voeden op verzoek

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door est, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    Als ik hier de berichten zo lees zie ik vaak dat er volgens een schema wordt gevoed. Zijn er ook mensen die, net als ik, flesvoeding op verzoek geven?

Tjeerd krijgt nu 5 flessen van 135cc en die gaan altijd helemaal op. Hij heeft een redelijk dag en nacht-ritme, maar slaapt nog niet altijd door. Hij begint nu een iets vaster schema te ontwikkelen, met 2/3 flessen in de ochtend, 2/1 in de middag en 1 's avonds..

Wanneer ging jou kleintje op (ongeveer) vaste tijden drinken?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik probeer me aan een schema te houden maar dat was hier altijd janken geblazen, 's ochtends heeft ze nou eenmaal vaker behoefte aan de fles dan 's middags, dus ik geef haar nu in de ochtend wanneer ze wil en in de middag ook, de eerste en de laatste fles krijgt ze wel altijd op een vaste tijd maar daar heeft ze geen moeite mee, ze krijgt nu 6 flessen van 120 soms 130 cc.

en ze is nu 2 maandjes :) en het schema komt er nu pas in bij haar.

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij hebben 1 week op schema gevoed maar Julian kwam veel eerder, nu voeden we op verzoek en de ene keer komt hij na 2uur al en de andere keer na 3 uur, `s nachts doet hij zo`n 4-6 uur op 1 fles en de ene keer drinkt hij 70 en de andere keer 100-110.
    Hij heeft wel altijd minimaal 6 voedingen op een dag en soms wel 9, maar dan drinkt hij per x ook minder cc.

Ik vind het veel prettiger om op verzoek te voeden.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het ook voeden op verzoek. Rond de 10 weken kwam er ook meer ritme in. Rond de 3-3,5 maand kwam er meer ritme in.

Alleen toen ging het mis: hij wilde meer drinken dan hij mocht hebben op een dag, 1000cc. Gelukkig met andere voeding wel weer terug weten te krijgen in een goed ritme van 5 flessen a 200cc.

5. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    mymiracle: hoe lang zit er dan tussen die eerste en laatste fles? Ik ben bang dat als we dat zouden gaan doen, hij niet doorslaapt en het schema dus weer helemaal in de war ligt..

6. mymiracle

de eerste fles is om 04.00 in de ochtend en de laatste 23.00 uur.
    meestal ziet het dagschema er zo uit:

04.00
    08.00
    tussen 11.00-12.00
    tussen 15.00-16.00
    19.00
    23.00

ze wordt ook standaard om 04.00 uur wakker van de honger dus rekken lukt nog niet ;)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Werkt hier niet... Soms jammert hij een uur na zijn voeding al om voeding, althans dat lijkt zo. Ik zie het verschil gewoon niet tussen moe zijn, zich niet prettig voelen of honger hebben. Dus als ik hem dan afleid, is ie dat gevoel zo weer vergeten.

8. mymiracle

het is inderdaad wel belangrijk het verschil te zien tussen honger en iets anders, ik probeer ook altijd eerst alle andere dingen uit te sluiten als ze na 2.5 uur al huilt en hapt, speentje wordt na een paar seconden huilend uitgespuugt omdat er niks uitkomt, verschonen is gebeurt, krampjes uitgesloten, haar al een poosje in mijn armen gehad etc. nu herken ik haar schema gewoon en weet ik al dat het honger is als ze om dezelfde tijd weer huilt.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vanaf de geboorte voeden wij al op verzoek en nu nog steeds. Het valt ons sinds 2 weken wel op dat er een vastschema in komt (wat hij dus zelf regelt).

Dit zijn nu zijn tijden wat kan wisselen met half uur eerder/later:

6 uur
    10.30
    14.30
    18.00
    21.15

Soms wordt hij wel eens s'ochtends later wakker dan schuift alles iets op! Ik ben van mening dat voeden op verzoek het lekkerst en beste voor je kindje is

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben altijd op verzoek gevoed. Ik heb 1 dag een schema geprobeerd maar dat hebben we geweten. Op verzoek werkte hier perfect. En als hij dreigde te veel te drinken dan verdeelde ik de flessen en zo kwamen we nooit over 1 liter. Met 6 weken sliep hij door en met een week of 10 a 11 kwam er een vanzelf een schema. Dus vanaf 2,5 maand was het hier om ca. 7, 11, 15, 19:00 uur en 23:00 uur voeden.

Volgens mij voeden hier velen op verzoek alleen ontwikkelen die kleintjes op een gegeven moment een schema en dat wordt hier neergezet. Vandaar dat het lijkt dat hier alleen maar op schema gevoed wordt.

11. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    bedankt allemaal. Wat jij zegt vruchtje, ik denk ook dat voeden op verzoek voor je kindje het beste is, zo doe je het met BV ook, dus waarom zou je het met FV niet doen??
    Ik lees dat er bij een aantal een soort schema in kwam met een week of 10. Mijn zoon is nu 10 weken (maar was 2 weken te vroeg), dus hoop ook snel een schema te hebben :)

Deel Deze Pagina