overstappen van voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bumpie, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Mijn dochter krijgt nu nutrilon omneo (volgens cb voor de lichte reflux. Maar volgens mij was het gewoon honger. Na flessen ophogen was het huilen over.) Ik wil nu overstappen op kruidvat standaard 1 en als dat goed gaat en ze kan alle flessen 180 dan stap ik over op standaard 2 van kruidvat.

Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken. Heb nog een kwart pak omneo en dan wil ik naar kruidvat. Eerst mengen of gelijk over op kruidvat.

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mij is verteld dat bij het overstappen eerst een week gemengd moet...

Als je het niet zeker weet gewoon even het CB bellen voor advies.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt van je kind af. Kijk eens hoe je kind reageert op een fles met alleen de nieuwe voeding. Gaat dat goed, dan hoef je niet te mengen, zie je een reactie, dan kun je beter wel mengen of van de nieuwe voeding afzien.
    De meeste kinderen hebben helemaal geen last van verschillende merken door elkaar hoor. Die kunnen rustig meerdere merken tegelijk drinken. Ongeveer 20% van de kinderen laat wel verschil merken. Die kun je dan om de tuin leiden door te mengen en dat langzaamaan op te voeren.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik lees even mee..
    Vraag aan dirksmama: Is er veel verschil tussen Friso en Kruidvat?
    Ukkie krijgt hier nu al vanaf ongv. 4 weken friso comfort en zit nu eigenlijk bijna volledig op Friso Extra, kruidvat scheelt toch wel iets in de portemonee en heb gehoord dat dit ook geen slecht merk is.
    T moet wel te mengen zijn met nutriton natuurlijk, want zou dan gaan voor de kruidvat voor hongerige babies.

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik ga ook overstappen op kruidvat omdat het aardig scheeld met nutrilon:D

En deze week zijn ze in de aanbieding:

2 pakken standaard voor 10 euro
    2 pakken forte voor 12 euro

Alleen de opvolgmelk

Deel Deze Pagina