Vraagje over hoeveelheid voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Stefanie83, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik heb een vraagje over de hoeveelheid voeding die mijn zoontje mag. Hij is 3 maand, 65 cm en weegt 6,3 kilo. Hij krijgt Nutrilon Omneo, 2 flessen met 150 ml. en 3 met 180 ml. en bij alle flessen wat NutriTon erdoor vanwege het spugen. Maar nu zat ik op de verpakking van Nutrilon te kijken en daarop staat dat een kindje van meer dan 6 kilo maar 4 flessen van 180 mag. Uit het schema op de verpakking blijkt dat hoe zwaarder het kind wordt hoe minder voeding ze mogen. Dat is toch raar? Of zouden ze ervan uit gaan dat een kindje van ruim 6 kilo al ouder is en dus bijvoeding krijgt?

Wat raden jullie me aan: gewoon doorgaan met 5 flessen per dag of zou ik naar 4 flessen moeten en al met bijvoeding beginnen? Hij heeft overigens al wel 2 tandjes als dat ter zake doet...

Gr. Stefanie

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als hij dit gewoon opdrinkt zou ik het gewoon geven hoor, anders zou die het ook niet helemaal opdrinken als het teveel zou zijn. Bijvoeding zou ik nog even mee wachten denk ik.
    Heb je het er al met het CB over gehad?

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    met bijvoeding wachten tot je kleine 4 maand is, je mag zelfs als het nodig is 5 flessen van 180/6 geven, dus je hebt nog wat speling zelfs.

de verpakking is een richtlijn he, gewoon met het cb overleggen hoe of wat.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt voor jullie reacties! Zal inderdaad even overleggen met het CB, maar daar moet ik pas over 2 weken heen dus vandaar dat ik de vraag hier alvast even stelde...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee geef je tot 6 kilo EN 4 maand gewoon 5 flessen (of meer). Na de 4 maanden kun je soms de late fles laten vallen.

Wij zaten met 3 maand op 5 flessen a 180/6. (en dan Forte met Nutriton)

Die schema's op de verpakking werken maar voor weinig kindjes als ik het om me heen hoor. Het zijn ook maar richtlijnen, geen verplicht schema..

Bijvoeding moet je toch mee wachten tot zeker 4 maand, liever tot 6..

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Gewoon geven waar je kind om vraagt....
    Zolang je kindje maar minimaal 500cc, maximaal 1000cc....krijgt....Rond de 800 is het beste...

Mijn zoontje (14 feb geboren) krijgt nu 4 flessen van 180....Dit is puur omdat hij daarom vraagt. Het cb vind dat ik 5 flessen moet geven, heb dit geprobeerd, maar dan spuugt hij alles eruit....Ieder kind is anders. De mijne heeft genoeg aan 4 flessen, een ander kind wil er wel 6....Zolang je niet boven de 1000cc (dit ivm verwerking nieren) komt is er niks aan de hand!

Deel Deze Pagina