Dag dames, Hopelijk is er hier iemand die mij wat tips kan geven. Sara is bijna 3 mnd oud, krijgt borstvoeding en poepte altijd goed, zo'n 3-4 keer per dag. Eerste Kerstdag heeft ze zich 's ochtends tot in dr nekje onder gepoept en sindsdien geen ontlasting meer gehad tot gisteravond (dmv thermometer). Na elke voeding begon ze heel hard te huilen en had ze duidelijk last van haar buik/darmen. Ze laat ook veel scheetjes, maar poepen lukt niet. Gisteravond huilde ze zo hard, dat ik de thermometer erin heb gestopt en toen kwam er wat uit. Haar ontlasting was anders dan normaal. Een stuk dikker en plakkerig. Ik hoopte dat het hiermee weer op gang kwam, maar vandaag ging het net zo. Ook weigert ze dan soms de borst en gaat ze al huilen als ik m'n bh naar beneden doe Net weer dmv de thermometer wat eruit gekregen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat ze alleen op die manier poept. Wie o wie? Het is vast niet nodig, maar maak me toch zorgen om m'n kleine hummeltje. Vind het zo zielig als ze zo hard begint te huilen..
Wat naar dat ze zo'n last heeft! Ik kreeg de tip om zelf meer voeding te eten wat de stoelgang op gang helpt, zoals olijfolie. Nou heeft mijn zoontje nooit echt last maar hij poept maar eens per week en dan is het wel zo prettig dat dat makkelijk gaat. Succes!
Thanks, maar dat doe ik al en het helpt niet. Het is ook van de ene op de andere dag zo. Heb echt geen idee waar het door komt, maar vind het echt rot!
Ik zou stoppen haar doormiddel van de thermometer te laten poepen, het kan schade aanbrengen in d'r darmen en haar darmen lui maken waardoor ze het risico loopt niet meer zelfstandig te kunnen poepen. Je zou naar de huisarts kunnen gaan en een laxtulose oplossing proberen. Sterkte ermee, is niet fijn je kindje zo met pijn te zien.
Tnx, had ik inderdaad gelezen. Maar hij gaat er niet diep in hoor, net zoals je de temperatuur opmeet. Had het echt ff als noodoplossing zeg maar. Ga morgen ff het cb of de huisarts bellen
Ja ik heb t ook wel eens gedaan hoor. Maar toen m'n dochter 5 maanden was werd er een buur jongetje geboren, en hun hielpen hem altijd zo, omdat ze t sneu vonden en nu is hij 2 en krijgt klysma's omdat hij niet kan poepen. En hun wisten t niet
Ach wat sneu! Heb het nu 2x gedaan. Neem aan dat ik nu nog niks veroorzaakt heb? Pfff ken mezelf niet zo. Het maakt me zo onzeker op de een of andere manier..
Niet zorgen maken; rond deze leeftijd gaan veel bv kindjes minder poepen. Mijn dochtertje poept eens in de tien dagen. Is een goed teken, je borstvoeding is goed afgestemd op haar behoefte. Wat betreft de krampjes, hoort er bij. Vervelend maar je hebt alles gedaan wat je kan doen, gewoon doorgaan zo, heb vertrouwen! Succes!
Thanks! Dit had ik ff nodig, hihi. Maar is het dan normaal dat het zo'n zeer doet bij haar? Want het zit haar wel dwars en die twee keer dat er met de thermometer wat uitkwam, leek ze wel opgelucht haha.
Ik herken het van mijn dochter. Ik hielp haar wel met thermometer als er 2 dagen tussen zaten. Maar dan ook zoals je een temperatuur op meet. Ik had ook het gevoel dat ze gewoon nog niet door had waar ze nu op moest drukken, dus m.a.w. Waar haar poepgaatje zat. Ze drukte wel, maar dan zette ze geen druk op onderen. Dat moeten ze gewoon leren. Gewoon zorgen dat ze genoeg voxht binnen blijft krijgen. Bij mij hielp het om zelf sinaasappelsap te drinken. Dat werkte op haar laxerend. Succes.
Bij de afgelopen 2 voedingen heeft ze niet gehuild dus dat is fijn. Hopelijk poept ze snel weer uit zichzelf. De dokter wilde lactulose voorschrijven maar dat wil ik zelf niet. Vind ik haar nog te jong voor en het speelt pas een paar dagen. We kijken het dus nog ff aan
Ik geef mijn dochter om deze reden probiotica ( orthiflor start van ortica) Dit zorgt bij rijpende darmpjes voor ern optimale darmflora en mag vanaf de geboorte. De krampjes en moeilijk poepen waren echt een stuk beter toen ik hiermee begon Het is dus geen laxeermiddel!
Je hoeft niets te doen, het is heel normaal dat kinderen op een gegeven moment veel minder gaan poepen (soms maar eens in de 10-14 dagen), en ja, daar kunnen ze soms last van hebben, maar kwaad kan het niet, zolang ze borst en niets anders krijgen. Een thermometer is een slecht idee, het kan schade toebrengen en de sluitspier van je dochter kan afhankelijk worden van externe stimulatie. Niet meer doen dus! Wat beter werkt en natuurlijker is: met een flinke klodder babyzalf op je vinger rondom de anus masseren (dat is te vergelijken met moederkatten die met hun tong rond de anus van jonge katjes likken). Lactulose is vaak niet nodig hoor!
Tnx, het is inmiddels weer oké. Heb haar homeopathische druppels van VSM gegeven en toen was het al gauw weer goed