Pfff vraag me af of ik overbezorgd aan het worden ben of er echt iets is Mijn kleine ventje drinkt ongeveer 5 flessen van 150 cc Zeker bij drie flessen zodra ze leeg zijn direct kronkelen huilen overstrekken s nachts doet hij het bijna niet Is dit voor iemand herkenbaar ga zo ie zo morgen naar de huisarts Ook ruikt hij erg zuur
Welke voeding gebruik je? Welke fles gebruik je? Hoe lang doet je kindje over een fles? Hoe maak je de fles klaar? Zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen Het is belangrijk dat je kindje 15-20 minuten over een voeding doet, om een verzadigd gevoel te krijgen. Als hij teveel voeding in te korte tijd binnen krijgt kan hij krampjes krijgen. Ook is het beter om de fles niet te schudden, maar even te roeren met een vork. Ik deed altijd de helft water dat net van de kook af was, dan de poeder erbij, goed doorroeren en dan de helft koud water erbij en nog een keertje doorroeren. Dit zorgt ervoor dat er geen lucht in de fles zit, waardoor je kindje nog meer krampjes krijgt. Dit zorgde er bij mijn zoontje voor, in combinatie met flesvoeding van Hero Comfort, dat de krampjes en reflux (want daar vind ik het een beetje op lijken), minder werden, waardoor hij zich een stuk prettiger voelde. Houd je je kindje na de voeding ook een half uurtje recht op? Dan kan de melk even goed zakken en stroomt het niet gelijk terug de slokdarm in, waar ze dan weer last van krijgen. Als ik even geen tijd had om nog rustig een half uur met m'n zoontje te blijven zitten, zette ik hem altijd even in de wipstoel of maxi cosi, werkte ook prima.
Bedankt voor je tips We gebruiken de dr brown fles En de kruidvat standaard voeding Hij drinkt ze flessen idd erg snel leeg Verslikt zich veel en recht ophouden deed ik al Zou andere voeding helpen ? Kunnen trouwens volgende week terecht bij de kinderarts Vreemd genoeg lijkt het vandaag weer beter al heeft hij wel veel kramp en weer behoorlijk gespuugd met witte vlokken er in ik vind het zo sneu
Je kan voor de dr. Brown fles ook een prematuurspeen bestellen, dat gaatje is kleiner dan de fase 1 speen. Ook vanwege het verslikken lijkt het of de voeding dan dus te snel gaat. Verder hoor je vaker dat kindjes krampjes krijgen van kruidvat voeding, heb het hier al vaker gelezen. Ik weet niet of je al veel van voeding bent gewisseld? Anders zou het nog een optie zijn om even een ander merk uit te proberen. En dan zou ik de comfort voeding aanraden, hierin zit JBPM wat de voeding wat dikker maakt, waardoor het minder makkelijk omhoog komt, maar ook dit is uit proberen, want bij sommige kinderen werkt dit juist averechts, maar hier heeft het prima geholpen. Geloof dat er hier ook moeders zijn die biologisch verdikkingsmiddel gebruiken, maar daar weet ik verder niks vanaf. Ik ben hier begonnen met JBPM in de fles toevoegen, maar vond dat zo'n gedoe en ben toen over gegaan op Hero Comfort tot de 6 maanden. Erna waren de problemen grotendeels voorbij en ben ik gewoon op standaard nummer 2 voeding overgegaan. Hopelijk kan je er nog wat mee.