik vond 200 cc voor 1 tankbeurt eigenlijk wel weer genoeg. Was het ook wel want daarna heeft ze nog heel leuk liggen keten in de box en nu ligt ze te knorren.

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Vandaag zijn we keurig uitgekomen op 5 keer 180/6. Ze doet ca een kwartier over die fles. Ze was heel tevreden en liet zelf voldoende uren ertussen, gisteren wou ze soms na een uur nog een beetje meer. Ik ben altijd een beetje bang dat de reflux weer opspeelt als ze ineens kort op elkaar kleine beetjes ( of heel veel) gaat drinken want dat deed ze toen ook. Maar het lijkt erop dat dat het niet is, ze heeft gewoon soms wat meer of minder honger en normaliseert daarna weer. Maar blijft lastig he, net als je denkt dat je het doorhebt, verandert het weer.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Ohw, het is zo moeilijk met die voedingen! De adviseert dat en de ander iets heel anders...
    Ik probeer vandaag 4x210/7 en de late fles te laten vervallen. De late fles geef ik haar slapend. Mijn dochter is 61cm en 5900gr.
    Dit 'mag' maar als het niet werkt of ze drinkt ze niet op ga ik terug naar vijf flessen. (maar het zou wel weer eens lekker zijn om vroeg naar bed te kunnen)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Mijn baby is dan pas 3weken maari ken de onzekerheid over die vieding. Mijn baby zit al op 120/4 en dan 7 voedingen. Dit zouden er eigelijk 6 moeten zijn ivm de hoeveelheid maar ja, als hij honger heeft heeft hij honger toch? En iddsoms laat hij ook weleens wat staan maar doorgaans komt hij dan ook eerder. En ik wordt dan ook onzeker omdat ze zeggen dat het te veel zou zijn enz. Pffff

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Ik heb even bijgehouden hoeveel ze ongeveer drinkt, helemaal precies weet ik het niet omdat er nog steeds 2 borstvoeidingen bij zitten, maar die reken ik altijd als ongeveer 100cc. Dan kwam ik gister met 6 voedingen uit op 795 cc en vandaag op 755, in 7 voedingen. Op zich een goede hoeveelheid toch?
    Gisteravond was de laatste fles om 22.00 uur en toen heeft ze doorgeslapen tot vanmorgen 7 uur. Nou lag ze vanavond al om 8 uur te slapen en ik vrees dat ze niet meer wakker wordt dus dat gaat waarschijnlijk morgen ietsje vroeger worden dan 7 uur..
    Heb haar gisteren wel wakker gemaakt om 9 uur omdat ze de laatste voeding al om 5 uur had (200 cc!) en dat vond ik toch wel heel vroeg om de nacht al in te gaan ;)
    Het blijft denk ik een beetje rommelen hier.. maar dat zal denk ik zo blijven zolang ik er 2 borstvoedingen bij geef..

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou ja dat rommelen heb ik ook en dan zonder bv :)

Deel Deze Pagina